Με ενίσχυση 12.2% των πωλήσεων, ο Όμιλος Miele για ακόμα μια χρονιά ενδυνάμωση τη θέση του στην αγορά. Σε αυτό το επίτευγμα συνεισφέρουν οι υψηλών προδιαγραφών αγορές της Ανατολικής Ευρώπης και της Ασίας, συμπεριλαμβανομένης της Κίνας, αλλά και οι αγορές της Αυστραλίας, της Μεγάλης Βρετανίας, της Ολλανδίας και των ΗΠΑ, που έδωσαν επίσης μεγάλη ώθηση στην εταιρεία. Στη Γερμανία, η Miele πέτυχε πωλήσεις 1,47 δισ. ευρώ, που αντιπροσωπεύουν αύξηση 5,6%, ενώ η συμβολή των χωρών εκτός Γερμανίας στον κύκλο εργασιών
ήταν 72%.
Συγκεκριμένες κατηγορίες οικιακών προϊόντων, όπως τα πλυντήρια πιάτων, οι συσκευές περιποίησης ρούχων και οι συσκευές κουζίνας, με απόδοση άνω του μέσου όρου, ενισχύθηκαν από την πρώτη εμπορική έκθεση IFA μετά το 2019, με έντονη εστίαση στην καινοτομία, την ενεργειακή απόδοση και το μαγείρεμα με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Για πρώτη φορά, η Miele παρήγαγε περισσότερα από 1 εκατομμύριο πλυντήρια ρούχων και πλυντήρια πιάτων σε ένα μόνο ημερολογιακό έτος. Οι ηλεκτρικές σκούπες, τα προϊόντα ψύξης και οι συσκευές καφέ, τα οποία επωφελήθηκαν σημαντικά από την αύξηση της ζήτησης που προκλήθηκε από τον Covid το 2020
και το 2021, παρουσίασαν αύξηση του κύκλου εργασιών το 2022.
Το τμήμα επαγγελματικών συσκευών της Miele αύξησε τον κύκλο εργασιών του κατά 10,3%, σε σχέση με το προηγούμενο έτος – και, με την τεχνολογία πλυντηρίων ρούχων, τα πλυντήρια πιάτων και τα προϊόντα ιατρικής και εργαστηριακής τεχνολογίας, συνεισέφερε περίπου 14% στις συνολικές πωλήσεις. Σε αυτόν τον τομέα, ο Covid δεν οδήγησε σε άνοδο στις πωλήσεις, αλλά προκάλεσε την απροθυμία για επενδύσεις από τις βασικές ομάδες – στόχους, όπως ξενοδοχεία, εστιατόρια και οίκοι φροντίδας και ευγηρίας. Το υπό επισκόπηση έτος χαρακτηρίστηκε από σαφείς ενδείξεις ανάκαμψης και περιορισμένης ζήτησης, για παράδειγμα στις περιοχές της νότιας και ανατολικής Ευρώπης όπου κυριαρχεί ο τουρισμός και σε παραδοσιακά ισχυρές αγορές όπως οι ΗΠΑ, η Μεγάλη Βρετανία και η Αυστρία. Περαιτέρω ώθηση προσφέρθηκε από τις πρόσφατα λανσαρισμένες, επιτυχημένες σειρές, όπως τα πλυντήρια και στεγνωτήρια για μικρές εμπορικές εφαρμογές (Little Giants), αλλά
και μεγαλύτερα προϊόντα πλυντηρίου.
Για τον ολοκληρωμένο έλεγχο και την διαχείριση των διαδικασιών των προϊόντων μέσω κινητών τηλεφώνων, αλλά και τις απαραίτητες ενημερώσεις λογισμικού, η νέα πλατφόρμα διασύνδεσης Miele MOVE της Miele είναι τώρα διαθέσιμη, με μια συνεχώς αυξανόμενη γκάμα εφαρμογών και λειτουργιών – για χρήση σε όλο και περισσότερες χώρες. Με την εξαγορά του παρόχου εργαστηριακών υπηρεσιών SMP, με έδρα το Tübingen, η Miele επεκτείνει περαιτέρω την τεχνογνωσία της στον τομέα της υγιεινής και ιατρική τεχνολογία.
Επενδύσεις στην ανάπτυξη και την καινοτομία
Για την περαιτέρω ενίσχυση της παγκόσμιας premium παρουσίας της Miele, κατά την περίοδο αναφοράς εγκαινιάστηκαν 29 ιδιόκτητα καταστήματα, μεταξύ των οποίων στην Αμβέρσα, την Αθήνα, το Λονδίνο, τη Νίκαια, την Οσάκα, το Περθ και τη Σεούλ. Συνολικά, η Miele έχει στο χαρτοφυλάκιό της περισσότερα από 200 monobrand καταστήματα σε 50 χώρες. Στο επίκεντρο των επενδύσεων είναι και η επέκταση των παραγωγικών δυνατοτήτων και η μετάβαση σε νέες σειρές μοντέλων, καθώς και η επέκταση της υποδομής πληροφορικής σε ολόκληρο τον
Όμιλο Miele παγκοσμίως.
Η βιωσιμότητα παραμένει στο επίκεντρο
Στον τομέα της βιωσιμότητας, ορίστηκαν περαιτέρω δείκτες για την προστασία του κλίματος, την ενεργειακή απόδοση και τη δημιουργία κυκλικής οικονομίας. Τα μέτρα ενεργειακής απόδοσης οδήγησαν σε εξοικονόμηση 5 GWh το 2022. Ένα εντυπωσιακό παράδειγμα της επέκτασης των φωτοβολταϊκών εγκαταστάσεων της Miele είναι η συστοιχία στο εργοστάσιο της Miele στο Dongguan στην Κίνα, το οποίο επεκτάθηκε σημαντικά το 2022. Εκεί, 9550 ηλιακά πάνελ παρέχουν ισχύ που υπερβαίνει τη ζήτηση της ίδιας της μονάδας παραγωγής. Συγκριτικά, η παραγόμενη ενέργεια θα μπορούσε να ηλεκτροδοτήσει πλήρως 1.700 κατοικίες στη Γερμανία με πράσινη ενέργεια. Από το 2019, η Miele αύξησε την ετήσια απόδοσή της από τις φωτοβολταϊκές εγκαταστάσεις κατά 7 GWh συνολικά, ενώ για το Gütersloh, ένα φιλόδοξο έργο γεωθερμίας μόλις ξεκίνησε.
Μεγαλύτερη ελαστικότητα για τους εργαζόμενους
Στις 31 Δεκεμβρίου 2022, ο Όμιλος Miele κατέγραψε 23,322 εργαζόμενους παγκοσμίως – αύξηση ίση με το 6.4% ή 1401 περισσότερους εργαζόμενους από το προηγούμενο έτος. Για τη Γερμανία, ο αριθμός αυτός ανέρχεται σε 11.926 εργαζόμενους, 529 περισσότερους από το 2021.