Τον τρόπο με τον οποίο διαχειριζόμαστε τα email μας με τα ποσοστά του στρες εξέτασε μια ομάδα ψυχολόγων στο Κέντρο Μελλοντικής Εργασίας, και παρουσίασε μια μελέτη με τίτλο «Έχεις mail», η οποία επικεντρώνεται στις συνήθειες των εργαζομένων που η δουλειά τους στηρίζεται πολύ σε αυτά.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, «Το να τσεκάρει κάποιος τα mail του νωρίς το πρωί, ή αργά το βράδυ, ή να το αφήνει αναπάντητο όλη την ημέρα, όλα αυτά έχουν άμεση σχέση με την πίεση που δημιουργείται.
Επομένως δεν έχει να κάνει με την ποσότητα των mail που δεχόμαστε, αλλά πότε και με ποιο τρόπο διαβάζουμε και διεκπεραιώνουμε κάθε mail» επισήμανε ο ψυχολόγος Ρίτσαρντ ΜακΚίνον από το Κέντρο Μελλοντικής Εργασίας.
Ένα αρκετά υψηλό ποσοστό των εργαζομένων αισθάνεται ότι πρέπει να απαντήσει στα mail, ακόμη κι αν βρίσκεται εκτός ωραρίων εργασίας:
«Είναι καθημερινή πίεση το να είσαι διαθέσιμος όλη την ώρα και να απαντάς τα mail σου οποιαδήποτε στιγμή. Τρώνε τον ελεύθερο χρόνο σου και χάνονται τα όρια για το πότε είσαι στη δουλειά και πότε έχεις ελεύθερο χρόνο» δήλωσε κάποιος υπάλληλος.
Ο φιλανθρωπικός οργανισμός Mind υποστηρίζει ότι τα mail δίνουν τη δυνατότητα σε άτομα να εργαστούν από απόσταση, κάτι που έχει βοηθήσει αρκετούς. Η έρευνά του όμως συμπίπτει στα συμπεράσματά της με αυτήν του Κέντρου Μελλοντικής Εργασίας.
«Αυτό που ανακαλύψαμε είναι ότι η ισορροπία στον εργασιακό βίο βάλλεται διαρκώς από τις νέες τεχνολογικές καινοτομίες.
Τα άτομα αισθάνονται ότι πρέπει να ελέγχουν τα mail τους, εκτός των ωρών εργασίας, ή όταν δεν είναι στην θέση τους.
Ταυτόχρονα, έχουμε μια αυξανόμενη τάση υπαλλήλων, που μας πλησιάζουν για να μας ζητήσουν να το αναγνωρίσουμε ως ζήτημα με το εργατικό δυναμικό.
Θέλουμε να κάνουμε κάτι» δήλωσε η Μάντλεν ΜακΓκίβερν, επικεφαλής των προγραμμάτων βελτίωσης της εργασιακής ζωής του οργανισμού Mind.
Σύμφωνα με τις έρευνες, περισσότερο από ένα δισεκατομμύρια άτομα χρησιμοποίησαν υπηρεσίες mail από το κινητό τους τηλέφωνο το 2014. Το 2018, ο αριθμός αυτός αναμένεται να διπλασιαστεί.