Πολιτική

Κύρα Κάπη: Η επικοινωνιακή διαχείριση των κρίσεων – Ο ρόλος των κοινωνικών δικτύων


Η Διευθύντρια Επικοινωνίας του πρωθυπουργού Κύρα Κάπη, κατέχοντας ένα εξόχως νευραλγικό και κρίσιμο πόστο, είναι ένας από τους πλέον αρμόδιους ανθρώπους για να μιλήσουν περί μίντια (παραδοσιακών και μη), επικοινωνίας, διαχείρισης πολιτικών και άλλων κρίσεων κτλ.

Ως συνεργάτις του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, συνέβαλε αποφασιστικά στην επικοινωνιακή διαχείριση σοβαρών κρίσεων που αντιμετώπισε ηκυβέρνηση την τελευταία εξαετία. Διαμόρφωσε επίσης το πολιτικό-κοινωνικό προφίλ του κ. Μητσοτάκη, κυρίως με τις επικοινωνιακές καμπάνιες μέσω των κοινωνικών δικτύων (ΤikTok).

Μιλώντας στο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών η Κύρα Κάπη έκανε μια αναδρομή στις εμπειρίες και στα  συμπεράσματα που αποκόμισε από τη  μέχρι τώρα θητεία της στο Μέγαρο Μαξίμου, Σημείωσε ότι αυτό που αποτελεί βασικό συστατικό για τη επιτυχή διαχείριση είναι ο ηγέτης και οι πρωτοβουλίες του, με την επικοινωνία να ακολουθεί.

Πρώτα η ικανότητα του ηγέτη, μετά η επικοινωνία

«Οι κρίσεις που αντιμετώπισε η Ελλάδα τα τελευταία έξι χρόνια ήταν πολλές, όπως τον Εβρο, την πανδημία, τον πόλεμο στην Ουκρανία. Πιστεύω ότι εκεί ο ηγέτης δείχνει το πραγματικό του πρόσωπο και η επικοινωνία έρχεται δεύτερη. Όταν ο ηγέτης δεν έχει ένα πλάνο ή δεν αναλαμβάνει δράσεις, είναι λίγα αυτά που μπορούμε να κάνουμε», επισήμανε η κα Κάπη και αναφέρθηκε σε ένα χαρακτηριστικό περιστατικό που αφορούσε την κρίση στον Εβρο.

«Για τον Εβρο με κάλεσε ο πρωθυπουργός και μου είπε ότι είχε καλέσει τη Φον ντερ Λάιεν και άλλους ευρωπαίους αξιωματούχους, ζητώντας μου να οργανώσουμε μια συνέντευξη Τύπου. Εκείνη την ημέρα προέκυψε μια πολύ χαρακτηριστική φωτογραφία με πέντε ηγέτες να έχουν στριμωχτεί σε ένα ελικόπτερο και να κοιτούν από ένα μικρό παράθυρο. Αυτή η φωτογραφία σφράγισε εκείνη την ημέρα και την αξιοποιήσαμε». 

Ο Τραμπ και το ΤikTok του Μητσοτάκη

Η Κύρα Κάπη επισήμανε ότι η επικοινωνία στο υψηλότερο επίπεδο δεν μπορεί να βασίζεται μόνο στα παραδοσιακά ΜΜΕ. Έφερε ως παράδειγμα την προεκλογική εκστρατεία του Τραμπ, αλλά και το δικό της πετυχημένο μοντέλο με το ΤikTok του πρωθυπουργού. «Δεν μπορούμε μόνο να βασιζόμαστε στα παραδοσιακά μίντια, δεν φτάνει αυτό. Πιστεύω ότι οι ηγέτες πρέπει να βρουν ένα ευρύτερο κοινό και να διεισδύσουν σ’ αυτό. Δείτε τι έκανε ο Τραμπ στις εκλογές, δεν επέλεξε τα παραδοσιακά ΜΜΕ, αλλά απευθύνθηκε σε εκπροσώπους των κοινωνικών δικτύων (podcasters, infuelncers).

Για τον πρωθυπουργό με το TikTok θέλαμε να δείξουμε πως εργάζεται, πως είναι στην καθημερινότητα του και να προωθήσουμε παράλληλα και την πολιτική της κυβέρνησης. Το TikTok δούλεψε για μας. Όταν το είδα, ήξερα ότι θα λειτουργήσει για μας», κατέληξε η Κύρα Κάπη.

ΚΑΠΗ

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις