Οι περισσότερες μεγάλες εταιρείες προσπαθούν να ανταποκριθούν στον συναγερμό που έχει σημάνει για το περιβάλλον. Σε ορισμένες περιπτώσεις η προσπάθεια αυτή είναι εντατική, ενώ σε κάποιες άλλες όχι τόσο, όσο παρουσιάζεται από το marketing.
Στη δεύτερη αυτή κατηγορία ενέταξε η Υπηρεσία Καταναλωτών της Νορβηγίας την τελευταία "Conscious Collection" της H&M.
H υπηρεσία που προστατεύει τους Νορβηγούς καταναλωτές (Norwegian Consumer Authority) άσκησε κριτική στη δημοφιλή σουηδική εταιρεία ένδυσης, για παραπλανητικό marketing της "Conscious Collection", η οποία λανσαρίστηκε στην αγορά τον Απρίλιο.
Παρουσιάζοντας τη συλλογή, η εταιρεία ισχυρίστηκε ότι κάθε ένδυμα είναι κατασκευασμένο από βιώσιμο υλικό, όπως 100% οργανικό βαμβάκι, Tencel ή ανακυκλωμένο πολυέστερ.
«Βασιζόμενοι στον νορβηγικό ιστότοπο της H&M, βρήκαμε ότι, οι πληροφορίες που δίνονται σχετικά με τη βιωσιμότητα δεν είναι επαρκείς, ιδιαιτέρως από τη στιγμή που η Conscious Collection διαφημίζεται ως μια κολεξιόν με περιβαλλοντικά οφέλη» δήλωσε, στο Dezeen, η διευθύντρια της CA, Elisabeth Lier Hausgeth.
Η ίδια υποστήριξε ότι, στο marketing των προϊόντων της, η εταιρεία γενικολογεί όταν αναφέρεται στα «βιώσιμα» χαρακτηριστικά τους.
«Οι πληροφορίες σχετικά με την κολεξιόν είναι γενικόλογες και δεν συγκεκριμενοποιούν επαρκώς το περιβαλλοντικό όφελος από κάθε ένδυμα, παραδείγματος χάρη το ποσοστό ανακυκλωμένου υλικού σε κάθε ένδυμα» τόνισε η Elisabeth Lier Hausgeth.
«Εκτιμούμε ότι αυτή η πληροφορία είναι σημαντική για τον καταναλωτή... Για παράδειγμα, οι καταναλωτές οφείλουν να ξέρουν κατά πόσο ένα ένδυμα βασίζεται κατά 5% σε ανακυκλωμένο υλικό ή κατά 60%» πρόσθεσε.
Η υπηρεσία κατέληξε ότι η παρουσίαση της βιωσιμότητας της κολεξιόν παραβαίνει τη νορβηγική νομοθεσία όσον αφορά στο marketing.