Πολιτική

Το στοίχημα Μητσοτάκη με το 1,6 δισ. του πακέτου της ΔΕΘ


“Ο κύβος ερρίφθη”, αλλά το στοίχημα μένει ανοιχτό: Θα “πιάσουν τόπο” - τα νέα μέτρα της κυβέρνησης Μητσοτάκη, ώστε να αντιστραφεί το δυσμενές κλίμα που διαμορφώνεται για την κυβέρνηση με την ακρίβεια, τα σκάνδαλα και την οικονομική δυσπραγία νοικοκυριών, επαγγελματιών και μικρών επιχειρήσεων;

Από την έκβαση του "στοιχήματος" θα εξαρτηθούν σε μεγάλο βαθμό οι πολιτικές εξελίξεις - και ενδεχομένως ο χρόνος διεξαγωγής των επόμενων εκλογών. 

Το πακέτο της ΔΕΘ, “αξίας” 1,6 δισ. ευρώ, περιέχει σχεδόν τα πάντα - “λίγα απ' όλα, για πολλούς”. Μια φορολογική μεταρρύθμιση με μόνιμες φοροελαφρύνσεις, πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση του στεγαστικού και του δημογραφικού προβλήματος, εξαγγελίες-υποσχέσεις για μεταρρυθμίσεις που απαιτούν ευρύτερες πολιτικές και κοινωνικές συναινέσεις.

 Με εκλογική στόχευση

 Πέρα από τον διακηρυγμένο στόχο για στήριξη των μεσαίων εισοδημάτων, η κυβέρνηση φρόντισε να απευθυνθεί με συγκεκριμένα – θετικού χαρακτήρα - μέτρα σε κοινωνικές, εισοδηματικές και πληθυσμιακές ομάδες που βρίσκονται στο επίκεντρο των εκλογικών σχεδιασμών της.

Εν πάση περιπτώσει, ανεξαρτήτως σκοπιμοτήτων και στοχεύσεων, τα εξαγγελθέντα μέτρα κινούνται προς τη σωστή κατεύθυνση. 
  Είναι όμως αμφίβολο αν θα μπορέσουν να αμβλύνουν την λαϊκή δυσαρέσκεια και να αντιστρέψουν το βαρύ κλίμα που διαμορφώνεται στο εκλογικό σώμα και στην κοινωνία.
  Απουσιάζει άλλωστε το “αφήγημα” που συνόδευε τα προηγούμενα χρόνια ανάλογες κυβερνητικές κινήσεις, με άξονες την ανάπτυξη, την επιστροφή της οικονομίας στην κανονικότητα και την "ισχυρή Ελλάδα" την οποία εμπιστεύονται πλέον οι αγορές.

...“ακόμη καλύτερες μέρες”

Τώρα το κυβερνητικό αφήγημα συμπυκνώνεται στο παλιό σύνθημα του ΠΑΣΟΚ για... “ακόμη καλύτερες μέρες” - τις οποίες προς το παρόν δεν βλέπουν να έρχονται οι χαμηλόμισθοι, οι συνταξιούχοι και τα φτωχότερα νοικοκυριά που το εισόδημα τους ροκανίζεται από την ακρίβεια.
   Πάντως η κυβέρνηση ποντάρει πολλά σ' αυτό το νέο πακέτο, προβάλλοντας την άποψη ότι “θα βοηθήσει όλους τους Ελληνες” - και πρωτίστως τη μεσαία τάξη που μπορεί να αποτελέσει τη βασική δεξαμενή φήφων για το κυβερνών κόμμα στις επόμενες εκλογές.

Επικοινωνιακή μάχη

Πρώτος στόχος είναι να κερδίσει την επικοινωνιακή μάχη που ξεκίνησε ήδη και θα κλιμακωθεί τις επόμενες μέρες, με αναλύσεις, εκτιμήσεις και κομματικές αντιπαραθέσεις.

Το ζήτημα δεν είναι ποσοτικό – αν και πόσο τα νέα μέτρα ανταποκρίνονται στις ανάγκες τις κοινωνίας, αλλά πώς θα “περάσουν” στην κοινή γνώμη και στους ψηφοφόρους.
    Ως τον Απρίλιο-Μάιο που είναι το χρονικό ορόσημο για πρόωρες εκλογές, τα αποτελέσματα τους θα φανούν. Θα είναι όμως αργά για τον Κ. Μητσοτάκη, αν ως τότε δεν έχει κερδίσει το στοίχημα στο πεδίο της επικοινωνίας και των εντυπώσεων.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα