Αναγκαία χαρακτηρίζει το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Θεσσαλονίκης την αναστολή της υποχρεωτικής εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου για τα συνεργεία επισκευής οχημάτων, που πρόκειται να ισχύσει από την 1η Ιουλίου, μέτρο που ξεκίνησε προαιρετικά από τις 14 Απριλίου.
Το ΒΕΘ έχει γίνει αποδέκτης των προβλημάτων που θα προκύψουν, από την επικείμενη υποχρεωτική εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου.
«Αναμφίβολα είμαστε υπέρ της πάταξης της φοροδιαφυγής και υπέρ των μέτρων που λαμβάνονται προς την κατεύθυνση αυτή. Ωστόσο η εφαρμογή του ψηφιακού πελατολογίου γίνεται χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη οι ιδιαίτερες ανάγκες και δυνατότητες των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων του κλάδου, επιβαρύνοντάς τες με νέα, δυσανάλογα διοικητικά και τεχνικά βάρη και, κυρίως, θέτοντας σε κίνδυνο τη βιωσιμότητά τους. Κρίσιμης σημασίας είναι η τροποποίηση του πλαισίου εφαρμογής του ψηφιακού πελατολογίου, προκειμένου να ανταποκρίνεται στις πραγματικές συνθήκες λειτουργίας των μικρών συνεργείων» σημειώνει ο πρόεδρος του ΒΕΘ, Μάριος Παπαδόπουλος που είχε πρόσφατα σειρά επαφών με εκπροσώπους σωματείων από το χώρο του αυτοκινήτου.
Όπως επισημαίνει ο πρόεδρος του ΒΕΘ «τα μικρά συνεργεία, έχουν πιο περιορισμένες δυνατότητες στη λειτουργία τους, συγκριτικά με τις μεγάλες και πλήρως ψηφιοποιημένες επιχειρήσεις. Δεν θα πρέπει να λησμονούμε πως δεν έχει προβλεφθεί καμία ενίσχυση μέσω χρηματοδοτικών εργαλείων για αναβάθμιση υποδομών, αλλά και καμία ουσιαστική τεχνική ή εκπαιδευτική υποστήριξη, ιδίως για τους επαγγελματίες μεγαλύτερης ηλικίας ή χωρίς την απαραίτητη ψηφιακή εξοικείωση».
Το νέο μέτρο επιβάλλει την ηλεκτρονική καταγραφή εισόδου κάθε οχήματος και τεχνικής εργασίας, ακόμα και για απλές ή σύντομες παρεμβάσεις, σε πραγματικό χρόνο μέσω ειδικής πλατφόρμας, γεγονός που έχει προκαλέσει αναστάτωση στους επαγγελματίες του κλάδου που δεν αποκλείουν ακόμη και το ενδεχόμενο λουκέτων αν εφαρμοστεί το εν λόγω μετρό.