«Πώς το παιδί μαθαίνει να ζητά λαβαίνοντας υπόψη και τον άλλο», είναι το νέο βιβλίο του Νίκου Σιδέρη, ο οποίος με το έργο αυτό εμπλουτίζει τη γνώση και την πράξη ανατροφής του παιδιού, λαβαίνοντας υπόψη και τους γονείς του.
Όπως, δε, αναφέρεται σχετικά, οι γονείς «παραδόξως είναι και αυτοί άνθρωποι, όσο και αν κάποιες φορές τα παιδιά το παραβλέπουν, αλλά και οι ίδιοι το ξεχνούν, προσπαθώντας να γίνουν σούπερ-γονείς χωρίς να υπάρχει λόγος».
«Το παιδί συνέχεια ζητάει κάτι από τους γονείς του. Η διάσταση του ασύμμετρου αιτήματος είναι δομικό στοιχείο της σχέσης γονιών παιδιών. Η καραντίνα και η πανδημία προκάλεσαν ένα πληθωρισμό αιτημάτων του παιδιού, που ενίοτε έφθανε στα όρια της αφόρητης πίεσης ή και της απόγνωσης. Το δομικό στοιχείο απέκτησε διαστάσεις συμπτώματος, με αρνητικές επιπτώσεις για όλους. Ανακινώντας με οξύτητα επείγοντος το ερώτημα: Μπορεί το παιδί να μάθει να ζητά λαβαίνοντας υπόψη και τον άλλον; Συναισθανόμενο τις δυνατότητές του, τις διαθεσιμότητές του, τη διάθεσή του; Και αν ναι, πώς; Η ανάλυση των μηχανισμών του αιτήματος αναδεικνύει μια απλή και άμεσα εφαρμόσιμη μέθοδο που οδηγεί το παιδί σ’ αυτή την αναπτυξιακή κατάκτηση. Γονείς και παιδαγωγοί είναι αναγκαίοι και πολύτιμοι εταίροι του παιδιού στην πορεία από την ωμή ναρκισσιστική απαίτηση στο έντεχνο αίτημα».
Ο Νίκος Σιδέρης γεννήθηκε στην Αθήνα το 1952 και σπούδασε Ιατρική στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Στη συνέχεια εγκαταστάθηκε στο Παρίσι για μεταπτυχιακές σπουδές (ειδικότητα Ψυχιατρικής, Ιστορία και Νευροψυχολογία-Νευρογλωσσολογία).
Είναι διδάκτωρ του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και διδάσκων ψυχαναλυτής, μέλος της Ψυχαναλυτικής Σχολής του Στρασβούργου (E.P.S.) και της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Ψυχανάλυσης (FEDEPSY). Εργάζεται στην Αθήνα ως ψυχίατρος, ψυχαναλυτής και οικογενειακός θεραπευτής.
Είναι Επιστημονικός Διευθυντής του Ινστιτούτου Ψυχικής Υγείας και Προσωπικής Ανάπτυξης Γαληνός. Έχει διδάξει στο Τμήμα Ψυχιατρικής του Τμήματος Ιατρικής του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, στο Κολλέγιο Αθηνών και στο Deree College, στην Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών το μάθημα «Εικαστική Δημιουργία και Φαντασίωση του Καλλιτέχνη: Η περίπτωση του Ερωτισμού», στη Σχολή Αρχιτεκτόνων του Ε.Μ.Π. το μάθημα «Αρχιτεκτονική και Ψυχανάλυση», καθώς και στο ΠΜΣ «Εφαρμοσμένη Ψυχολογία στην Εκπαίδευση» του Ε.Κ.Π.Α. το μάθημα «Ψυχολογία του Εκπαιδευτικού: Βιωματικό Εργαστήριο».
Ο κ. Σιδέρης έχει εκδώσει σειρά ποιητικών συλλογών, δοκίμια, μελέτες και μυθιστορήματα όπως "Τρυφερός Κωπηλάτης" (2002), "Αρχιτεκτονική και Ψυχανάλυση: Φαντασίωση και Κατασκευή" (2006), "Ένα τραγούδι για τον Ορφέα" (2011), "Τα παιδιά δεν θέλουν ψυχολόγο. Γονείς θέλουν!" (2009), "Μιλώ για την κρίση με το παιδί. Εμπιστευτική επιστολή σε μεγάλους που σκέφτονται" (2013), "Δίχως φάλτσα η μουσική ακούγεται καλύτερα" (2022).
Η παρουσίαση του βιβλίου «Πώς το παιδί μαθαίνει να ζητά λαβαίνοντας υπόψη και τον άλλο» (Εκδόσεις Αρμός) θα πραγματοποιηθεί την Παρασκευή 30 Σεπτεμβρίου στον "Κήπου του Μουσείου" του Αρχαιολογικού Μουσείου και εκτός από τον συγγραφέα θα μιλήσουν οι Παντελής Κυπριανός, Καθηγητής Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης, Θάλεια Δραγώνα, Καθηγήτρια Ψυχολογίας, Δημήτρης Αναγνωστόπουλος, Καθηγητής Παιδοψυχιατρικής και Θανάσης Αλεξανδρίδης, Παιδοψυχίατρος, Ψυχαναλυτής παιδιών.