Κάλεσμα στις ελληνικές επιχειρήσεις να επενδύσουν στη Βόρεια Μακεδονία, η οποία αναβαθμίζεται ενεργειακά, καθώς και σε επίπεδο μεταφορικών υποδομών, απηύθυνε ο κ. Aleksandar Nikoloski, Αναπληρωτής Πρωθυπουργός και Υπουργός Μεταφορών της Βόρειας Μακεδονίας κατά τη διάρκεια συζήτησης, που πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του Southeast Europe Connectivity Forum ΙΙ (SECF), το οποίο διεξάγεται στις 22 και 23 Οκτωβρίου 2024, στο ξενοδοχείο Makedonia Palace, στη Θεσσαλονίκη.
Συντονιστής της συζήτησης ήταν ο Πρόεδρος του Ελληνικού Επιχειρηματικού Συνδέσμου στη Βόρεια Μακεδονία, κ. Άρης Βλάχος, που επισήμανε ότι οι Ελληνικές επιχειρήσεις έχουν επενδύσει 700-800 εκατ. ευρώ τα τελευταία χρόνια στη Βόρεια Μακεδονία.
Ο κ. Nikoloski τόνισε ότι η νέα κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας υλοποιεί ένα πολύ φιλόδοξο πρόγραμμα για την οικονομική ανάπτυξη της χώρας. «Μειώσαμε ήδη τον πληθωρισμό κατά 2 ποσοστιαίες μονάδες. Θα είμαστε η νούμερο ένα χώρα σε οικονομική ανάπτυξη στα Βαλκάνια το 2025. Οι καλές σχέσεις μεταξύ Ελλάδας και Βόρειας Μακεδονίας θα αναπτυχθούν περαιτέρω την επόμενη περίοδο», υπογράμμισε ο Αναπληρωτής Πρωθυπουργός της γειτονικής χώρας και πρόσθεσε πως είναι «φυσικό να υπάρχει διάδραση μεταξύ των οικονομιών της Ελλάδας και της Βόρειας Μακεδονίας. Είναι προς το συμφέρον της Ελλάδας η ανάπτυξη της Βόρειας Μακεδονίας».
Στο ενεργειακό πεδίο και απαντώντας σε σχετική ερώτηση του κ. Βλάχου, ο κ. Nikoloski επισήμανε πως η χώρα του εξαρτάται από το Ρωσικό φυσικό αέριο, αλλά πλέον «έχει ξεκινήσει διαγωνιστική διαδικασία που ολοκληρώνεται τον επόμενο μήνα για διασυνδετήριο αγωγό φυσικού αερίου με την Ελλάδα. Το αέριο από τη Θεσσαλονίκη θα πηγαίνει βόρεια στα Σκόπια».
Παράλληλα, κατά τον ίδιο, υπογράφτηκε πρόσφατα Μνημόνιο Συνεργασίας με τη Σερβία για την κατασκευή και ενός διασυνδετήριου αγωγού φυσικού αερίου και ειδικότερα με την πόλη του Νις.
Όσον αφορά στο σιδηροδρομικό δίκτυο η κυβέρνηση της Βόρειας Μακεδονίας σκοπεύει να ανακατασκευάσει τη σιδηροδρομική σύνδεση με την Ελλάδα, προκειμένου σε 5 χρόνια να υφίσταται μια γρήγορη σύνδεση που να μπορεί να επιτυγχάνει ταχύτητες για τα τραίνα της τάξης των 120-130 χλμ/ώρα και θα οδηγήσει στην αναβάθμιση τόσο των εμπορευματικών, όσο και των επιβατικών μεταφορών μεταξύ των δύο χωρών.
Τέλος, ο κ. Nikoloski σημείωσε ότι πρόθεση της κυβέρνησής του είναι να μειώσει τον φόρο επί των εταιρικών κερδών στα χαμηλότερα επίπεδα στην Ευρώπη.