Για «κατάρρευση του ΟΑΣΘ» και για «ψέματα και μισές αλήθειες» της κυβέρνησης, της διοίκησης του Οργανισμού και του δήμου Θεσσαλονίκης αναφορικά με τον αριθμό των αστικών λεωφορείων που κινούνται αυτή τη στιγμή στην πόλη, έκαναν λόγο οι επικεφαλής των δημοτικών σχημάτων «Η Πόλη Ανάποδα - Δύναμη Ανατροπής» από τον δήμο Θεσσαλονίκης και «Η Πόλη Αλλιώς» από τον δήμο Νεάπολης - Συκεών, σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε το πρωί στην αίθουσα «Μανώλης Αναγνωστακης» του δημαρχιακού μεγάρου.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι Αντώνης Γαζάκης και Γιάννης Λαθήρας παρουσίασαν στοιχεία που προέρχονται από το σύστημα της τηλεματικής του ΟΑΣΘ, σύμφωνα με τα οποία τον Ιανουάριο του 2020, ο μέγιστος αριθμός των οχημάτων σε κυκλοφορία ήταν 250. Το διάστημα της απαγόρευσης, λόγω του κορονοϊού, μειώθηκαν σε 150, ενώ σήμερα μετά την άρση των μέτρων είναι κοντά στα 180 λεωφορεία. Με βάση τα ίδια στοιχεία, από τον Ιανουάριο έως και τον Μάιο του τρέχοντος έτους, η πτώση του αριθμού των λεωφορείων που κινούνται στους δρόμους φτάνει το 23,3%.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι υποστήριξαν πως τα παραπάνω στοιχεία διαψεύδουν τις εξαγγελίες της κυβέρνησης, του ΟΑΣΘ και του δήμου Θεσσαλονίκης για κυκλοφορία 350 λεωφορείων, ενώ στάθηκαν στη μη τήρηση των μέτρων ασφαλείας εντός των οχημάτων λόγω της αύξησης του αριθμού των επιβατών.
«Εμείς υπερασπιζόμαστε τον δημόσιο χαρακτήρα του ΟΑΣΘ, αγωνιζόμαστε για διεύρυνση του μέτρου των δωρεάν μετακινήσεων, ζητάμε ενίσχυση όλων των γραμμών με περισσότερα δρομολόγια και επέκταση ωραρίου, πολλά και νέα λεωφορεία και αποκλειστικές, προστατευμένες λεωφορειολωρίδες για την κίνηση των οχημάτων», είπε ο κ. Γαζάκης παρουσιάζοντας τις θέσεις των δυο συνδυασμών.
«Ο εργαζόμενος, ο συνταξιούχος, οι νέοι θέλουν πάνω από μια ώρα για να πάνε στο κέντρο, ενώ δεν τηρούνται ούτε αποστάσεις εντός των λεωφορείων», είπε ο κ. Λαθήρας χαρακτηρίζοντας τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης ως «τις χειρότερες της Ευρώπης».
ΑΠΕ-ΜΠΕ