Εμφανείς ήταν οι επιπτώσεις του σκανδάλου των ρύπων της Volkswagen για την επιχείρηση, καθώς για πρώτη φορά από το 2007 ο όμιλος έχασε μερίδιο αγοράς στην Ευρώπη.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA, τα οχήματα της Volkswagen αντιστοιχούσαν στο 24,8% των νέων αυτοκινήτων που πουλήθηκαν στην Ευρώπη το 2015, έναντι του 25,5% το προηγούμενο έτος.
Γενικότερα όμως, οι ταξινομήσεις αυξήθηκαν σε υψηλό εξαετίας στην Ευρώπη, καταγράφοντας άνοδο 9,2% στα 14,2 εκατ. οχήματα.
Οι “κερδισμένοι” της όλης υπόθεσης είναι οι αντίπαλες αυτοκινητοβιομηχανίες Fiat Chrysler, BMW και Daimler, οι οποίες εκμεταλλευόμενες το γεγονός ότι οι πελάτες δεν εμπιστεύονταν την Volkswagen για να προμηθευτούν οχήματα, κέρδισαν μερίδιο στην αγορά.
Το σχέδιο της εταιρίας για αναπρογραμματισμό του «πειραγμένου» λογισμικού ή για εγκατάσταση νέου το οποίο ανταποκρίνεται στα στάνταρ εγκρίθηκε τον περασμένο μήνα από την Κομισιόν, ωστόσο οι αμερικανικές αρχές απέρριψαν την πρόταση για ανάκληση οχημάτων.
Αξίζει να σημειωθεί ωστόσο πως οι πωλήσεις σε επίπεδο ομίλου της Volkswagen αυξήθηκαν κατά 4,4% τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του προηγούμενου έτους, σημαντικά χαμηλότερες από αυτές του συνόλου της ευρωπαϊκής αγοράς, που αυξήθηκαν κατά 16% στα 1,16 εκατ. οχήματα.
Την μεγαλύτερη άνοδο πωλήσεων εμφάνισαν τον περασμένο μήνα, μεταξύ άλλων, οι Renault (+28%), Ford(+24%) και PSA Peugeot Citroen (+21%).