Με Άποψη

Ποιος μπορεί να μιλήσει για ασφάλεια & επιχειρησιακή συνέχεια στην Μάνδρα;


Ανέτοιμος ήταν ο μηχανισμός πρόληψης φυσικών καταστροφών και πλημμύρων μετά τις καταστροφές στην Μάνδρα Αττικής, παρά τις δηλώσεις των αρμοδίων φορέων λίγες εβδομάδες πριν για «επιχειρησιακή ετοιμότητα» απέναντι στις πλημμύρες. Ο απολογισμός της καταστροφής μέχρι στιγμής είναι 20 ανθρώπινες ζωές, ζημιές κατά ιδιωτικής περιουσίας και επιχειρήσεων. Διακοπές επιχειρησιακής συνέχειας στην εφοδιαστική αλυσίδα με απώλειες εσόδων. «Ευριδίκη» και «Ζήνωνας» θα υπάρξουν και πάλι στην Ελλάδα με άλλο όνομα ανάλογα με την σφοδρότητα. Οι πολίτες σε όποια περιοχή και αν βρίσκονται θα απαιτούν από το κράτος αποζημιώσεις, το κράτος θα ανακοινώνει αποζημιώσεις για έκνομες ή νόμιμες ενέργειες και οι φορολογούμενοι όλοι ανεξαιρέτως θα πληρώνουν χωρίς ανταπόδοση στην κοινωνία και την οικονομία.

της Ελενας Ερμείδου

Τα αντιπλημμυρικά έργα στην περιοχή, όχι μόνο δεν έχουν ολοκληρωθεί και δοκιμαστεί, δηλαδή ο μηχανισμός τους να δουλεύει αξιόπιστα και με συνέχεια, δεν έχουν ξεκινήσει. Δεν είχαν ληφθεί υποχρεωτικά και προαιρετικά μέτρα πολιτικής προστασίας απέναντι σε ανθρώπινες ζωές. Δεν ελήθφησαν υπ’ όψιν οι εκθέσεις των Ηνωμένων Εθνών για τον κίνδυνο των φυσικών φαινομένων που εγκυμονεί στην χώρα μας λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Επίσης δεν έχουν ληφθεί υπ’ όψιν οι συστάσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας και του WEF για την ανάγκη συνεργασίας του κράτους με ιδιωτικούς φορείς όπως είναι οι ιδιωτικές ασφαλιστικές οι οποίες έχουν την τεχνογνωσία και τους μηχανισμούς πρόληψης, τους μηχανισμούς αξιολόγησης των κινδύνων και των άμεσων αποζημιώσεων καθώς επίσης και τον μηχανισμό μεταφοράς του κόστους των κινδύνων στις αγορές κεφαλαίων.

Το Ευρωπαϊκό παράδειγμα που εφαρμόζεται με επιτυχία χρόνια είναι σύσταση κρατικής (αντ)ασφαλιστικής και συνεργασίας μέσω αυτής με ιδιωτικές ασφαλιστικές που θα εισαχθούν στην κοινοπραξία ανάληψης κινδύνων από φυσικές καταστροφές. Επίσης ως προαναφέρεται η μεταφορά των κινδύνων στις αγορές κεφαλαίων με επενδύσεις σε επενδυτικά προϊόντα ILS.

Πολύ πρόσφατα παραδείγματα υπάρχουν από εισηγήσεις στην Σύνοδο της Βόννης για το κλίμα και την κλιματική αλλαγή.

Η δόμηση στην Μάνδρα και η επιχειρησιακή συνέχεια των εταιρειών logistics

Σε ό,τι αφορά την Μάνδρα Αττικής, το 1989 το πολεοδομικό σχέδιο της χώρας επέτρεψε το άναρχες ενέργειες στην κοίτη του ρέματος. Εκτοτε οικοδομήθηκαν άναρχα κατοικίες και επιχειρήσεις εξ’ αυτών πολλές από το κλάδο της Εφοδιαστικής Αλυσίδας και των Logistics, κλάδος που καλείται να έχει επιχειρησιακή συνέχεια. Δεν είναι τυχαίο που ο κλάδος των Logistics αρνείται ενίοτε να συνεργαστεί με ασφαλιστικές οι οποίες ζητούν στοιχεία και άδειες για να υπογράψουν συμβόλαια όπως και το αντίθετο αφού δεν τους προσκομίζονται απαιτούμενα έγγραφα ασφαλείας.

Δεν υπήρξε καμία πρόληψη για την διοχέτευση των υδάτων στο οδικό σύστημα, μέτρα το τελευταίο διάστημα δεν ελήφθησαν με αποτέλεσμα να φτάσει η περιοχή στο σημείο αυτό.

Όπως και με τις φωτιές στον Ωρωπό, και την μόλυνση στο Σαρωνικό από την πετρελαιοκηλίδα, έτσι και τώρα ανακοινώθηκαν αποζημιώσεις χωρίς να έχει υπάρξει μελέτη και κατεύθυνση. Ζητήθηκε επίσης η συνδρομή της Ευρώπης.

Τα λεφτά αυτά δεν μπορούν να έχουν κοινωνικό αντίκτυπο θετικό αν δεν υπάρξει σχέδιο κοινωνικής μέριμνας, πρόληψη, δεν μπουν σε λειτουργία νέοι μηχανισμοί και αν το κράτος δεν συνεργαστεί με τον ιδιωτικό τομέα.

Αν δεν γίνουν όλα αυτά στο επόμενο συμβάν θα εκτυλιχθεί ένα παρόμοιο σκηνικό.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις