ΕΥΖην

Η μόδα ως καθρέφτης σχέσεων: Από το "Emily in Paris" έως το "Sirens" και το "White Lotus"


Στις μεγάλες τηλεοπτικές παραγωγές τα ρούχα δεν είναι απλώς αισθητικές επιλογές. Συχνά αφηγούνται μια δεύτερη ιστορία, αυτή των σχέσεων, των αντιθέσεων και των ισορροπιών εξουσίας ανάμεσα στους χαρακτήρες.

Από την εκκεντρική παριζιάνικη κομψότητα του Emily in Paris μέχρι την ψυχολογική ένταση του Sirens και τη συγκινητική φιλία του Dying for Sex, η φετινή σεζόν των Emmy δείχνει ότι η μόδα στην οθόνη λειτουργεί ως εργαλείο αφήγησης εξίσου ισχυρό με το σενάριο και την ερμηνεία.

Στο τελευταίο τεύχος του The Hollywood Reporter, ένα εκτενές ρεπορτάζ εξετάζει πώς τα κοστούμια σε σειρές που πρωταγωνιστούν στα φετινά Emmy δεν λειτουργούν μόνο ως ενδυματολογικές επιλογές, αλλά και ως φορείς μηνυμάτων για τις σχέσεις, τη φιλία και τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους χαρακτήρες.

Στο Emily in Paris, η ενδυματολόγος Marylin Fitoussi αναδεικνύει μέσα από τις εμφανίσεις της Emily (Lily Collins) και της Mindy (Ashley Park) τη συμπληρωματικότητα των χαρακτήρων τους.

Το δομημένο PVC φόρεμα της Emily και το ροζ λαμπερό μίνι της Mindy δεν είναι απλώς εκκεντρικά fashion statements, αλλά αντικατοπτρίζουν δύο προσωπικότητες που, αν και αντίθετες, δημιουργούν μεταξύ τους μια αρμονία. «Και οι δύο είναι εκκεντρικές και τολμηρές με τον δικό τους τρόπο. Τα αντίθετα έλκονται», εξηγεί η Fitoussi στο THR.

Η μόδα, ωστόσο, δεν λειτουργεί πάντα ως δεσμός. Στο The White Lotus, οι τρεις παιδικές φίλες που ξαναβρίσκονται στην Ταϊλάνδη δείχνουν αρχικά ενωμένες μέσα από τις τροπικές τους ενδυμασίες, όμως τα ρούχα γρήγορα αποκαλύπτουν τις δυναμικές δύο εναντίον μίας.

Όπως εξηγεί η costume designer Alex Bovaird, η έλλειψη «μοιράσματος» συγκεκριμένων designer κομματιών από τη μία φίλη προς την άλλη σηματοδοτεί την απομόνωση.

Στο Sirens, η Caroline Duncan χρησιμοποιεί τη μόδα για να δείξει τη μιμητική αφοσίωση της Simone (Milly Alcock) προς την ισχυρή εργοδότριά της, Michaela (Julianne Moore).

Η ενδυματολογική ταύτιση, ακόμη και στις πιο ιδιωτικές στιγμές, αγγίζει τα όρια του αλλόκοτου και υπογραμμίζει τη θολή γραμμή ανάμεσα σε θαυμασμό και εξάρτηση.

Τέλος, στο Dying for Sex, τα κοστούμια αποκτούν συγκινητική βαρύτητα. Η ενδυματολόγος Melissa Toth ντύνει τις δύο φίλες – τη Molly (Michelle Williams), που δίνει τη μάχη της με τον καρκίνο και τη Nikki (Jenny Slate), που τη στηρίζει – με καθημερινά, άνετα ρούχα, δείχνοντας πώς η σωματική και συναισθηματική εγγύτητα εκφράζεται μέσα από μοιρασμένα πουλόβερ και κοινές σιλουέτες.

«Είναι μια ιστορία αγάπης ανάμεσα σε δύο φίλες», δηλώνει η Toth.

Όπως σημειώνει το THR, από τις glam υπερβολές του Παρισιού, έως τις λεπτές ψυχολογικές εντάσεις σε πολυτελή resorts και μικρά διαμερίσματα, η μόδα αποδεικνύεται καταλύτης για να ειπωθούν ιστορίες σχέσεων, άλλοτε με συμπληρωματικούς, άλλοτε με ανταγωνιστικούς τόνους.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα