Τα μυστικά της σωστής ασφάλισης αποκαλύπτει σε συνέντευξη του στο sofokleousin.gr ο Διευθύνων Σύμβουλος της Interlife, κ. Γιάννης Βοτσαρίδης διατυπώνοντας ότι θα υπάρξουν ισχυρές ανακατατάξεις στην αγορά, ίσως και αποχωρήσεις ξένων ασφαλιστικών από την Ελλάδα.Αναφερόμενος στο πόλεμο των ασφαλίστρων στην αγορά τονίζει ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει πολύ γρήγορα τι σημαίνει «φθηνό τιμολόγιο» στο αυτοκίνητο, και, δυστυχώς, οι εμπειρίες του είναι αρνητικές.
- Κύριε Βοτσαρίδη πείτε μας με δύο λόγια, πώς έκλεισε ο χρόνος για τις ασφαλιστικές ζημιών και ποιες είναι οι προοπτικές τους για το 2016;
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΑΕΕ, το σύνολο του Κλάδου Ασφαλίσεων κατά Ζημιών καταγράφει απώλειες -7,6%, ο Κλάδος Αυτοκινήτου -13,7% και οι λοιποί κλάδοι ζημιών -2,1%. Η κατάσταση αυτή έχει, βέβαια, άμεση σχέση με τη συνεχιζόμενη οικονομική Ύφεση, την πολιτική αστάθεια και αβεβαιότητα, το Μεταναστευτικό. Ο Κλάδος Ασφαλειών, όπως γνωρίζετε, είναι ιδιαίτερα ευαίσθητος στις πολιτικο-οικονομικές μεταβλητές της χώρας.
Η περαιτέρω συρρίκνωση του εισοδήματος των νοικοκυριών που αναμένεται το 2016 θα έχει άμεσο αντίκτυπο στο τζίρο των Ασφαλιστικών Εταιριών. Επιπλέον, τα capital controls που - αντίθετα απ’ ότι διαρρέεται από τους κυβερνητικούς φορείς – δεν αναμένεται σύντομα να αρθούν, δυσχεραίνοντας ακόμη περισσότερο την επιχειρηματική και οικονομική λειτουργία της χώρας. Τέλος, η εφαρμογή του Solvency II από 1/1 του τρέχοντος έτους μπορεί να φέρει σημαντικές ανακατατάξεις στην Ασφαλιστική Αγορά. Συγχωνεύσεις, εξαγορές, Επιτροπείες, ακόμη και κλείσιμο Εταιριών.
- Ακούγεται ότι οι ξένες ασφαλιστικές θα επιβιώσουν μόνο. Μάλιστα κάποιοι μιλούν για νέο πόλεμο τιμών στο ασφάλιστρο αυτοκινήτου από τις ξένες μεγάλες ασφαλιστικές. Αληθεύουν αυτά;
Δεν πιστεύω ότι θα επιβιώσουν μόνον οι ξένες Ασφαλιστικές, αλλά, σίγουρα, όπως ανέφερα προηγουμένως, θα υπάρξουν ισχυρές ανακατατάξεις στην Αγορά, μεταξύ των οποίων και αποχωρήσεις, ίσως, κάποιων ξένων Εταιριών. Ωστόσο, υπάρχουν αρκετές ελληνικές Ασφαλιστικές που είναι υγιείς και φερέγγυες και θα επιβιώσουν, εις πείσμα των καιρών.
Ο πόλεμος των τιμών στο Ασφάλιστρο Αυτοκινήτου όντως υφίσταται. Η θέση μου στο θέμα αυτό είναι γνωστή: Ο καταναλωτής έχει την ευκαιρία να διαπιστώσει πολύ γρήγορα τι σημαίνει «φθηνό τιμολόγιο» στο αυτοκίνητο, και, δυστυχώς, οι εμπειρίες του είναι αρνητικές.
Η σχέση τιμής/παροχών/φερεγγυότητας παραμένει το ζητούμενο και, αργά ή γρήγορα, απομακρύνει τον πελάτη από γκρίζα προϊόντα. Αντίστοιχα οι Εταιρίες που εφαρμόζουν το φθηνό Ασφάλιστρο εισπράττουν πολύ συχνά, την πολιτική τους αυτή ως «μπούμεραγκ».
- Διαμεσολάβηση vs Direct πώληση από Ασφαλιστικές. Ποια είναι τα ισχυρά σημεία της διαμεσολάβησης, θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τις απευθείας πωλήσεις των εταιριών;
Η Interlife από την ίδρυσή της, πριν 25 χρόνια, έχει επιλέξει στρατηγικά τη συνεργασία της με Διαμεσολαβητές.
Συνεχίζουμε να πιστεύουμε, και δικαιωνόμαστε καθημερινά, ότι η διαπροσωπική επαφή που αναπτύσσεται μεταξύ πελάτη και Διαμεσολαβητή δεν μπορεί να αντικατασταθεί από μια απρόσωπη Διαδικτυακή Υπηρεσία. Για το λόγο αυτό οι Διαμεσολαβητές θα είναι πάντα ο άξονας και ο πυρήνας των Ασφαλιστικών εργασιών.
- Ποιο είναι το μυστικό των σωστών ασφαλίσεων και προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί η Interlife;
Εάν θα επιχειρούσαμε να ορίσουμε το μυστικό των σωστών Ασφαλίσεων θα υπογραμμίζαμε ότι το Ασφαλιστικό Προϊόν θα έπρεπε να είναι συμβατό με την τιμή του, να ανταποκρίνεται στις κοινωνικές ανάγκες, να εξασφαλίζει ένα ελάχιστο Κέρδος για την Ασφαλιστική Εταιρία και να διακρίνεται από Ανταποδοτικότητα – να επιστρέφει δηλαδή στον πελάτη την αξία του.
Η Interlife θα κινηθεί και φέτος σε επίπεδο ανάλογο με τις συνθήκες Κρίσης που αντιμετωπίζει η χώρα μας:
-Προσεκτική και συνετή διαχείριση
-Διατήρηση του υψηλού Δείκτη Φερεγγυότητας και επαρκών Αποθεματικών και πλήρης ανταπόκριση στις απαιτήσεις του Solvency II.
-Προσεγμένες και μελετημένες Καλύψεις με σωστή ανίχνευση των αναγκών των πελατών
-Στον τομέα των πωλήσεων, επιμονή στη συνεργασία με Διαμεσολαβητές, ως μοναδικό κανάλι διανομής ασφαλιστικών προϊόντων.
-Όχι μεγάλα ανοίγματα – δεν τα επιτρέπουν οι καιροί – αναμονή και επένδυση στο ανθρώπινο δυναμικό και τη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας παροχής υπηρεσιών της Εταιρίας
Εφαρμόζοντας τους παραπάνω απλούς κανόνες προσεκτικής Διαχείρισης κατά τη Διάρκεια της Μνημονιακής εποχής η Interlife κατάφερε να αυξήσει το τζίρο της και να διατηρήσει τα Κέρδη της και την περσινή χρονιά. Το ίδιο σκοπεύει να πράξει και φέτος.