«Έρχεται στη Βουλή το επόμενο χρονικό διάστημα αναπτυξιακός νόμος και στοχεύουμε να συμβάλει στη μείωση των περιφερειακών και κοινωνικών ανισοτήτων και επίσης να συμβάλει με ένα συγκεκριμένο τρόπο, όσο γίνεται, και στην ανάταξη του οξύτατου δημογραφικού προβλήματος που υπάρχει στη χώρα».
Αυτά τόνισε, μεταξύ άλλων, ο υπουργός Ανάπτυξης, Τάκης Θεοδωρικάκος, μιλώντας στο 13ο αναπτυξιακό συνέδριο RGC 2025, που διεξάγεται στο Συνεδριακό και Πολιτιστικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Πατρών.
Όπως πρόσθεσε, «μέσω του αναπτυξιακού νόμου θα δοθεί τα επόμενα δυόμισι χρόνια ένα δισεκατομμύριο ευρώ, κυρίως στη βιομηχανία και στη μεταποίηση, αλλά και σε μεγάλες επενδύσεις», συμπληρώνοντας:
«Μέρος από αυτά τα χρήματα ασφαλώς θα διεκδικήσουν και οι επιχειρηματίες και οι εταιρείες της Δυτικής Ελλάδας σε επενδυτικές προτάσεις. Μάλιστα στην βιομηχανική περιοχή της Πάτρας γίνονται έργα ύψους 10 εκατομμυρίων ευρώ, προκειμένου να αναβαθμιστεί και να δώσει καλύτερες συνθήκες εργασίας και υπηρεσιών στους εργαζόμενους και στις επιχειρήσεις».
«Ταυτόχρονα», όπως επεσήμανε ο Τάκης Θεοδωρικάκος, «στόχος μας είναι ένας ξεχωριστός κύκλος του αναπτυξιακού νόμου να απευθυνθεί στις παραμεθόριες περιοχές» και συνέχισε: «Δεν έχουμε δικαίωμα να αφήσουμε όλο αυτό το τόξο από την Ήπειρο, τη Μακεδονία, τον Έβρο και τα νησιά του βορείου Αιγαίου να υπολείπεται σε ανάπτυξη από την υπόλοιπη Ελλάδα. Γι' αυτό έχει δημιουργηθεί ένα ξεχωριστό αναπτυξιακό καθεστώς, με στόχο σοβαρές επενδύσεις να κατευθυνθούν σε αυτές τις περιοχές και να συγκρατήσουν εκεί τα νέα παιδιά, τα οποία δεν θέλουμε σε καμία περίπτωση να φεύγουν από τους τόπους τους οποίους γεννιούνται, ειδικά όταν πρόκειται για παραμεθόριες περιοχές. Αυτό είναι θέμα εθνικής ασφάλειας, αλλά είναι και οικονομική αναγκαιότητα, η οποία αφορά όχι μόνο τους ανθρώπους εκεί, αλλά και όλους εμάς εδώ. Διότι, εάν συνεχιστούν οι ροές από την περιφέρεια προς τις μεγάλες πόλεις, όπως είναι η Πάτρα, η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, το κόστος ζωής στις πόλεις θα αυξάνεται διαρκώς και ειδικά το κόστος της στέγασης, το οποίο είναι απαγορευτικό αυτή τη στιγμή για τα νέα παιδιά να ξεκινήσουν τη ζωή τους με τις υπάρχουσες καταστάσεις. 'Αρα είναι και για λόγους εθνικής ασφάλειας και για οικονομικούς λόγους που πρέπει να στηρίξουμε ιδιαιτέρα την περιφέρεια και μέσα στην περιφέρεια τις παραμεθόριες περιοχές, ούτως ώστε να δημιουργηθούν όροι, προκειμένου η ανάπτυξη να είναι βιώσιμη, παραγωγική και να αφορά ολόκληρη την Ελλάδα κυριολεκτικά».
Μιλώντας για την Πάτρα και την Δυτική Ελλάδα, ο Τάκης Θεοδωρικάκος είπε ότι «αλλάζουν και διαμορφώνουν όρους μίας πολύ σημαντικής δυναμικής και πολύ καλύτερες προοπτικές για τους κατοίκους και τους επισκέπτες, βάζοντας με έναν πολύ πιο ισχυρό τρόπο την περιφέρεια στον χάρτη της αναπτυξιακής προοπτικής τη χώρας».
Όπως πρόσθεσε, «ο πιο ισχυρός δείκτης αυτής της αλλαγής είναι η ραγδαία μείωση της ανεργίας, διότι δεν υπάρχει τίποτα πιο σημαντικό που αλλάζει τα δεδομένα της ανθρώπινης ζωής από το να εργάζεται κάποιος».
Επίσης, ο υπουργός Ανάπτυξης είπε ότι «σημαντικά έργα υποδομών που υλοποιούνται, αλλάζουν πλήρως τις δυνατότητες της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας» και συνέχισε: «Το καλοκαίρι δίνεται στην κυκλοφορία το 90% του νέου δρόμου Πατρών-Πύργου. Πρόκειται για πολύ σπουδαία υπόθεση, αν θυμηθεί κανείς πόσες χιλιάδες ανθρώπινες ζωές έχουμε χάσει σε αυτό το δρόμο-καρμανιόλα του παρελθόντος, για να μην θυμίσω διάφορες ευθύνες της εποχής της προηγούμενης κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ.
Το υπόλοιπο τμήμα του δρόμου θα δοθεί στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του χρόνου, οπότε κάπου εκεί θα λήξει η περιπέτεια που περνούν αρκετοί πολίτες της Πάτρας από αυτά τα τελευταία 10 χιλιόμετρα του δρόμου που είναι τα πιο κοντινά στην πόλη. Πρόκειται για ένα πολύ σπουδαίο έργο που θα προσφέρει άνετες και ασφαλείς μετακινήσεις για τους πολίτες και τους επισκέπτες και πολύ καλύτερη και εξίσου ασφαλή, άνετη και γρήγορη μεταφορά και των προϊόντων».
Όσον αφορά το έργο της νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ο Τάκης Θεοδωρικάκος σημείωσε: «Η οικονομική ανάγκη, η αναπτυξιακή δυναμική και προοπτική ζητάει το τρένο στην Πάτρα. Είναι σε εξέλιξη ένα σημαντικό πρόγραμμα αναβάθμισης των ελληνικών σιδηροδρόμων και δεν πρόκειται ποτέ να ησυχάσουμε εάν δεν κλείσει οριστικά το εθνικό τραύμα που άφησε η τραγωδία στα Τέμπη και αν δεν εξασφαλίσουμε για όλους τους νέους, αλλά και όλους τους ανθρώπους που μετακινούνται με σιδηρόδρομο, αληθινή ασφάλεια. Πιστεύω ότι μέσα στο χρόνο θα έχουμε καλά νέα για την σύνδεση του λιμανιού της Πάτρας με το Ρίο, στο οποίο θα φτάσει η νέα σιδηροδρομική γραμμή που έρχεται από Αθήνα και Κόρινθο. Για όλα αυτά πιστεύω ότι το επόμενο χρονικό διάστημα οι αρμόδιοι υπουργοί θα κάνουν τις σχετικές δηλώσεις, αλλά πιστεύω ότι οι πολίτες μπορούν να προσδοκούν σημαντικά».
Σχετικά με το λιμάνι της Πάτρας, τόνισε ότι «εκτός από την πλευρά της μεταφοράς προϊόντων, θεωρώ ότι αξίζει πραγματικά και θα το στηρίξουμε ως υπουργείο Ανάπτυξης σε συνεργασία με το υπουργείο Τουρισμού με όλες μας τις δυνάμεις».
Όπως πρόσθεσε, «υπάρχουν πρωτοβουλίες από την πλευρά των επιμελητηρίων, τις οποίες τις επικροτώ με όλες μου τις δυνάμεις, γιατί είναι μία πρόκληση και μία πολύ μεγάλη ευκαιρία για την Πάτρα να εγγραφεί καθοριστικά στον χάρτη της κρουαζιέρας».
Μάλιστα, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «είναι μία υπόθεση που πραγματικά εάν κάνουμε την κατάλληλη δουλειά είμαι βέβαιος ότι το λιμάνι της Πάτρας και η πόλη της Πάτρας θα υποδέχονται ύστερα από δύο χρόνια κρουαζιερόπλοια και αυτό ασφαλώς θα είναι προς όφελος όχι μόνο των τουριστικών επιχειρήσεων, αλλά και ενός μεγάλου οικοσυστήματος μικρών κυρίως επιχειρήσεων που συνδέονται με τα αγαθά που θα θέλουν οι πολίτες».
Ακόμη, ο Τάκης Θεοδωρικάκος επεσήμανε ότι «για την ευρύτερη Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας έχουν εγκριθεί από τη διυπουργική επιτροπή στρατηγικών επενδύσεων, στην οποία προεδρεύει ο υπουργός Ανάπτυξης, έργα περίπου 1,5 δισεκατομμυρίου ευρώ» και συνέχισε: «Είναι η επένδυση αποθήκευσης υδροηλεκτρικής ενέργειας στην Αμφιλοχία, που χαρακτηρίζεται ως ένα πάρα πολύ σημαντικό ενεργειακό έργο. Επίσης, το λιμάνι υψηλών προδιαγραφών στο Πλατυγιάλι της Αιτωλοακαρνανίας θα βάλει την Δυτική Ελλάδα στο χάρτη του τουρισμού πολύ υψηλού επιπέδου, ενώ εντάχθηκε στις εμβληματικές επενδύσεις μία βιομηχανική μονάδα παρασκευής αιθανόλης στην βιομηχανική περιοχή της Πάτρας. Αυτά, μαζί με άλλα δύο τρία έργα, αθροίζουν 1,5 δισεκατομμύριο επενδύσεις, που σημαίνει νέες θέσεις εργασίας για την Περιφέρεια της Δυτικής Ελλάδας αλλά και εγγραφή της με αναβαθμισμένο ρόλο, στον ενεργειακό, στον βιομηχανικό και στον τουριστικό χάρτη της χώρας».
© ΑΠΕ-ΜΠΕ