Μεγάλες αλλαγές έρχονται στα διόδια με την κατάργηση των ταμείων και τη χιλιομετρική χρέωση των οδηγών, σύμφωνα με το νέο σχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, το οποίο θα τεθεί σε εφαρμογή μέσα στο 2018.
Σύμφωνα με τα όσα είπε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης στην εκπομπή “Καλημέρα Ελλάδα” του ΑΝΤ1, μέχρι το τέλος του έτους θα γίνει ο διαγωνισμός για το νέο σύστημα διοδίων.
Παράλληλα, Ο υπουργός ανέφερε ότι μέσα στο 2017 θα γίνει ο διαγωνισμός για το ηλεκτρονικό σύστημα διοδίων που θα χρεώνονται οι οδηγοί με βάση το χιλιόμετρο χρήσης και ότι στόχος του υπουργείου είναι να εφαρμοστεί μέσα στο 2018 στην Εγνατία Οδό.
Διευκρίνισε ότι με το ηλεκτρονικό διόδια θα μπορούν οι οδηγοί να πληρώνουν εκτός από τα e-pass και μέσω ειδικής εφαρμογής στο κινητό τους.
Τα ταμεία στα διόδια -όπως είναι σήμερα- ουσιαστικά θα καταργηθούν, είπε ο κ. Σπίρτζης, και τα μόνα που θα λειτουργούν θα είναι τα μηχανήματα στις άκρες των δρόμων, που θα πωλούν τα e-pass.
Αναφορικά με τις πληρωμές: Η αλλαγή που έρχεται με το νέο σύστημα πληρωμής είναι ότι οι οδηγοί δεν θα πληρώνουν το ίδιο αντίτιμο στα διόδια, αλλά οι χρεώσεις θα γίνονται με βάση τα χιλιόμετρα που θα διανύει κάθε οδηγός, δηλαδή θα είναι αναλογική.
Συγκεκριμένα, το ειδικό μηχάνημα που θα τοποθετηθεί στους σταθμούς των διοδίων θα καταγράφει την είσοδο στην εθνική οδό και στη συνέχεια ανάλογα με την έξοδο που επιλέγει ο κάθε οδηγός να βγει, θα ενημερώνεται από τον σταθμό εξόδου για τη χρέωση.
Σύμφωνα με τον υπουργό, θα υπάρξει μέριμνα και για τις μικρές αποστάσεις των κατοίκων στις περιοχές όπου βρίσκονται οι σταθμοί. Σε αυτές τις περιπτώσεις η χρέωση θα γίνεται με εκπτώσεις.
Τέλος, αναφερόμενος στα φορτηγά, σημείωσε ότι η απαγόρευση της κυκλοφορίας τους στους παράπλευρους δρόμους είναι δεδομένη και δεν πρόκειται να αλλάξει.
Δεν μπορεί, είπε, τα ΙΧ αυτοκίνητα να κινούνται στους αυτοκινητοδρόμους και να κινδυνεύουν οι πολίτες μικρών οικισμώνκοντά στο εθνικό δίκτυο από τις νταλίκες στους παράπλευρους δρόμους.
Χαρακτήρισε, επίσης, «αστειότητα» το ενδεχόμενο οικονομικής επιβάρυνσης διάφορων προϊόντων, επειδή οι μεταφορείς πληρώνουν διόδια.