Το 2024 αποτέλεσε μια χρονιά γεμάτη προκλήσεις, αλλά και ευκαιρίες για τον τομέα των μέσων ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας στις ΗΠΑ. Εταιρείες όπως οι Netflix, Disney και Cinemark αναδείχθηκαν "νικητές", ενώ άλλοι γίγαντες, όπως οι Comcast, Warner Bros. Discovery και AMC Networks, κατέγραψαν σημαντικές απώλειες.
Το 2022 είχε χαρακτηριστεί από απότομη πτώση στις μετοχές του Netflix και των περισσότερων στούντιο του Χόλιγουντ, ενώ το 2023 συνεχίστηκε η καθοδική πορεία με επιδείνωση της εμπιστοσύνης στο streaming. Ωστόσο, το 2024 εμφανίστηκαν σημάδια ανάκαμψης, καθώς η κερδοφορία του streaming άρχισε να βελτιώνεται και οι συζητήσεις για συγχωνεύσεις και εξαγορές (M&A) αναζωπυρώθηκαν.
Μια πιο αισιόδοξη προοπτική για το 2025
Καθώς πλησίαζε το 2025, στη Wall Street καταγράφηκε αυξανόμενη αισιοδοξία για τον κλάδο. «Για το 2025, είμαστε γενικά θετικοί για τα μέσα ενημέρωσης», ανέφερε η Jessica Reif Ehrlich, αναλύτρια της Bank of America, σε προεπισκόπηση της νέας χρονιάς στις 19 Δεκεμβρίου.
Την ίδια μέρα, ο αναλυτής της Wells Fargo, Steven Cahall, σημείωσε: «Αυτή είναι η καλύτερη αίσθηση που είχαμε για τον ευρύτερο τομέα από το 2021». Σύμφωνα με τον Cahall, η μετάβαση αθλητικών εκπομπών στο streaming, όπως μέσω του ESPN και πιθανώς του Fox, δημιουργεί νέες αγορές, ενώ η στρατηγική βελτίωση στις υπηρεσίες direct-to-consumer (DTC) υποστηρίζει την ανάπτυξη. Παράλληλα, η πιθανότητα συγχωνεύσεων σε δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης και ζωντανής μετάδοσης ενισχύει τις αποτιμήσεις.
Διαφορές στην απόδοση των μετοχών
Το Netflix, με άνοδο 90% στα $891,32, ήταν από τους μεγαλύτερους νικητές του κλάδου, με τη Cinemark να σημειώνει άνοδο 121%. Η Fox Corp. αυξήθηκε κατά 60%, ενώ η Imax κατέγραψε κέρδη 71%, ξεπερνώντας τη γενική αύξηση 23% του δείκτη S&P 500.
Παρά τις επιτυχίες, παραμένουν προκλήσεις. «Η βελτίωση στις προοπτικές του streaming και οι δυνατότητες συγχωνεύσεων είναι ενθαρρυντικές, αλλά δεν αποτελούν επαρκή λόγο για αυξημένη αισιοδοξία», σημείωσε ο Benjamin Swinburne της Morgan Stanley, υπογραμμίζοντας ότι η ζήτηση για τηλεοπτικές άδειες δεν έχει επιστρέψει στα προ πανδημίας επίπεδα.
Εταιρικές κινήσεις και ανακατατάξεις
Η μρτοχή της Walt Disney, υπό την ηγεσία του Bob Iger, σημείωσε αύξηση 23%, εν μέρει λόγω της αναδιοργάνωσης στις υπηρεσίες DTC και των καλών επιδόσεων στα θεματικά πάρκα και τις κρουαζιέρες.
Παράλληλα, η Paramount Global κατέγραψε πτώση 27%, ενώ η Comcast ανακοίνωσε τη δημιουργία ενός νέου φορέα για τα δίκτυα καλωδιακής τηλεόρασης, γνωστού προσωρινά ως "SpinCo", κάτι που χαιρετίστηκε ως στρατηγική κίνηση από πολλούς αναλυτές.
Τέλος, η Warner Bros. Discovery ανακοίνωσε την αναδιάρθρωση της εταιρικής της δομής, διαχωρίζοντας τις δραστηριότητες ζωντανής τηλεόρασης από το streaming και τα στούντιο, με στόχο τη μεγαλύτερη στρατηγική ευελιξία και τη βελτίωση της αξίας των μετόχων.
Εμπόδια και ευκαιρίες
Παρότι οι παραδοσιακές εταιρείες του Χόλιγουντ αντιμετωπίζουν ακόμα σημαντικές προκλήσεις λόγω του «κοψίματος του καλωδίου» και του αυξανόμενου ανταγωνισμού από τα ψηφιακά μέσα, οι στρατηγικές κινήσεις για την ενίσχυση της κερδοφορίας και οι εξαγορές δημιουργούν προοπτικές ανάκαμψης.
Καθώς μπαίνουμε στο 2025, το ερώτημα παραμένει: Θα συνεχίσει ο κλάδος να βρίσκει τρόπους για να προσαρμοστεί στις νέες απαιτήσεις της αγοράς;