Ενώ συνεχίζονται οι προσπάθειες για τον… περιορισμό της οικολογικής καταστροφής στο Σαρωνικό, έρχονται στη δημοσιότητα αποκαλυπτικά στοιχεία σχετικά με το δεξαμενόπλοιο «Αγία Ζώνη ΙΙ». Στο τελευταίο είχαν δοθεί αρκετές παρατάσεις του πιστοποιητικού αξιοπλοΐας του, παρά το γεγονός ότι είχαν διαπιστωθεί σημαντικά προβλήματα
Όπως αποδεικνύεται από έγγραφο του Κλάδου Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας, που δημοσιεύει το 902.gr, το πιστοποιητικό αξιοπλοΐας του σκάφους είχε λήξει στις 27 Ιουλίου και είχε λάβει παράταση για δύο μήνες.
Στο έγγραφο αναφέρεται ότι σύμφωνα με το πρωτόκολλο αξιοπλοΐας που είχε εκδώσει στο δεξαμενόπλοιο ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, στο πλοίο μετά από επιθεώρηση κατεγράφησαν οι εξής παρατηρήσεις: «1. ΣΕΠ: Από 11/6/2016 να διενεργηθεί τακτική Επιθεώρηση στη θάλασσα σε όλους τους τομείς. Διαφορετικά το Πρωτόκολλο Γενικής Επιθεώρησης (ΓΕΠ) παύει να ισχύει.
2. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Κατά την πρώτη Επιθεώρηση μετά την 1/1/2017, να εφοδιαστεί με εγκεκριμένο σύστημα ειδοποίησης φυλακής γέφυρας (BNWAS). 3. Εξοπλισμού (πρώην ΕΝΕΣΠΥ): Μέχρι 11/04/2017 να γίνει αντικατάσταση του συρματόσχοινου καθαίρεσης της κοινής λέμβου», ενώ σε 4η παρατήρηση που συμπληρώθηκε αργότερα και είναι γραμμένη χειρόγραφα, αναφέρεται ότι "μέχρι 30/6/2017 να προσκομισθεί βεβαίωση ελέγχου των δύο αεροφιάλων εκκίνησης της κύριας μηχανής».
Tην ίδια στιγμή ο ιδιοκτήτης του πλοίου «Αγία Ζώνη ΙΙ», Θεόδωρος Κουντούρης, υποστήριξε ότι η ρύπανση προέρχεται από την διαρροή καυσίμων από το Blue Star Patmos κατά την διάρκεια ρυμούλκησης του προς πλωτή δεξαμενή στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος.