Οι κλάδοι ασφάλισης σκαφών αναψυχής, δηλαδή των κλάδων 6.Πλοίων και 12.Αστικής ευθύνης πλοίων έφθασαν τα 12,7 εκατ. ευρώ και τα 6,7 εκατ. ευρώ αντιστοίχως, καταγράφοντας αντίστοιχα αύξηση κατά 10,2% και μείωση κατά 7,4% σε σχέση με το 2014. Αντιστοίχως, η παραγωγή των ασφαλίσεων κατά Ζημιών μειώθηκε κατά 7,7% ενώ η συνολική παραγωγή (Ζωής και Ζημιών) μειώθηκε κατά 6,1%, σύμφωνα με μελέτη που δημοσίευσε η ΕΑΕΕ.
Το μεγαλύτερο πλήθος ασφαλισμένων σκαφών είναι αυτά της προσωπικής αναψυχής, ενώ τα επαγγελματικά σκάφη αναλογικά υπερέχουν στις αποζημιώσεις. Ως τρόπο κίνησης, η πλειοψηφία των ασφαλισμένων σκαφών διαθέτει μηχανοκίνηση αλλά τα ιστιοπλοϊκά σκάφη έχουν μεγαλύτερη μέση ασφαλιζόμενη αξία.
Η μέση ζημία μειώθηκε σε όλες τις κατηγορίες των σκαφών εκτός αυτών στα επαγγελματικά με πλήρωμα.
Ταυτόχρονα, υπήρξε μείωση στην μέση συχνότητα ζημίας στα σκάφη προσωπικής αναψυχής και των επαγγελματικών σκαφών χωρίς πλήρωμα. Αντιθέτως, αυξήθηκε η συχνότητα ζημιών στα επαγγελματικά σκάφη με πλήρωμα.
Οι κύριες αιτίες καταβολής αποζημιώσεων έχουν σχέση με πρόσκρουση/σύγκρουση (17,4%), μηχανικές βλάβες (12,6%) και κλοπή (11,2%). Το ποσοστό των ζημιών στο ελικοαξονικό σύστημα (οφειλόμενες αθροιστικά σε επιπλέον ή/και σταθερό αντικείμενο) είναι 19,8%.
Η μέση αποζημίωση μειώθηκε από 16,3 χιλ. ευρώ στα 13,1 χιλ. ευρώ συνολικά. Η παρατηρούμενη μείωση οφείλεται κυρίως στα αίτια της πρόσκρουσης / σύγκρουσης, της κλοπής και των άσχημων καιρικών συνθηκών.
Από τη μελέτη της εξέλιξης των αποζημιώσεων ανά έτος έκδοσης ασφαλιστηρίου συμβολαίου, ο κλάδος φαίνεται καλά αποθεματοποιημένος.