Ενα συναρπαστικό ταξίδι στην Αφρική με την ματιά Αφρικανών σκηνοθετών αποτελεί η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου, που πραγματοποιείται στην Αθήνα από 9 έως 15 Μαρτίου και για πρώτη φορά στη Θεσσαλονίκη, στις 16-22 Μαρτίου.
Κινηματογραφιστές από 9 χώρες μεταφέρουν στη μεγάλη οθόνη εικόνες γοητευτικές από τη σύγχρονη πραγματικότητα και την ιστορία της Μαύρης Ηπείρου. Ιστορίες από την καθημερινότητα, ανθρώπους και γεγονότα που επηρέασαν τις εξελίξεις σε αφρικανικές χώρες, αστικούς μύθους ανάμικτους με εξωτισμούς από το παρελθόν.
Οι προβολές στην Αθήνα θα γίνονται στην Ταινιοθήκη (Ιερά Οδός 48) και στη Θεσσαλονίκη στην αίθουσα «Παύλος Ζάννας» (Πλατεία Αριστοτέλους 10). Η είσοδος θα είναι ελεύθερη.
Η 6η Εβδομάδα Αφρικανικού Κινηματογράφου συνδιοργανώνεται από τις πρεσβείες των αφρικανικών χωρών στην Αθήνα, την Ταινιοθήκη της Ελλάδος και το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης.
Οι 18 ταινίες με τις οποίες 9 χώρες συμμετέχουν στην εβδομάδα αφρικανικού κινηματογράφου
• Αλγερία: 1. «Abd El Kader», του Σαλέμ Μπραχιμί. Είναι η κινηματογραφική απόδοση της συναρπαστικής ιστορίας του σπουδαίου ανθρωπιστή Emir Abd El–Kader.
2. «Fadhma N’soumer», του Μπιλκασέμ Χατζάτζ. Η καθηλωτική διαδρομή ενός κοριτσιού που καθοδήγησε την αντίσταση ενάντια στην αποικιοκρατία.
3. «Το πηγάδι», του Λατφί Μπουσουσί.
• Τυνησία: Η μουσική κουλτούρα και ο χορός gougou ενάντια στον ρατσισμό («Made in Gougou», της Λατίφα Ντόγρι) και ένα συγκλονιστικό ντοκιμαντέρ για τον αόρατο άνδρα που τρομοκρατούσε τις γυναίκες στην Τυνησία («Ο σημαδευτής της Τύνιδας», Κάουθερ Μπιν Χανία).
• Αίγυπτος: 1. Μεγάλοι ηθοποιοί του αιγυπτιακού σινεμά ενσαρκώνουν έξι ανθρώπους που ενώνονται απρόσμενα από τη μοίρα («Ώρα Καΐρου», Αμίρ Ραμσίς). 2. Τα όνειρα και η πραγματικότητα συγκρούονται σε μια γλυκόπικρη ταινία με φόντο τη γειτονιά Κιτ-Κατ («Kit – Kat», του Νταούντ Αμπντέλ Σαγιέντ)
• Μαρόκο: Τρεις συγκινητικές αφηγήσεις για ένα ζευγάρι που το χωρίζει ο πόλεμος («Το κόκκινο Κασκόλ», Μοχάμεντ Λιούνσι), τα όνειρα και τη γυναικεία φιλία («Μικρές Χαρές», Moχάμεντ Σριφ Τριμπάκ) και τους ισχυρούς δεσμούς της οικογένειας («Η ορχήστρα των τυφλών», Μοχάμεντ Μουφτακίρ).
• Αγκόλα: Η εκδίκηση είναι ένα πιάτο που τρώγεται κρύο, όχι όμως όταν παρεμβαίνει ο έρωτας («Κρίνοντας από την εμφάνιση», Άλεν Μαμόνα).
• Κένυα: Μια φανταστική ιστορία για τον δεσμό της οικογένειας και την εσωτερική αναζήτηση («Το ταξίδι της ψυχής», Χάουα Έσουμαν)
• Νιγηρία: Ένα αγωνιώδες παιχνίδι κυριαρχίας («CEO», Κούνλε Αφολάνιο) και η διαδρομή του ηθοποιού Ade Love, μιας σημαντικής μορφής της Νιγηρίας («Ade Love», του Κούνλε Αφολάνιο)
• Νότιος Αφρική: Η ουσία που κρύβεται μακριά από τα φώτα και τη λάμψη του Χόλιγουντ ("Η πρωταγωνίστρια", Χενκ Πρετόριους) και ένα ρομαντικό φιλμ για τον έρωτα που έρχεται αντιμέτωπος με τις οικογενειακές παραδόσεις («Elewani», του Ιντσάμπενι Γούα Λουρούλι)
• Σουδάν: Ένα μαγικό ντοκιμαντέρ για την πανέμορφη έρημο του Βόρειου Σουδάν («Towards the Nubian Oasis», του Αμπντουλχαγκάρ Αχμέντ) και ένα απρόσμενο φιλμ για την αρμονική συνύπαρξη των θρησκειών στη χώρα («Reflected Mirrors», του Μοχάμεντ Άλι Μεχάουι).