Οι πωλήσεις αυτοκινήτων στην Κίνα αυξήθηκαν για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Απρίλιο, σημειώνοντας άνοδο 14,8% σε ετήσια βάση, καθώς τα κυβερνητικά επιδοτούμενα προγράμματα ανταλλαγής οχημάτων περιόρισαν τις επιπτώσεις των δασμών των ΗΠΑ στην καταναλωτική εμπιστοσύνη.
Οι πωλήσεις επιβατικών οχημάτων ανήλθαν συνολικά σε 1,78 εκατομμύρια μονάδες τον περασμένο μήνα, ενώ για το πρώτο τετράμηνο του 2025 καταγράφηκε αύξηση 8,2% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι, φτάνοντας τα 6,97 εκατομμύρια οχήματα, σύμφωνα με στοιχεία της Ένωσης Επιβατικών Αυτοκινήτων Κίνας (CPCA).
Οι πωλήσεις ηλεκτρικών και υβριδικών plug-in οχημάτων —τα λεγόμενα νέα ενεργειακά οχήματα (NEVs)— αυξήθηκαν κατά 33,9% σε ετήσια βάση και αποτέλεσαν το 50,8% του συνόλου των πωλήσεων αυτοκινήτων τον Απρίλιο.
Ένα κυβερνητικό πρόγραμμα που παρέχει μεγαλύτερες επιδοτήσεις για την ανταλλαγή παλαιών οχημάτων με NEVs απ’ ό,τι με βενζινοκίνητα, είχε καλύψει έως τις 24 Απριλίου συνολικά 2,71 εκατομμύρια αυτοκίνητα, σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, περιορίζοντας έτσι τον αντίκτυπο στους Κινέζους καταναλωτές, καθώς η αύξηση των αμερικανικών δασμών στις κινεζικές εξαγωγές διαταράσσει το εμπόριο μεταξύ των δύο μεγαλύτερων οικονομιών στον κόσμο.
Οι εξαγωγές αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 2,2% τον Απρίλιο σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, μετά από πτώση 8% τον Μάρτιο, σύμφωνα με την CPCA.
Για τους εγχώριους αγοραστές, ωστόσο, τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης χάνουν τη δυναμική τους ως παράγοντας τόνωσης των πωλήσεων, σύμφωνα με την Ένωση.
Η πολυετής μάχη τιμών στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων παγκοσμίως είχε πρόσφατα μετατοπιστεί προς τα χαρακτηριστικά αυτόνομης οδήγησης επόμενης γενιάς, μετά την ανακοίνωση της BYD τον Φεβρουάριο ότι θα προσφέρει το σύστημα υποβοήθησης οδήγησης «God's Eye» ως βασικό εξοπλισμό δωρεάν σε όλα τα μοντέλα της.
Ωστόσο, η έξαρση στην προώθηση τέτοιων συστημάτων υποχωρεί, καθώς οι αρχές έχουν ξεκινήσει καταστολή του μάρκετινγκ που χρησιμοποιεί τους όρους «έξυπνο» ή «αυτόνομο» για να περιγράψει τέτοιες τεχνολογίες, μετά από ένα δυστύχημα που συνέβη τον Μάρτιο με το ηλεκτρικό σεντάν Xiaomi SU7.
Το όχημα τυλίχθηκε στις φλόγες αφότου προσέκρουσε σε τσιμεντένιο στύλο, λίγα δευτερόλεπτα αφότου ο οδηγός προσπάθησε να ανακτήσει τον έλεγχο από το σύστημα υποβοηθούμενης οδήγησης.