Σύμφωνα με έρευνα της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας (CLIA), η ευρωπαϊκή αγορά κρουαζιέρας έχει αυξηθεί σημαντικά, με περισσότερους από 6,9 εκατομμύρια επιβάτες, σημειώνοντας δηλαδή αύξηση κατά 2,5% σε σύγκριση με το 2016. Η ευρωπαϊκή κρουαζιέρα αναπτύσσεται σταθερά τα τελευταία δέκα χρόνια, με πρωτοπόρες τις αγορές της Γερμανίας, του Ηνωμένου Βασιλείου και της Ιρλανδίας.
Η Γερμανία σημείωσε τη μεγαλύτερη άνοδο της τάξης του 8,5%, καταγράφοντας ρεκόρ επιβατών, με σχεδόν 2,2 εκατομμύρια. Το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ιρλανδία σημείωσαν αύξηση κατά 0,5%, με περισσότερους από 1,95 εκατομμύρια επιβάτες, συνολικά. Αντίστοιχα, η Ιταλία σημείωσε αύξηση 2,5%, με περίπου 770.000 επιβάτες, ενώ η Ισπανία συνέχισε για δεύτερη χρονιά την ανοδική της πορεία, παρουσιάζοντας αύξηση 6,4%.
Το 75% των Ευρωπαίων ταξιδεύουν στην Ευρώπη. Το συγκεκριμένο ποσοστό εμφανίζεται ελαφρώς χαμηλότερο σε σύγκριση με τα προηγούμενα έτη, λόγω της μείωσης της επισκεψιμότητας στη Μεσόγειο και της αύξησης στην Καραϊβική. Οι μισοί ευρωπαίοι ταξιδιώτες κρουαζιέρας επισκέπτονται τη Μεσόγειο και τα Κανάρια Νησιά του Ατλαντικού, ενώ το 25% επιλέγει τη Βόρεια Ευρώπη και τη Βαλτική. Εκτός της Ευρώπης, οι διατλαντικοί και ασιατικοί προορισμοί αποτελούν τις κύριες επιλογές για το μεγαλύτερο μέρος του υπόλοιπου 25% των ευρωπαίων ταξιδιωτών.
Τα στοιχεία του 2017 αποκάλυψαν, επίσης, ότι υπάρχει σαφής σχέση μεταξύ του μέσου όρου ηλικίας και της διάρκειας της κρουαζιέρας - επιβεβαιώνοντας ότι οι επιβάτες μεγαλύτερης ηλικίας επιλέγουν κρουαζιέρες μεγαλύτερης διάρκειας. Οι νεότεροι επιβάτες προέρχονται από την Ιταλία, ενώ οι επιβάτες από το Ηνωμένο Βασίλειο τείνουν να είναι μεγαλύτεροι. Οι νεαροί επιβάτες απολαμβάνουν τη Μεσόγειο, ενώ η Βαλτική και τα Κανάρια Νησιά επιλέγονται περισσότερο από πιο μεγάλους σε ηλικία επιβάτες.
Ο κ. Κυριάκος Αναστασιάδης, Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης Κρουαζιέρας Ευρώπης (CLIA Europe), δήλωσε: «Η πρόβλεψή μας για τους ρυθμούς ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ευρώπη επιβεβαιώθηκε πλήρως το 2017. Αναμένουμε ένα ακόμη αντίστοιχο έτος το 2018, με την έλευση 16 νέων κρουαζιερόπλοιων. Ο κλάδος της κρουαζιέρας θα συνεχίσει δυναμικά να ευδοκιμεί στην Ευρώπη, εξαιτίας της αυξανόμενης ποικιλίας των κρουαζιερόπλοιων που υπάρχουν αλλά και του επιπέδου εξατομίκευσης και διαφοροποίησης εμπειρίας που είναι σε θέση να προσφέρει στους επισκέπτες της ».
Βασικά στοιχεία που δημοσιεύθηκαν από την CLIA Ευρώπης:
• 6.941.000 Ευρωπαίοι επέλεξαν μια κρουαζιέρα το 2017, με μέσο όρο διάρκειας τις 8 διανυκτερεύσεις
• Η Γερμανία επικρατεί ως αγορά προέλευσης επιβατών κρουαζιέρας στην Ευρώπη με 2.189.000 επιβάτες, τη σημαντικότερη αύξηση κατά 8,5% μέσα σε ένα χρόνο
• Το Ηνωμένο Βασίλειο, με αύξηση επιβατών 0,5% σημείωσε ρεκόρ με σχεδόν 1.95 εκατομμύρια επιβάτες
• Η Ιταλία σημείωσε αύξηση ύψους 2,5% , μια σημαντική ανάκαμψη συγκριτικά με το 2016
• Η Ισπανία λαμβάνει την τέταρτη θέση, με αύξηση 6,4%, επιβεβαιώνοντας τη διετή ανάκαμψη της από την οικονομική ύφεση του 2014/2015
• 4 στους 5 Ευρωπαίους επιλέγουν μία κρουαζιέρα στην Ευρώπη. Η Μεσόγειος παραμένει ο πιο δημοφιλής προορισμός, αλλά και η Βόρεια Ευρώπη γίνεται σταδιακά πιο δημοφιλής, σημειώνοντας το 2017 ανάπτυξη κατά 8%
• Ο μέσος όρος ηλικίας των επιβατών κρουαζιέρας κυμαίνεται μεταξύ 42 ετών (Ιταλία) και 57 ετών (Ηνωμένο Βασίλειο)
• Η διάρκεια μιας κρουαζιέρας ποικίλει από αγορά σε αγορά, με μέσο όρο από 10,4 μέρες στο Ηνωμένο Βασίλειο, έως 7,3 μέρες στην Ιταλία. Καμία αλλαγή δε σημειώθηκε στην αγορά της Γερμανίας το 2017, με μέσο όρο 8,8 μέρες εν πλω
• Άλλες ευρωπαϊκές αγορές, όπως εκείνες της Ελβετίας, της Αυστρίας, της Ολλανδίας και του Βελγίου εξελίσσονται θετικά με αύξηση από 3,1% έως 5,9%
• Με τη συνεχή του διεύρυνση, ο κλάδος της κρουαζιέρας αναμένεται να ενισχύσει την οικονομική του συμβολή στην Ευρώπη, όσον αφορά την εργασία και τη συνολική συμμετοχή στην οικονομία. Η ευρωπαϊκή Έκθεση του 2018 για την Οικονομική Συμβολή της CLIA αναμένεται να δημοσιευθεί αργότερα μέσα στη χρονιά.
ΕΥΖην
Από κατοικίδιο, οικογένεια: Η επιστήμη για τη μεταμορφωτική σχέση ανθρώπων και σκύλων
Οι σκύλοι, αυτοί οι πιστοί σύντροφοι, έχουν πλέον ξεπεράσει τον ρόλο του «κατοικιδίου». Έχουν γίνει φίλοι, μέλη της οικογένειας, φύλακες και για κάποιους ακόμα και αγαπημένα «παιδι ...