ΕΥΖην

Celebrities και αισθητικές επεμβάσεις: Από την εποχή της ντροπής, στο marketing των lifestyle "εξομολογήσεων"


Μέχρι πριν λίγα χρόνια, η αισθητική χειρουργική ήταν ένα προσωπικό μυστικό, κρυμμένο πίσω από σκούρα γυαλιά, «διακοπές ανανέωσης» και διακριτικές διαψεύσεις. Σήμερα, όμως, βρίσκεται στο επίκεντρο της κουλτούρας του θεάματος. Από την Kylie Jenner που κατονομάζει τον πλαστικό χειρουργό της στο TikTok, μέχρι τη Barbara Corcoran που απαριθμεί δημοσίως τις επεμβάσεις της σαν βιογραφικό σημείωμα, οι celebrities όχι μόνο παραδέχονται τα «πειραγμένα» χαρακτηριστικά τους, αλλά τα μοιράζονται, τα προωθούν και συχνά τα μετατρέπουν σε σύμβολα προσωπικής ενδυνάμωσης ή ακόμη και επιρροής.

Η νέα αυτή εποχή "διαφάνειας" γύρω από το botox, τα fillers και τις χειρουργικές επεμβάσεις φέρνει μαζί της κοινωνικές, αισθητικές και ηθικές μετατοπίσεις -από το στίγμα στη στρατηγική προβολή. Πέρα, όμως, από το θετικό της υπόθεσης, την απενοχοποίηση, αυτό το νέο κύμα ειλικρίνειας κρύβει και παγίδες.

Η Kylie Jenner απάντησε δημόσια σε ερώτηση θαυμάστριάς της στο TikTok σχετικά με την προσθετική στήθους που είχε κάνει: όχι μόνο επιβεβαίωσε τη διαδικασία, αλλά αποκάλυψε και το όνομα του χειρουργού της. Λίγο νωρίτερα, η μητέρα της, Kris Jenner είχε ευχαριστήσει δημόσια τον δικό της πλαστικό χειρουργό, δημιουργώντας ένα είδος star system γύρω από την αισθητική ιατρική.

Από την Kristin Cavallari και τη Ricki Lake μέχρι τη Barbara Corcoran, η λίστα των διασήμων που πλέον απαριθμούν χωρίς ντροπή τις επεμβάσεις τους — facelift, brow lift, “ear filler” (!) — συνεχώς μεγαλώνει.

Κάποτε οι παρεμβάσεις κρύβονταν πίσω από «αναζωογονητικές διακοπές». Σήμερα, οι πλαστικοί χειρουργοί αποκτούν σχεδόν celebrity status και τα social media γεμίζουν "πριν & μετά" που θυμίζουν διαφημίσεις.

Η αλλαγή αυτή αποδίδεται από αναλυτές στην απενοχοποίηση που έφερε η γενιά του Botox, την «εξομολογητική» φύση των κοινωνικών δικτύων, αλλά και πιθανές συμφωνίες τύπου «δωρεάν επέμβαση με αντάλλαγμα δημόσια αναφορά».

Δεν είναι μόνο οι Kardashians – αν και πρωτοστάτησαν – αλλά ένα ολόκληρο σύστημα influencer marketing που βασίζεται στη διαφάνεια και την αναγνωσιμότητα.

Οι άνδρες παραμένουν πιο διστακτικοί, αν και η εικόνα αλλάζει. Ο John Cena και ο Joel McHale παραδέχτηκαν μεταμοσχεύσεις μαλλιών, ενώ οι αισθητικές επεμβάσεις στους άνδρες έχουν υπερδιπλασιαστεί την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με χειρουργούς του Beverly Hills.

Σύμφωνα με ειδικούς, αυτή η ειλικρίνεια λειτουργεί σε δύο επίπεδα:

Από τη μία καταρρίπτει μη ρεαλιστικά πρότυπα ομορφιάς, καθώς οι διάσημοι παραδέχονται ότι δεν «ξύπνησαν έτσι».

Από την άλλη, όμως, ενδέχεται να ενθαρρύνει περισσότερους — και σε μικρότερες ηλικίες — να μπουν στη διαδικασία χειρουργικών ή άλλων παρεμβάσεων χωρίς επαρκή ενημέρωση ή ωριμότητα.

Κατά καιρούς σταρ έχουν μιλήσει ειλικρινά και για αυτό:

Η Courteney Cox έχει πει: «Έχω κάνει πράγματα για τα οποία μετανιώνω». Η Sharon Osbourne χαρακτήρισε μια επέμβαση «παράσταση τρόμου» και η Bella Hadid έχει πει: «Μακάρι να είχα κρατήσει τη μύτη των προγόνων μου». Ακόμα και η Kylie Jenner είπε κάποτε για την πρώτη της επέμβαση στο στήθος: «Μακάρι να μην την είχα κάνει ποτέ εξαρχής».

Η αλήθεια είναι ότι η ειλικρίνεια γύρω από τις αισθητικές παρεμβάσεις είναι, τελικά, ένα πολιτισμικό φαινόμενο που αντανακλά την εποχή μας — μια εποχή εικόνας, Instagram και συνεχούς έκθεσης.

Όμως, oι «τέλειες» επεμβάσεις συνοδεύονται κάποιες φορές και από λάθη, τύψεις και μια σκληρή συνειδητοποίηση:

Αυτό που εξιδανικεύουμε, δεν είναι πάντα το ιδανικό.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα