Στο μικροσκόπιο της αμερικανικής Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς βρίσκεται η Boeing, σε μία προσπάθεια να διαπιστωθεί κατά πόσο η εταιρεία είχε κάνει σωστό υπολογισμό για τα έξοδα και τις αναμενόμενες πωλήσεις δύο εκ των καλυτέρων αεροσκαφών της, του 787 Dreamliner και του Jumbo 747.
Σύμφωνα με το λογιστικό πρόγραμμα της Επιτροπής, η Boeing έχει την δυνατότητα να διανέμει τα τεράστια ποσά που απαιτούνται για το αρχικό κόστος κατασκευής αεροσκαφών. Ωστόσο, ορισμένοι ασκούν έντονη κριτική στο πρόγραμμα αυτό λέγοντας πως μπορεί να δώσει πάρα πολλά περιθώρια για την εξομάλυνση των κερδών αλλά και να προκαλέσει πιθανές απώλειες.
«Εμείς συνήθως δεν σχολιάζουμε τέτοιου τύπου σχόλια των μέσων ενημέρωσης», δήλωσε εκπρόσωπος της Boeing, Chaz Bickers ενώ ο εκπρόσωπος της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς John Nester, αρνήθηκε να κάνει κάποιο σχόλιο.
Το ζήτημα όμως περιπλέκεται ακόμα περισσότερο καθώς υπάρχουν πολλοί κανόνες πάνω στους οποίους στηρίζεται το λογισμικό αυτό πρόγραμμα, οι οποίοι θα πρέπει να μελετηθούν αναλυτικά, προτού βγει κάποιο τελικά συμπέρασμα για το πώς ενήργησε η Boeing.
Οι δικηγόροι της Επιτροπής, στα πλαίσια της έρευνας, εξετάζουν εάν οι οικονομικές καταστάσεις της Boeing στηρίζονται στις προβλέψεις για τις πωλήσεις ενώ επίσης εξετάζεται το κατά πόσον οι εκτιμήσεις της Boeing για τη μείωση του κόστους παραγωγής θα αποδώσουν καρπούς.
Η Boeing ανέφερε στους επενδυτές κατά τη διάρκεια της συνδιάσκεψης που πραγματοποιήθηκε τον Ιανουάριο ότι τα έξοδα του Dreamliner θα σταθεροποιηθούν φέτος και στη συνέχεια θα αρχίσουν να μειώνονται, καθώς επιταχύνεται η παραγωγή.
Σημειώνεται πως τα δύο αεροσκάφη 787 Dreamliner και Jumbo 747 αποτελούν τις πιο εμβληματικές μορφές της Boeing, και φημίζονται για την προηγμένη τεχνολογία που διαθέτουν.