Μοχλό σοβαρής οικονομικής ανάπτυξης και μεγάλης ώθησης της ελληνικής οικονομίας μπορεί να αποτελέσει η ελληνική ναυπηγική και επισκευαστική βιομηχανία της χώρας και «εντός ελαχίστου χρόνου θα δούμε να ολοκληρώνεται μία αλλαγή μεγάλη, βλέποντας να αναγεννιέται αυτή η βιομηχανία», τονίζει με τηλεοπτικές του δηλώσεις στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομίας και Ανάπτυξης, Στέργιος Πιτσιόρλας.
Μιλώντας στο Αθηναϊκό Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων και τον δημοσιογράφο Γιώργο Κουβαρά από τη Σύρο, με αφορμή τα εγκαίνια της δεξαμενής «Βιολαντώ-Γουλανδρή » ο κ.Πιτσιόρλας αποσαφηνίζει ότι μετά τη θεαματική αναγέννηση στο Νεώριο «εξελίξεις θα υπάρξουν τόσο στην Ελευσίνα όσο και στον Σκαραμαγκά», επιβεβαιώνοντας ότι υπάρχει επενδυτικό ενδιαφέρον για τα μεγάλα ναυπηγεία της Αττικής.
Την ίδια ώρα και ο ίδιος ο επενδυτής στο Νεώριο, ο πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος της ONEX, Πάνος Ξενοκώστας, επιβεβαιώνει από την πλευρά του με τηλεοπτικές δηλώσεις του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι η ΟΝΕΧ ενδιαφέρεται να επενδύσει άμεσα στον ίδιο κλάδο σε Ελευσίνα και Σκαραμαγκά. «Αυτό που ξεκίνησε εδώ (σ.σ. στο Νέωριο) είναι μια σπίθα. Μπορεί να επεκταθεί και στα υπόλοιπα ναυπηγεία της χώρας, όταν αποφασίσουμε να κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα, και να αφήσουμε τις αδράνειες του παρελθόντος πίσω», υπογραμμίζει ο κ. Ξενοκώστας.
Με τον τρόπο αυτό, δύο κορυφαίοι παράγοντες της πολιτείας και της αγοράς επιβεβαιώνουν στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ότι συνυπάρχουν τόσο η πολιτική βούληση αλλά και τα απαραίτητα κεφάλαια, ώστε μετά από δεκαετίες αδράνειας και απαξίωσης, ένας χώρος που το μέγεθος της συνεισφοράς του αλλά και των δυνατοτήτων που ανοίγονται από τις επενδύσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη, να γίνει άξονας ανάπτυξης που μπορεί να παρασύρει μαζί του θετικά και άλλους κλάδους της βιομηχανίας που εξαρτώνται άμεσα από τη ναυπηγική βιομηχανία, επαναφέροντας τις χαμένες θέσεις εργασίας στο κλάδο.
«Υπήρχε διαπλοκή με ακατάλληλους επιχειρηματίες»
«Λύνουμε μια εκκρεμότητα δύο δεκαετιών τουλάχιστον», τονίζει ο κ. Πιτσιόρλας και στην ερώτηση του ΑΠΕ-ΜΠΕ πώς γίνεται να διαθέτει η Ελλάδα τόσο μεγάλο εμπορικό στόλο και να μην έχει ταυτόχρονα τη ναυπηγοεπισκευαστική υποστήριξη που θα έπρεπε, σημείωσε: «Έχετε δίκιο η Ελλάδα είναι παράδοξο να μην έχει ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, και ναυπηγική βιομηχανία γενικότερα. Αυτό οφείλεται στην κακοδιοίκηση δεκαετιών, οφείλεται στο γεγονός ότι υπήρχε διαπλοκή του κράτους με επιχειρηματίες ακατάλληλους από ένα σημείο και πέρα, και βεβαίως υπήρχε και μία ευθύνη όλων των παραγόντων, όλων των συντελεστών της διαδικασίας αυτής».
«Η κρίση μας δίδαξε πολλά και ένα από αυτά που μας δίδαξε είναι ότι πρέπει να ξεπεράσουμε αυτές τις παθογένειες, πρέπει να απαλλαγούμε από τους κρατικοδίαιτους επιχειρηματίες, πρέπει να απαλλαγούμε από την αντίληψη του κρατισμού γενικότερα και θα πρέπει να αναδιοργανώσουμε τη βιομηχανική μας παραγωγή. Χωρίς βιομηχανική βάση η χώρα δεν μπορεί να αναπτυχθεί», τονίζει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο κ. Πιτσιόρλας.
Και στο ερώτημα τι πρέπει να γίνει, απαντά: «Πρέπει να διαμορφώσουμε πολιτικές που θα εξασφαλίζουν ξανά τη βιομηχανική μας ανάπτυξη. Οι Έλληνες εφοπλιστές έχουν τον μεγαλύτερο ιδιόκτητο στόλο σε όλο τον κόσμο, η Ελλάδα γίνεται διαμετακομιστικό κέντρο, από εδώ περνάνε οι θαλάσσιες γραμμές ανεφοδιασμού όλου του κόσμου. Επομένως, είναι αδιανόητο, να μην έχουμε βιομηχανία ναυπηγική». «Ξεκινώντας λοιπόν από την Σύρο, σε ελάχιστο χρόνο», υπογράμμισε ο κ. Πιτσιόρλας, «θα δούμε να ολοκληρώνεται μία αλλαγή μεγάλη, και θα δούμε να αναγεννιέται αυτή η βιομηχανία».
«Συμβόλαιο ειλικρίνειας επιχειρηματιών και εργαζομένων το Νεώριο»
Από την πλευρά του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ONEX, αφού υπογράμμισε ότι θα πρέπει να ξεπεραστούν οι όποιες αγκυλώσεις της πολιτείας για να ολοκληρωθεί η επένδυση της εταιρείας του στο Νεώριο, δήλωσε: «Η επαναλειτουργία του Νεωρίου, η επένδυση που έχει γίνει μέχρι στιγμής, καθώς και η πλήρης ανακατασκευή της δεξαμενής Βιολαντώ, είναι ένα δείγμα γραφής τι μπορεί να πετύχει η Ελλάδα, όταν επιχειρηματίες και εργαζόμενοι κάνουν ένα συμβόλαιο ειλικρίνειας. Ένα συμβόλαιο ειλικρίνειας που βασίζεται όχι μόνο στην απλή διάσωση και επιβίωση, αλλά βασισμένο στην πρωτοπορία, και στην πρωτιά. Αυτό που κάναμε λοιπόν εδώ και αυτό που είμαστε ταμένοι να κάνουμε είναι, όχι να μιλάμε για την ιστορία, αλλά να κληροδοτήσουμε κάτι για τα νέα παιδιά και τις νέες γενιές των Ελλήνων. Αυτό που ξεκίνησε εδώ είναι μία σπίθα. Μπορεί να επεκταθεί και στα υπόλοιπα ναυπηγεία της χώρας, όταν αποφασίσουμε να κοιτάξουμε την αλήθεια κατάματα, και να αφήσουμε τις αδράνειες του παρελθόντος πίσω. Πρέπει να μιλάει η αλήθεια. Η εικόνα που βλέπετε πίσω, οι εργαζόμενοι και το έργο. Και όχι οι ιστορίες που επικαλούνται κάποιοι για να δικαιολογούν την ατυχία τους και την αποτυχία τους».
Σχετικά με το πότε θα ολοκληρωθεί η μεταβίβαση του Νεωρίου στην ΟΝΕΧ ο κ.Ξενοκώστας δήλωσε: «Υπάρχουν ακόμη κάποιες αγκυλώσεις, δυστυχώς στην Ελλάδα αυτό είναι συνώνυμο στην οποιαδήποτε επιχειρηματική κίνηση. Με την επίσπευση θα μπορέσουμε να ολοκληρώσουμε και τη νομική διευθέτηση του ζητήματος, Θεωρώ, όπως και όλοι, ότι είναι θέμα βούλησης. Βούληση υπάρχει, την βλέπουμε και ζητούμε την άμεση επίσπευση της διαδικασίας».