Φέρνοντας την τεχνολογία στη μόδα, ο γαλλικός όμιλος πολυτελών brands LVMH (Louis Vuitton, Christian Dior, Celine, Givenchy), εγκαινιάζει την πρώτη παγκόσμια τεχνολογία blockchain για να βοηθήσει τους καταναλωτές να ανιχνεύουν την προέλευση και την αυθεντικότητα των πολυτελών προϊόντων τους.
Σε συνεργασία με τη Microsoft και την εταιρεία τεχνολογίας ConsenSys αναπτύχθηκε, η πλατφόρμα Aura, που θα καταγράφει τον κύκλο ζωής ενός αντικειμένου για να αποδεικνύεται η προέλευση και να αποτρέπεται η αντιγραφή.
«Τα οφέλη για τους πελάτες είναι αυξημένη διαφάνεια και ενισχυμένα από ηθική άποψη προϊόντα» αναφέρεται σε ανακοίνωση του LVMH, στην οποία υπογραμμίζεται ότι η υπηρεσία θα είναι ανοιχτή σε όλα τα brands πολυτελείας, με όλα τα δεδομένα να παραμένουν εμπιστευτικά.
Ο οίκος Louis Vuitton θα είναι ο πρώτος που θα επιτρέψει στους πελάτες να αποκτήσουν πρόσβαση στην ιστορία των προϊόντων πολυτελείας και να αποδεικνύουν τη γνησιότητά τους, από τις πρώτες ύλες έως τη στιγμή πώλησής τους και θα ακολουθήσουν τα αρώματα του Dior.
Κατά τη διαδικασία παραγωγής, κάθε προϊόν θα καταγράφεται στο κοινό μητρώο, δεν θα μπορεί να αναπαραχθεί και θα περιέχει μοναδικές πληροφορίες. Κατά τη στιγμή της αγοράς, ο πελάτης θα μπορεί να χρησιμοποιήσει την εφαρμογή της μάρκας για να λάβει το πιστοποιητικό AURA που περιέχει όλες τις πληροφορίες για το προϊόν.
Η λύση έχει στόχο να παρέχει στον πελάτη διαφάνεια και Ενιαία Πηγή Αλήθειας (SsoT), ώστε να μπορεί να είναι σίγουρος ότι ένα προϊόν είναι πράγματι γνήσιο.
Οι καταναλωτές θα έχουν πρόσβαση σε σημαντικές λεπτομέρειες σχετικά με την προέλευση και τις πρώτες ύλες του προϊόντος, πληροφορίες που συνδέονται με την ηθική στην παραγωγή προϊόντων, την επιβάρυνση στο περιβάλλον, τις οδηγίες για τη φροντίδα τους, καθώς και την εξυπηρέτηση και τις διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση.
Ο Κεν Τίμσιτ, διευθύνων σύμβουλος της ConsenSys Solutions, του επιχειρηματικού βραχίονα για το Blockchain, ομίλου ConsenSys, δήλωσε ότι «η AURA είναι μια πρωτοποριακή καινοτομία για την βιομηχανία πολυτελείας» προσθέτοντας ότι η πρωτοβουλία θα είναι επωφελής για όλο τον κλάδο καθώς θα προστατεύει τα συμφέροντα, την ακεραιότητα και την ιδιωτικότητα κάθε brand.