Δύο νέες πρωτοβουλίες του υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων για την Επαγγελματική Εκπαίδευση, που περιλαμβάνονται στο σχέδιο νόμου για την ίδρυση του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,έρχονται να προστεθούν στις επιλογές των αποφοίτων των ΕΠΑΛ.
Όπως έγινε γνωστό καθώς το εν λόγω νομοσχέδιο κατατέθηκε στη Νομοπαρασκευαστική Επιτροπή της Βουλής, προβλέπεται η αύξηση από 1% σε 5% του ειδικού ποσοστού εισαγωγής στα Πανεπιστήμια των αποφοίτων των ΕΠΑΛ μέσω των Πανελλαδικών. Το ποσοστό αυτό είναι επιπλέον των θέσεων του συνολικού αριθμού εισακτέων σε τμήματα αντίστοιχα με τους τομείς από τους οποίους αποφοιτούν και σε τμήματα τα οποία είναι κοινά για τους αποφοίτους όλων των τομέων.
Ακόμη, όπως μεταδίδει το ΑΜΠΕ, ιδρύονται στα ΑΕΙ (πανεπιστήμια και ΤΕΙ) τα Κέντρα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης (ΚΕΕ), στα οποία θα οργανώνονται διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης για αποφοίτους των ΕΠΑΛ. Τα ΚΕΕ θα παρέχουν διπλώματα επιπέδου 5 του Εθνικού και Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων και η φοίτηση θα είναι δωρεάν.
Έτσι, οι απόφοιτοι των ΕΠΑΛ με την ολοκλήρωση των σπουδών τους θα μπορούν να ενταχθούν απευθείας στην αγορά εργασίας, με βάση το πτυχίο της ειδικότητάς τους, επιπέδου 4, είτε να επιλέξουν μία από τις τέσσερις επιλογές συνέχισης της κατάρτισής τους:
1. Να φοιτήσουν στο νέο θεσμό του προαιρετικού «Μεταλυκειακού Έτους-Τάξης Μαθητείας», με το οποίο τους δίνεται η δυνατότηταασφαλούς ένταξης σε πραγματικό εργασιακό περιβάλλον σε επιχειρήσεις του δημοσίου και ιδιωτικού τομέα υπό την εποπτεία του σχολείου, μεπλήρη εργασιακά δικαιώματα και να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 5.
2. Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση: Στα ΤΕΙ με ειδικό ποσοστό θέσεων με κατώτατο όριο το 20% και στα πανεπιστήμια σε ποσοστό επιπλέον θέσεων 5%.
3. Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα διετή προγράμματα επαγγελματικής εκπαίδευσης που θα οργανώσουν τα ΑΕΙ.
4. Να συνεχίσουν τις σπουδές τους στα ΙΕΚ –με φοίτηση 3 εξαμήνων στην ίδια ειδικότητα ή 5 εξαμήνων για την απόκτηση νέας– και να αποκτήσουν πτυχίο επιπέδου 5.
«Όλα αυτά αποτελούν μέρος του Στρατηγικού Σχεδιασμού του ΥΠΠΕΘ για την Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση με στόχο την ποιοτική αναβάθμισή της, ώστε να καταστεί μια συνειδητή επιλογή για τους μαθητές και τις μαθήτριες, τους νέους και τις νέες», δήλωσε σχετικά ο υφυπουργός Παιδείας, αρμόδιος για θέματα Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, Δημήτρης Μπαξεβανάκης.