Μία συνεργασία-ορόσημο στον χώρο των media και της διαφήμισης ανακοίνωσαν το Netflix και η AB InBev, η μεγαλύτερη ζυθοποιία στον κόσμο (Budweiser, Stella Artois, Corona). Πρόκειται για μια πολυεπίπεδη, παγκόσμια συμφωνία, την οποία οι δύο εταιρείες χαρακτηρίζουν «πρωτοφανή», καθώς οι μάρκες της AB InBev θα γίνουν χορηγοί τίτλου σε περιεχόμενο και ζωντανές εκδηλώσεις της πλατφόρμας, ενώ η πνευματική ιδιοκτησία του Netflix θα ενσωματώνεται σε packaging, co-branded καμπάνιες και live activations διεθνώς.
Σύμφωνα με τους όρους της συμφωνίας, οι μάρκες της AB InBev θα αποκτήσουν τίτλο-χορηγίας σε σειρές και shows του Netflix σε πολλές χώρες, ενώ θα συνδέονται με ζωντανά events της πλατφόρμας, όπως αγώνες NFL τα Χριστούγεννα, το επερχόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο Γυναικών και διοργανώσεις πυγμαχίας.
Παράλληλα, θα λανσάρουν καμπάνιες γύρω από μεγάλες παραγωγές, ενώ θα κυκλοφορούν συλλεκτικές συσκευασίες ποτών με branding Netflix.
Η συμφωνία προβλέπει επίσης τη δυνατότητα ενσωμάτωσης προϊόντων μέσα σε σειρές (product placement) όπου ταιριάζει, αλλά και την πιθανότητα δημιουργίας νέων, αποκλειστικών προϊόντων στο μέλλον.
Παγκόσμια εμβέλεια με τοπική προσαρμογή
Η συμφωνία αποκτά ιδιαίτερο βάρος λόγω του διεθνούς χαρακτήρα της. Η Netflix διαθέτει πλέον διαφημιστικό tier σε δώδεκα χώρες σε Β. Αμερική, Ευρώπη και Ασία, ενώ η AB InBev λειτουργεί με παγκόσμια εμβέλεια αλλά και τοπική παρουσία σε δεκάδες αγορές.
«Η παγκόσμια εμβέλεια δεν ήταν απλώς προτεραιότητα — ήταν αδιαπραγμάτευτη», σημείωσε η CMO της Netflix, Marian Lee, εξηγώντας ότι τα μεγάλα hits της πλατφόρμας όπως Money Heist, Lupin, Senna και Squid Game ξεπέρασαν τα σύνορα.
Αντίστοιχα, ο global CMO της AB InBev, Marcel Marcondes, τόνισε: «Δεν είμαστε μόνο μια ζυθοποιία· δημιουργούμε εμπειρίες. Η συνεργασία με το Netflix μας επιτρέπει να το κάνουμε σε παγκόσμια κλίμακα, με αυθεντικό τρόπο».
Από διαφήμιση σε εμπειρία
Με αυτή τη συμφωνία, η AB InBev φιλοδοξεί να μετασχηματίσει το ρόλο της από "advertiser" σε provider εμπειριών, ενώ η Netflix ενισχύει τη στρατηγική της να επεκτείνει την διαφημιστική της δραστηριότητα, η οποία μόλις δύο χρόνια μετά το λανσάρισμά της μετρά πάνω από 94 εκατ. χρήστες.
Αναλυτές εκτιμούν ότι η συνεργασία μπορεί να αποτελέσει πρότυπο για τον τρόπο με τον οποίο οι streaming πλατφόρμες θα αξιοποιούν τις διαφημιστικές συνεργασίες, δημιουργώντας πολιτισμικά moments που συνδέουν περιεχόμενο και καταναλωτική εμπειρία.