Media

Η Amazon "σώζει" το σινεμά – Επιστρέφει δυναμικά στις κινηματογραφικές αίθουσες


Μια εντυπωσιακή στροφή πραγματοποιεί η Amazon προς τον κινηματογράφο, επιχειρώντας να καλύψει το τεράστιο κενό που έχει αφήσει η υποχώρηση των στούντιο του Χόλιγουντ από τις αίθουσες. Ενώ η μετάβαση στην εποχή του streaming μονοπώλησε τη συζήτηση την τελευταία δεκαετία, η Amazon φαίνεται να γυρνά τον τροχό και να επενδύει εκ νέου στη μεγάλη οθόνη — με εντυπωσιακό τρόπο.

Το 2022 η εταιρεία είχε δεσμευθεί να επενδύει τουλάχιστον 1 δισ. δολάρια ετησίως για παραγωγές που θα κυκλοφορούν αποκλειστικά στους κινηματογράφους, με στόχο 12 έως 15 ταινίες κάθε χρόνο. Σήμερα, φαίνεται πως πλησιάζει να εκπληρώσει αυτή την υπόσχεση.

Πρώτη φορά στο CinemaCon με άρωμα blockbusters

Η πρώτη της παρουσία στο φετινό CinemaCon στο Λας Βέγκας — την ετήσια συνάντηση των ιδιοκτητών κινηματογράφων στις ΗΠΑ — προκάλεσε αίσθηση.

Το κοινό εντυπωσιάστηκε από τις αποκαλύψεις ταινιών όπως το sci-fi "Project Hail Mary" με τον Ράιαν Γκόσλινγκ, το ψυχολογικό θρίλερ "Verity" και το δραματικό "After the Hunt" με την Τζούλια Ρόμπερτς. Στο κόκκινο χαλί εμφανίστηκαν επίσης αστέρες όπως οι Άντριου Γκάρφιλντ, Κρις Πρατ, Χιου Τζάκμαν και Μάικλ Μπ. Τζόρνταν.

Όπως σημείωσε ο Brock Bagby, επικεφαλής περιεχομένου της αλυσίδας B&B Theatres, «για πρώτη χρονιά, η παρουσία της Amazon ήταν εντυπωσιακή – έβγαλαν όλο το οπλοστάσιο».

Από το streaming στο σινεμά – Μια στρατηγική αλλαγή

Η Amazon, η οποία διαχειρίζεται την πλατφόρμα Prime Video και εξαγόρασε πρόσφατα την MGM, δεν θα φτάσει τις 12-15 ετήσιες ταινίες πριν το 2026, αλλά έχει ήδη ξεκινήσει τη σταδιακή επαναφορά της κινηματογραφικής εμπειρίας. Είχε μόλις μία ευρείας κυκλοφορίας ταινία το 2023, πέντε το 2024, ενώ για το 2026 αναμένονται 14 και το 2027 φτάνουν τις 16.

Αυτός ο αριθμός αποτελεί τονωτική ένεση για τις κινηματογραφικές αίθουσες των ΗΠΑ, που τα τελευταία χρόνια είχαν δει το περιεχόμενο να συρρικνώνεται — ιδιαίτερα στον μεσαίο προϋπολογισμό: κοινωνικά δράματα, ρομαντικές κομεντί, μαύρες κωμωδίες και ταινίες ενηλίκων θεματικών, οι οποίες είτε «εξαφανίστηκαν» είτε πέρασαν απευθείας στο streaming.

Χάθηκε 1 δισ. δολάρια τον χρόνο σε εισιτήρια

Η τάση αυτή στέρησε από το box office περίπου 1 δισ. δολάρια σε ετήσιες πωλήσεις εισιτηρίων, σύμφωνα με αναλυτές. Το πρόβλημα επιδεινώθηκε από τις μεγάλες συγχωνεύσεις στο Χόλιγουντ, όπως εκείνη της Disney με τη 20th Century Fox, που έκοψε περίπου 10-15 κινηματογραφικές κυκλοφορίες ανά έτος.

Το αποτέλεσμα: λιγότερες ταινίες στους κινηματογράφους, άρα μικρότερη επισκεψιμότητα, μειωμένες πωλήσεις ποπ κορν και μεγαλύτερη εξάρτηση από τα franchise – που όμως δεν φέρνουν πάντα τα αναμενόμενα έσοδα.

Η ποσότητα μετράει

«Η δύναμη του box office δεν εξαρτάται μόνο από τα blockbusters», τονίζει ο Paul Dergarabedian της Comscore. «Αυτό που χρειάζονται οι αίθουσες είναι νέες ταινίες σε σταθερή βάση. Το κοινό πρέπει να έχει λόγους να επιστρέψει στις κινηματογραφικές καρέκλες».

Η Amazon, μαζί με ανεξάρτητα στούντιο όπως τα A24 και Neon, φαίνεται να προσφέρει την ποικιλία και το εύρος που είχαν λείψει. Αν και τα franchise παραμένουν εμπορικοί πυλώνες, ο πλουραλισμός τίτλων βοηθά στην ανάκαμψη των αιθουσών.

«Η Amazon καλύπτει το κενό που άφησε η Fox. Έχει παρόμοια λογική: λίγα μεγάλα blockbusters, αλλά και αρκετές παραγωγές μεσαίου βεληνεκούς – και αυτό είναι που χρειαζόμαστε», επισημαίνει ο Bagby.

Με 110 ευρείες κυκλοφορίες να αναμένονται το 2025 και ακόμα περισσότερες να έχουν ήδη δρομολογηθεί έως το 2028, το μέλλον της κινηματογραφικής αίθουσας δείχνει –επιτέλους– πιο φωτεινό.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα