Σχεδόν ένα στα πέντε ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πωλήθηκαν στην Ευρώπη (19,5%) κατασκευάστηκαν στην Κίνα, ενώ για φέτος το ποσοστό αναμένεται να φθάσει στο 25%. Η Ευρωπαϊκή Ομοσπονδία Μεταφορών και Περιβάλλοντος (T&E) από την άλλη, αναφέρει ότι η αύξηση της παραγωγής ηλεκτρικών αυτοκινήτων και η επένδυση στην ευρωπαϊκή αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών είναι ο μόνος τρόπος για τις αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ να ανταγωνιστούν τις κινεζικές μάρκες.
Αυτές μπορούν να φτάσουν το 11% της ευρωπαϊκής αγοράς EV το 2024 και το 20% το 2027. Δυναμική διείσδυση αναμένεται να κάνει η BYD η οποία στοχεύει να αποσπάσει 5% μερίδιο αγοράς στην ευρωπαϊκή αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων έως το 2025.
Αυτό που πρέπει να κάνουν οι ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες είναι να προετοιμαστούν όσο καλύτερα γίνεται, αφού οι Κινέζοι θα προσπαθήσουν από την πλευρά τους να θωρακίσουν τις επενδύσεις τους με το να κατασκευάσουν εργοστάσια στην Ευρώπη.
Η αύξηση των δασμών της ΕΕ σε όλες τις εισαγωγές οχημάτων από την Κίνα κατά 25% θα καθιστούσε τα μεσαίου μεγέθους σεντάν και SUV πιο ακριβά από τα ευρωπαϊκά αντίστοιχά τους, ενώ τα μεγαλύτερα αυτοκίνητα που εισάγονται από την Κίνα αναμένεται να παραμείνουν ελαφρώς φθηνότερα.
Ας σημειωθεί ότι οι μπαταρίες ιόντων λιθίου που κατασκευάζονται στην Κίνα είναι τουλάχιστον 20% φθηνότερες από ό,τι στην Ευρώπη και οι κινέζοι κατασκευαστές μπαταριών προηγούνται στην τεχνολογία και στις αλυσίδες εφοδιασμού. Οι ΗΠΑ προσελκύουν επενδύσεις μπαταριών μέσω γενναιόδωρων επιδοτήσεων, ενώ η T&E προτείνει να δοθούν επιδοτήσεις για καθαρή και κυκλική παραγωγή στην Ευρώπη, προκειμένου να υπάρξει σημαντικό ποσοστό πρώτων υλών μέσα από την ανακύκλωση.
«Η Κίνα είναι μπροστά, και οι εταιρείες της που υποστηρίζονται από το κράτος έχουν τεράστια πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα. Εάν σκοπεύουμε σοβαρά να δημιουργήσουμε μια διαφοροποιημένη και ανθεκτική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών στην Ευρώπη, πρέπει να βάλουμε τα χρήματά μας εκεί που είναι αυτή τη στιγμή. Δεν πρόκειται να έχουμε δεύτερη ευκαιρία» τόνισε μεταξύ άλλων η διευθύντρια του τομέα οχημάτων και αλυσίδων εφοδιασμού της T&E, Julia Poliscanova.
ΑΠΕ-ΜΠΕ