Υψηλότερα των αναμενόμενων κέρδη ανακοίνωσε η Sony Group για το β΄ τρίμηνο του οικονομικού της έτους και πρόγραμμα επαναγοράς ιδίων μετοχών 100 δισ. γεν (περίπου 648 εκατ. δολάρια).
Η ιαπωνική τεχνολογική εταιρεία εμφάνισε λειτουργικά κέρδη 429 δισ. γεν, έναντι 398,4 δισ. που προέβλεπαν οι αναλυτές, σημειώνοντας αύξηση 10% σε ετήσια βάση, ενώ τα έσοδα ενισχύθηκαν κατά 5%, στα 3,108 τρισ. γεν. Μετά τη δημοσίευση των αποτελεσμάτων, η μετοχή της Sony εκτινάχθηκε άνω του 6% στο χρηματιστήριο του Τόκιο.
Η εταιρεία αναθεώρησε ανοδικά την πρόβλεψή της για το σύνολο της χρήσης, αυξάνοντας την εκτίμηση για τα λειτουργικά κέρδη κατά 100 δισ. γεν (+8%), Imaging & Sensing Solutions και Μουσικής. Παράλληλα, αναβάθμισε την πρόβλεψη για τα ετήσια έσοδα κατά 300 δισ. γεν (+3%), ενώ περιόρισε τις εκτιμώμενες απώλειες από τους αμερικανικούς δασμούς σε 50 δισ. γεν, από 70 δισ. προηγουμένως.
Η εταιρεία έχει επηρεαστεί από το παγκόσμιο καθεστώς δασμών που εισήγαγε ο Αμερικανός πρόεδρος Ντόναλντ Τραμπ τον Απρίλιο, ωστόσο η συμφωνία Ουάσιγκτον-Τόκιο τον Ιούλιο οδήγησε στη μείωση των δασμών στις ιαπωνικές εξαγωγές στο 15%, από 25%, με ισχύ από τις 7 Αυγούστου.
Μουσική και imaging στο επίκεντρο της κερδοφορίας
Η μονάδα μουσικής της Sony σημείωσε άνοδο κερδών κατά 27,6%, στα 115,4 δισ. γεν, ενώ το τμήμα imaging κατέγραψε άλμα σχεδόν 50%, στα 138,3 δισ. γεν, καθιστώντας το το πιο κερδοφόρο τμήμα του ομίλου στο τρίμηνο.
Η Sony αναπτύσσει μέσω της θυγατρικής Imaging & Sensing Solutions προηγμένους ημιαγωγούς και αισθητήρες για ευρύ φάσμα εφαρμογών, από smartphones έως αυτοκινητοβιομηχανία και βιομηχανικά συστήματα.
Το τμήμα gaming και δικτυακών υπηρεσιών, που περιλαμβάνει το PlayStation, παρέμεινε ο κύριος μοχλός εσόδων του ομίλου, ωστόσο τα λειτουργικά κέρδη του υποχώρησαν κατά 13,3%, στα 120,4 δισ. γεν. Η ζήτηση για ψηφιακές αγορές παιχνιδιών και τη συνδρομητική υπηρεσία PlayStation Plus παρέμεινε ισχυρή, αν και οι πωλήσεις hardware παρουσίασαν μικρότερη δυναμική.
Το φαινόμενο “KPop Demon Hunters” και η Sony Pictures
Αντίθετα, το κινηματογραφικό τμήμα της Sony παρουσίασε πτώση κερδών σχεδόν 25%, παρά τη μεγάλη επιτυχία της ταινίας animation “KPop Demon Hunters” της Sony Pictures Animation, που έκανε πρεμιέρα στις 20 Ιουνίου.
Η ταινία, που διανέμεται αποκλειστικά μέσω Netflix, έγινε η πιο δημοφιλής παραγωγή στην ιστορία της πλατφόρμας, σπάζοντας ρεκόρ προβολών και streaming, ακόμη και για το soundtrack της. Ωστόσο, η Sony δεν κεφαλαιοποίησε πλήρως την επιτυχία, καθώς είχε πουλήσει τα αποκλειστικά δικαιώματα στο Netflix, αποκομίζοντας περίπου 25 εκατ. δολάρια από την παραγωγή.
Η επιτυχία της ταινίας συνέβαλε στην αύξηση εσόδων του Netflix κατά 17% το τρίμηνο, ενώ έχει ήδη επιβεβαιωθεί sequel, με τη Sony να λαμβάνει bonus 15 εκατ. δολαρίων για την εξαιρετική επίδοση της πρώτης ταινίας.
Προοπτικές
Η Sony συνεχίζει να επενδύει σε τομείς υψηλής τεχνολογίας και περιεχομένου, όπως οι αισθητήρες εικόνας, η τεχνητή νοημοσύνη και η ψυχαγωγία, ενώ η πολυδιάστατη κερδοφορία της δείχνει να αντισταθμίζει τις επιπτώσεις των δασμών και των διακυμάνσεων στη βιομηχανία του gaming.
Η ενίσχυση των δραστηριοτήτων της στον τομέα των μικροτσίπ και της ψηφιακής μουσικής αναμένεται να διαδραματίσει καθοριστικό ρόλο στη μελλοντική της ανάπτυξη, με τη Sony να επιβεβαιώνει τη θέση της ως μία από τις πλέον ευέλικτες και καινοτόμες εταιρείες τεχνολογίας παγκοσμίως.