Αυξήθηκαν κατά 0,5% οι λιανικές πωλήσεις στη Βρετανία τον Αύγουστο, επιβεβαιώνοντας τη δυναμική ανθεκτικότητα του καταναλωτικού κλάδου, παρά τις συνεχιζόμενες πιέσεις από την ακρίβεια και τους αυξημένους φόρους.
Τόσο τα φυσικά καταστήματα όσο και το ηλεκτρονικό εμπόριο σημείωσαν θετική μεταβολή για δεύτερο διαδοχικό μήνα, συνεχίζοντας την ίδια ποσοστιαία άνοδο με τον Ιούλιο.
Η εξέλιξη αυτή έρχεται σε μια περίοδο έντονων συζητήσεων γύρω από την πορεία της οικονομίας υπό την κυβέρνηση των Εργατικών, αλλά και των δημοσιονομικών επιβαρύνσεων που έχει επιβάλει. Παρά τις προκλήσεις, ο κλάδος του λιανεμπορίου αποδεικνύεται ένας από τους πιο ανθεκτικούς πυλώνες της οικονομίας.
Οι οικονομικοί αναλυτές ανέμεναν μια πιο ήπια αύξηση, της τάξης του 0,4%, ωστόσο τα επίσημα στατιστικά ξεπέρασαν τις προσδοκίες. Ορισμένοι τομείς – όπως τα είδη ένδυσης και οι επιχειρήσεις τροφίμων – ενισχύθηκαν από τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες, ενώ ορισμένες κατηγορίες προϊόντων, όπως ο τεχνολογικός εξοπλισμός, παρέμειναν υπό πίεση.
Το γεγονός ότι η άνοδος ήταν ευρείας βάσης και καταγράφηκε τόσο στις φυσικές αγορές όσο και στο διαδίκτυο, ενισχύει την εικόνα συνολικής ανάκαμψης στον τομέα.
Οι φορολογικές προκλήσεις και η καταναλωτική αντοχή
Με φορολογικές επιβαρύνσεις που εκτιμάται ότι ξεπερνούν τα 26 δισεκατομμύρια λίρες, τα βρετανικά νοικοκυριά βρίσκονται αντιμέτωπα με περιορισμένο διαθέσιμο εισόδημα. Παράλληλα, η οικονομική αβεβαιότητα, η στασιμότητα στους μισθούς και ο κίνδυνος απολύσεων εντείνουν την πίεση.
Κι όμως, οι καταναλωτές εξακολουθούν να δείχνουν ανθεκτικότητα. Δεν πρόκειται μόνο για «καταναλωτική αδράνεια», αλλά για ενσυνείδητη προσαρμογή στη νέα πραγματικότητα. Ορισμένα στρώματα του πληθυσμού διατηρούν ενεργή συμμετοχή στην αγορά, αξιοποιώντας εκπτώσεις, ψηφιακές αγορές και στρατηγικές κατανάλωσης.