ΕΥΖην

ΗΠΑ: 1 στους 7 θα χώριζε... για τον σκύλο του


Τον βαθμό αφοσίωσης -και κάποιες φορές, ακραίας- των ανθρώπων που έχουν σκύλο στις ΗΠΑ απέναντι στους τετράποδους φίλους τους καταγράφει νέα έρευνα. Σύμφωνα με πανεθνική μελέτη της εταιρείας διατροφής κατοικιδίων Spot & Tango, που διεξήχθη από την Talker Research σε δείγμα 1.900 ιδιοκτητών σκύλων, ένας στους επτά Αμερικανούς δηλώνει ότι θα χώριζε τον/την σύντροφό του, εάν αυτό σήμαινε ότι ο σκύλος του θα ζούσε τρία χρόνια περισσότερο.

Αυτή είναι μόνο μία από τις εντυπωσιακές διαπιστώσεις της έρευνας, που καταγράφει πώς οι Αμερικανοί αναδιαμορφώνουν προτεραιότητες, συνήθειες και ακόμη και την έννοια της «οικογένειας», με γνώμονα το καλό του σκύλου τους.

Το 93% των συμμετεχόντων θεωρεί την υγεία του σκύλου τους εξίσου σημαντική ή σημαντικότερη από τη δική τους, με το 41% να βάζει ρητά το ζώο πάνω από τον εαυτό του.

Η δε γενιά των millennials αναδεικνύεται ως η πιο «σκυλόφιλη», καθώς το 16% θα επέλεγε χωρίς δεύτερη σκέψη το κατοικίδιό του αντί για τον σύντροφό του.

Οι θυσίες που δηλώνουν διατεθειμένοι να κάνουν οι ιδιοκτήτες για να επιμηκύνουν τη ζωή του σκύλου τους, περιλαμβάνουν από την εγκατάλειψη αγαπημένων τροφών (43% στη "Γενιά Ζ" - Gen Z), μέχρι και την οριστική αποχή από τον καφέ (41% στους millennials). Οι baby boomers δηλώνουν ότι θα προτιμούσαν να τους αποκαλύψουν το τέλος όλων των ταινιών, σειρών και βιβλίων που θα δουν ή διαβάσουν στο μέλλον, παρά να αποχωριστούν τον σκύλο τους νωρίτερα.

Ο σκύλος, μόνιμος σύντροφος στην καθημερινότητα

Οι σκύλοι στις ΗΠΑ συμμετέχουν πλέον σε κάθε πτυχή της καθημερινής ζωής των ιδιοκτητών τους.

  •     70% βλέπει τηλεόραση παρέα με τον σκύλο του,
  •     55% κοιμάται μαζί του,
  •     64% του λέει καθημερινά «σ’ αγαπώ»,
  •     92% τον φιλάει ή τον αγκαλιάζει πολλές φορές μέσα στη μέρα.

Ο σκύλος δεν είναι μόνο σύντροφος στον καναπέ, αλλά και συνοδοιπόρος στη γυμναστική (64%), στο φαγητό (55%), ακόμη και στο brunch (8%).

Μέχρι και... κλωνοποίηση

Ο συναισθηματικός δεσμός είναι τόσο έντονος, που το 50% των ιδιοκτητών δήλωσε πρόθυμο να κλωνοποιήσει τον σκύλο του εάν είχε τη δυνατότητα, με το ποσοστό στους Gen Z να εκτοξεύεται στο 74%. Μάλιστα, ένας στους δέκα (10%) ανέφερε πως δεν υπάρχει οικονομικό όριο για την πραγματοποίηση μιας τέτοιας διαδικασίας.

Η φροντίδα των κατοικιδίων αντικατοπτρίζεται και στις καταναλωτικές επιλογές. Το 96% των ιδιοκτητών δηλώνει διατεθειμένο να πληρώσει περισσότερο για ποιοτικότερη τροφή, με τους Gen Z να ξεχωρίζουν ξανά, καθώς το 31% θα πλήρωνε ή πληρώνει πάνω από 10 δολάρια ανά γεύμα για τον σκύλο του.

Παρά τη φροντίδα και το συναίσθημα, οι κτηνίατροι βλέπουν κενά σε θέματα όπως η πρόληψη, η στοματική υγιεινή και η ισορροπημένη διατροφή. Το 51% διαπιστώνει ότι οι ετήσιοι έλεγχοι παραλείπονται, ενώ το 42% εντοπίζει ελλείψεις στη φροντίδα των δοντιών.

Ο σκύλος ως δείκτης κοινωνικής μεταμόρφωσης

Για τον Russell Breuer, ιδρυτή και CEO της Spot & Tango, τα ευρήματα αντικατοπτρίζουν βαθύτερες κοινωνικές αλλαγές. Όπως σημειώνει:

Οι ιδιοκτήτες σκύλων επενδύουν χρόνο, συναίσθημα και χρήμα όχι απλώς γιατί αγαπούν τα ζώα τους, αλλά γιατί αυτά πλέον ενσωματώνονται στον τρόπο που ορίζουμε την οικογένεια και την ποιότητα ζωής

Καθώς οι σκύλοι ανεβαίνουν ολοένα πιο ψηλά στην «ιεραρχία» της σύγχρονης ζωής, επηρεάζουν όχι μόνο τις προσωπικές σχέσεις, αλλά και τις διατροφικές συνήθειες, τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τον τρόπο που οργανώνεται η καθημερινότητα.

Και όπως όλα δείχνουν, αυτή η τάση δεν είναι περαστική, είναι ο νέος κανόνας.

Image by gpointstudio on Freepik

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα