Επιδιώκοντας να αξιοποιήσει στο μάξιμουμ τις δυνατότητες που δημιουργούν οι εξελίξεις στον ενεργειακό τομέα, η Capital Product Partners (CPLP) του Βαγγέλη Μαρινάκη πραγματοποιεί μία κολοσσιαία επένδυση σε πλοία νέας τεχνολογίας, για τη μεταφορά υγροποιημένου αερίου πετρελαίου (LPG) και φυσικού αερίου (LNG).
Η εταιρεία παρήγγειλε σε κορεατικά ναυπηγεί δέκα υπερσύγχρονα σκάφη αυτής της κατηγορίας, που θα μορούν να μεταφέρουν επίσης υγροποιημένου διοξείδιο του άνθρακα και αμμωνία.
Το κόστος ναυπήγησης τους ανέρχεται σε 750 εκατ. ευρώ. Η επένδυση θα χρηματοδοτηθεί με μετρητά, που προέρχονται κυρίως από πωλήσεις πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Μικρό μέρος της δαπάνης θα καλυφθεί με δανεισμό.
Τα νεότευκτα πλοία θα παραδοθούν σταδιακά από το πρώτο τρίμηνο του 2026 μέχρι και το τρίτο του 2027.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Τζέρυ Καλογηράτος,, δήλωσε:
«Πρόκειται για σημαντικό βήμα προς τη διαφοροποίηση της εταιρείας μας για τη μεταφορά φυσικού αερίου με επίκεντρο την ενεργειακή μετάβαση. Η προσθήκη 10 πλοίων τελευταίας τεχνολογίας θα μας επιτρέψει να παρέχουμε στους πελάτες μας, όπως επιχειρήσεις κοινής ωφελείας, εταιρείες ενέργειας και εμπόρους, μια πλήρη γκάμα πλοίων για όλες τις ανάγκες μεταφοράς αερίου, αυξάνοντας το αποτύπωμά μας και την εμβέλειά μας στην αγορά.
» Ενώ το LNG θα παραμείνει η βασική μας αρμοδιότητα, με αναμενόμενο παραδοτέο στόλο 18 πλοίων μεταφοράς LNG τελευταίας γενιάς έως το 2027, η εν λόγω συναλλαγή δίνει μεγάλη έμφαση στην ενεργειακή μετάβαση, καθώς ενισχύεται η δυνατότητά μας να μεταφέρουμε Υγροποιημένο Αέριο Πετρελαίου (LPG), αμμωνία, βουτάνιο, προπυλένιο και υγρό CO2».
Παράλληλα, στο πλαίσιο της Συμφωνίας Umbrella για την απόκτηση 11 πλοίων μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG/C), η εταιρεία παρέλαβε την περασμένη Παρασκευή το νεότευκτο Assos (174.000 cbm), πλοίο τελευταίας τεχνολογίας που ναυπηγήθηκε από την Hyundai Heavy Industries και ξεκίνησε ήδη δεκαετή ναύλωση στην Tokyo Gas.
Η Capital Product Partners, εταιρεία Νήσων Μάρσαλ, έχει στη θάλασσα 10 πλοία μεταφοράς LNG και οκτώ πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Ελέγχει συνολικά 36 ποντοπόρα πλοία, συμπεριλαμβανομένων των υπό παραγγελία.