Στην εκπαίδευση, στους μαθητές και στην οικονομική παιδεία αναφέρθηκε στην Ημερίδα για τους Εκπαιδευτικούς, με θέμα «Χρήμα: Αποταμίευση – Επένδυση – Οικονομική Ανάπτυξη» ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδας Γιάννης Στουρνάρας.
«Με τη διοργάνωση της σημερινής ημερίδας ζητούμε την πολύτιμη συνδρομή σας, ώστε να υπηρετήσουμε δύο στόχους: Πρώτον, να βοηθήσουμε τους μαθητές να κατανοήσουν βασικές οικονομικές έννοιες, να διαχειρίζονται υπεύθυνα τα οικονομικά τους, να αξιολογούν κινδύνους και ευκαιρίες και να συμμετέχουν με επίγνωση στην οικονομική ζωή. Δεύτερον, να αποσαφηνίσουμε τον ρόλο της Τράπεζας της Ελλάδος, αλλά και του Ευρωσυστήματος, στην άσκηση της νομισματικής πολιτικής, στο πλαίσιο της εντολής που τους έχει ανατεθεί για διασφάλιση σταθερότητας τιμών στις χώρες που αποτελούν τη ζώνη του ευρώ», τόνισε ο κ.Στουρνάρας.
«Σύμφωνα με σχετική έκθεση του ΟΟΣΑ το 2024, 40% των μαθητών λυκείου στην Ελλάδα διαθέτουν τραπεζικό λογαριασμό στο όνομά τους, ενώ περισσότεροι από ένας στους πέντε χρησιμοποιούν τραπεζοασφαλιστικά προϊόντα ή προπληρωμένες κάρτες. Περίπου 15% των μαθητών δηλώνουν ότι έχουν αποταμιεύσεις και επενδύσεις, 10% αναφέρουν ότι έχουν αγοράσει κρυπτοστοιχεία και σε ποσοστό γύρω στο 75% των μαθητών έχουν κάνει κάποια αγορά ηλεκτρονικά.
Ωστόσο, στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, η οικονομική παιδεία παραμένει αποσπασματική και εκτός του κεντρικού κορμού μαθημάτων. Παρότι έχουν γίνει βήματα, π.χ. με τα «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στα σχολεία, έννοιες όπως ο τόκος, η απόδοση επένδυσης και η διαχείριση του κινδύνου εξακολουθούν να απουσιάζουν από την καθημερινή διδακτική πραγματικότητα», πρόσθεσε.
Και κατέληξε ο διοικητής της Τραπέζης της Ελλάδας: «Ως εκ τούτου, απαιτούνται δράσεις για την προώθηση της οικονομικής γνώσης στα σχολεία. Η εισαγωγή ενός μαθήματος οικονομικού εγγραμματισμού στα προγράμματα σπουδών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης μπορεί να συμβάλει στην εξοικείωση των μαθητών με βασικές οικονομικές έννοιες, ώστε να είναι σε θέση να λαμβάνουν σωστές οικονομικές αποφάσεις στη ζωή τους ως ενήλικες.
Η οικονομική εκπαίδευση θα πρέπει να παρέχει στους νέους τα γνωστικά εφόδια και τις δεξιότητες που θα χρειαστούν μετέπειτα τόσο στον επαγγελματικό στίβο όσο και, πάνω απ’ όλα, στην προσωπική ζωή και στην καθημερινότητά τους».