Πολιτική

Κορυφώνεται η κόντρα Σπίρτζη - ΤΑΙΠΕΔ. Στο στόχαστρο το Ελ. Βενιζέλος


Διαστάσεις έχει πάρει η κόντρα του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη και του Ταμείου Αποκρατικοποιήσεων με αφορμή τις αποκρατικοποιήσεις. Η σύγκρουση κλιμακώθηκε με αφορμή την τοποθέτηση της νέας διοίκησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ με πρωτοβουλία του υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (ΥΠΟΜΕΔΙ) Χρήστου Σπίρτζη. Η ένταση στις σχέσεις των δύο πλευρών πλέον ανεβαίνει καθώς φαίνεται να καθυστερεί η περαιτέρω αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος».

Ο υπουργός Υποδομών έχει αποδώσει ευθύνες στο ΤΑΙΠΕΔ για την ακύρωση του διαγωνισμού αποκρατικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Ο κ. Σπίρτζης έριξε τις ευθύνες για την ακύρωση αυτή στις κυβερνήσεις της Ν.Δ. και σε όσους χειρίστηκαν το σχετικό διαγωνισμό.

Η κόντρα μεταξύ υπουργείου και ΤΑΙΠΕΔ, για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, φούντωσε, όταν ο κ. Σπίρτζης επιχείρησε αλλαγή της διοίκησης στην εταιρία. Η κίνηση θεωρήθηκε άσκοπη και ότι μπορεί να φέρει εμπόδια στην αποκρατικοποίηση καθώς γίνεται λίγους μήνες πριν από την ιδιωτικοποίηση της επιχείρησης - μέχρι να ενημερωθούν τα νέα στελέχη η εταιρεία θα έχει αλλάξει χέρια.

Από την πρωτοβουλία διορισμού νέας διοίκησης στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ ενοχλήθηκαν ιδιαίτερα οι ξένοι εμπειρογνώμονες του ΤΑΙΠΕΔ. Ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ Στέργιος Πιτσιόρλας παρενέβη στο Μέγαρο Μαξίμου και τελικά πέτυχε την αναβολή της ακρόασης των κ. Παναγιώτη Θεοχάρη στη θέση του προέδρου του Δ.Σ. και Φίλιππου Τσαλίδη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που είχε προγραμματιστεί για την περασμένη Πέμπτη 29 Ιανουαρίου. Ο κ. Σπίρτζης ωστόσο έφερε ξανά την ακρόαση των δύο προτεινόμενων επικεφαλής της ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την Πέμπτη 4 Φεβρουαρίου. 

Εντείνεται η κόντρα με φόνρτο την αποκρατικοποίηση του ΔΑΑ

Η κόντρα Πιτσιόρλα - Σπίρτζη τις τελευταίες εβδομάδες εντείνεται και από τις καθυστερήσεις που παρατηρούνται στην αποκρατικοποίηση του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος», καθώς η παραχώρηση του 30% του Διεθνούς Αερολημένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» παραμένει «παγωμένη».

Σύμφωνα με πληροφορίες η διοίκηση του ΤΑΙΠΕΔ πιέζει τους βασικούς μετόχους του αεροδρομίου ώστε να τηρηθεί η συμφωνία που είχε υπογραφεί στα πλαίσια του μνημονίου όμως το ζήτημα δεν μπήκε καν στα θέματα προς έγκριση του διοικητικού συμβουλίου.

Ομως με βάση τα συμφωνηθέντα στα πλαίσια του 3ου προγράμματος στήριξης της ελληνικής οικονομίας και το χρονοδιάγραμμα στο προσαρτημένο στο μνημόνιο Asset Development Plan του ΤΑΙΠΕΔ, η διαδικασία έπρεπε να έχει ήδη ξεκινήσει από τον περασμένο μήνα και να έχει ολοκληρωθεί.

Υπενθυμίζεται ότι το Δημόσιο έχει μεταβιβάσει στο ΤΑΙΠΕΔ το δικαίωμα επέκτασης της υφιστάμενης παραχώρησης κατά 20 επιπλέον έτη (μέχρι το 2046). Τόσο η επέκταση της υφιστάμενης παραχώρησης, όσο και η αξιοποίηση της συμμετοχής του ΤΑΙΠΕΔ στο μετοχικό κεφάλαιο του ΔΑΑ εξετάζεται από τους συμβούλους του ΤΑΙΠΕΔ και συγκεκριμένα, τις NBG Securities και BNP Paribas, που ενεργούν ως χρηματοοικονομικοί σύμβουλοι, καθώς και από τη δικηγορική εταιρία Ποταμίτης Βεκρής και τη νομική εταιρία Clifford Chance, στις οποίες έχει ανατεθεί το έργο του νομικού συμβούλου.

Το ενδιαφέρον, πάντως, του κρατικού καναδικού ταμείου (Public Sector Pension Investment Board) εξακολουθεί να υφίσταται και οι Καναδοί φαίνονται διατεθειμένοι να επενδύσουν έως και €250 εκατ. 

 
Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις