Επιχειρήσεις

Προς νέο deal με τους Ιταλούς για τα τρένα


Ενα ολοκληρωμένο σχέδιο  για την ανάταξη των ελληνικών σιδηροδρόμων προσπαθεί να καταρτίσει η κυβέρνηση, αξιοποιώντας την μέχρι τώρα οδυνηρή εμπειρία  και τις δυνατότητες που υπάρχουν. Βασικοί άξονες στον νέο σχεδιασμό είναι η αναθεώρηση της σύμβασης με την Trainitalia, η διαμόρφωση νέου επιχειρηματικού σχήματος που θα μπορεί να σταθεί χωρίς κρατικές επιδοτήσεις, η αλλαγή επιχειρηματικού μοντέλου και η πραγματοποίηση μεγάλων επενδύσεων για εκσυγχρονισμό των σιδηροδρομικών υποδομών.

 Οι επενδύσεις θα συνδυαστούν με προσλήψεις καταρτισμένου προσωπικού και στελεχών από την αγορά, που θα μπορέσουν να επαναφέρουν "στις ράγες" τον "εκτροχιασμένο" ελληνικό σιδηρόδρομο, εξαλείφοντας παθογένειες και αδυναμίες.

Το θέμα συζητήθηκε σε γενικές γραμμές κατά τη χθεσινή συνάντηση της νέας πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Μεταφορών με εκπροσώπους της Hellenic Τrain επιβεβαιώνοντας το σχέδιο για την επαναδιαπραγμάτευση της σύμβασης με  τους Ιταλούς.

Όπως επισήμανε ο αν. υπουργός Μεταφορών Κ. Κυρανάκης, η μητρική εταιρεία της Hellenic Τrain είναι πρώτη στις ευρωπαϊκές αξιολογήσεις ως προς το μεταφορικό έργο και προτελευταία η Hellenic Τrain. Αυτό σημαίνει ότι η μητρική εταιρεία πρέπει να υποστηρίξει οπωσδήποτε την θυγατρική της στην Ελλάδα.

Εν πάση περιπτώσει, ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρέπει να είναι ανοιχτός και σε άλλους παίκτες, να μην υπάρχει μονοπώλιο, τόνισε ο αρμόδιος υπουργός.

Το στίγμα των κυβερνητικών προθέσεων είχε δώσει προχθές ο νέος αντιπρόεδρος Κωστής Χατζηδάκης,  μιλώντας στο συνέδριο του Κύκλου Ιδεών για την Εθνική Ανασυγκρότηση.  Όπως είπε, και στην περίπτωση  των σιδηροδρόμων πρέπει να αντιμετωπισθούν τα προβλήματα με το "βαθύ κράτος".

Η πολιτική ηγεσία του υπουργείου δηλώνει ότι είναι αποφασισμένη να αντιμετωπίσει όλες τις προκλήσεις και να δημιουργήσει μία σύγχρονη εταιρική δομή, που θα τρέξει γρήγορα τα απαραίτητα έργα.

Σύντομα θα είναι έτοιμη η ενιαία εταιρεία «Σιδηρόδρομοι Ελλάδας», που θα προκύψει από την τριπλή συγχώνευση ΟΣΕ –ΓΑΙΟΣΕ-  και εταιρείας τροχαίου υλικού. 

Το νέο επιχειρηματικό σχήμα θα στηθεί πάνω στο μοντέλο της ΔΕΗ, η οποίαπου έφτασε στο χείλος της καταστροφής, και μέσα σε λίγα χρόνια δημιούργησε ένα success story χάρη στο σύγχρονο management, τις προσλήψεις στελεχών από την αγορά και την ευελιξία στον τρόπο λειτουργίας και οργάνωσης.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις