Επιχειρήσεις

Μ. Τσαούτος (ΕΨΑ): Η Πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ συμβάλει στην ανάπτυξη της οικονομίας


Για την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, τα οφέλη που παρέχει σε εταιρίες και καταναλωτές αλλά και τα σχέδια της ΕΨΑ για το 2016 μίλησε στο Sofokleousin.gr ο γενικός διευθυντής της εταιρίας κ. Μιχάλης Τσαούτος. 

Ποια ήταν η ώθηση για την πρωτοβουλία ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ;

Η πρωτοβουλία αυτή ξεκίνησε πριν από τρία χρόνια, το πρώτο πιστοποιητικό εκδόθηκε πριν από δύο χρόνια και από την αρχή στόχος μας ήταν η συνένωση δυνάμεων με στόχο να γίνουμε περισσότεροι και να δυναμώσει η φωνή μας. Ήδη συμμετέχουν 16 εταιρίες ενώ πολύ σύντομα αναμένεται να ενταχθούν 3-4 εταιρίες ακόμα.

Η αλήθεια είναι ότι μας ενοχλούσε το γεγονός ότι πολλές πολυεθνικές εταιρίες προσπαθούσαν να φανούν ως ελληνικές την ώρα που αρκετές ελληνικές εταιρίες λόγω της οικονομικής κρίσης χανόντουσαν.

Από την άλλη πλευρά υπήρχε ανάγκη από τους καταναλωτές για ελληνικά προϊόντα.

Με τη συνεργασία μας με τη Eurocert και την υψηλού κύρους πιστοποίηση που προσφέρει έχουμε τη δυνατότητα να δώσουμε όλα τα απαραίτητα στοιχεία στον καταναλωτή προκειμένου να μην είναι δύσπιστός και να δώσει ψήφο εμπιστοσύνης σε υψηλής ποιότητας ελληνικά προιόντα.

Ποια είναι τα οφέλη για τις εταιρίες που συμμετέχουν και τι κριτήρια πρέπει να έχουν προκειμένου να μπορούν να ενταχθούν στην πρωτοβουλία ΕΛΛΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ;

Καταρχήν η επικοινωνία μας προς τον καταναλωτή. Στόχος είναι αφενός να αυξηθεί ο αριθμός των εταιριών που συμμετέχουν αλλά και να διευρυνθουν οι επιχειρηματικοί κλάδοι που συμμετέχουν στην πρωτοβουλία.

Η αύξηση του μεριδίου αγοράς στην Ελλάδα και τις διεθνείς αγορές, των ελληνικής ιδιοκτησίας,  υψηλής ποιότητας και διαφοροποίησης προϊόντων, αποτελεί ύψιστη προτεραιότητα, άμεσα συνδεδεμένη με το εθνικό μας εισόδημα, το βιοτικό μας επίπεδο, την δημιουργία, την εργασία, την γνώση, την αξιοποίηση του ταλέντου μας και συνολικά την ευημερία της χώρας μας.

Παράλληλα εδώ θα ήθελα να προσθέσώ ότι η πιστοποίηση του σήματος ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ καλύπτει πολύ περισσότερα κριτήρια από αυτό του Υπουργείου με αποτέλεσμα τα προϊόντα να έχουν συκριτικό πλεονέκτημα καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία στον καταναλωτή. Χαρακτηριστικά να τονίσω ότι για να πιστοποιηθεί μια εταιρία θα πρέπει να έχει την επιχειρηματική της έδρα στην Ελλάδα.

Η πλειοψηφία της ιδιοκτησίας θα πρέπει να είναι από φυσικά ή νομικά πρόσωπα με έδρα εντός Ελλάδας, η εφαρμογή, με απόλυτη αυστηρότητα, της εργατικής νομοθεσίας, η υψηλή προστιθέμενη αξία που παράγουν στην Ελλάδα, η ικανοποίηση των υποχρεώσεων των εταιριών απέναντι στο Ελληνικό Δημόσιο, η μέριμνα για την υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων και φυσικά η ασφάλεια των παραγόμενων προϊόντων και την προστασία των καταναλωτών.

Η υψηλή προστιθέμενη αξία που προσφέρουν στην εγχώρια οικονομία οι Εταιρίες-μέλη της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, πιστοποιείται από την Eurocert, Ελληνικό Ανεξάρτητο Φορέα Πιστοποίησης. Η Eurocert δημιούργησε «Πρότυπο Απαιτήσεων», που αξιολογεί και αποδίδει στις εταιρίες – μέλη, το σήμα ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, ώστε τα προϊόντα τους να φέρουν σήμα αναγνώρισης προκειμένου να εντοπίζονται και να επιλέγονται από τους καταναλωτές και τους εμπόρους που επιθυμούν να υποστηρίξουν την Ελληνική, παραγωγική επιχειρηματικότητα.

Ποια είναι τα οφέλη για τους καταναλωτές και την ελληνική οικονομία;

Στηρίζοντας ελληνικές επιχειρήσεις με τα χαρακτηριστικά που ανέφερα παραπάνω συμβάλλουμε στην ανοικοδόμηση της ελληνικής οικονομίας καθώς παράγεται υπεραξία αφού οι φόροι πληρώνονται στην Ελλάδα, οι εταιρίες επενδύουν στην Ελλάδα με αποτέλεσμα να τονώνεται το ελληνικό επιχιερείν.

Παράλληλα μειώνεται ο αριθμός των εξαγωγών βελτιώνοντας το εμπορικό ισοζύγιο της χώρας μας ενώ δε χάνεται ούτε ευρώ, αφού ανακυκλώνεται μέσα στην Ελλάδα  με αποτέλεσμα να βγαίνουν οφελημένοι οι παραγωγοί, οι χονδρέμποροι και λιανέμποροι, οι εργαζόμενοι κτλ.

Από την πλευρά τους οι καταναλωτές έχουν τη δυνατότητα να απολαμβάνουν υψηλής ποιότητας προϊόντα συμβάλλοντας και αυτοί από την πλευρά τους στη στήριξη της εγχώριας οικονομίας που δοκιμάζεται από την οικονομική κρίση.



Θα ήθελα να ρωτήσω ποια είναι η εικόνα των ξένων για τα ελληνικά προϊόντα σε σχέση με την εικόνα που έχουν για την Ελλάδα;

Παρά το γεγονός ότι τα τελευταία χρόνια η χώρα μας βρίσκεται στο επίκεντρο της επικαιρότητας με όχι και τόσο κολακευτικά σχόλια, τα ελληνικά προϊόντα απολαμβάνουν την εμπιστοσύνη των ξένων καταναλωτών και θεωρούνται premium προϊόντα. Τα μηνύματα που λαμβάνουμε από τις συμμετοχές μας σε διεθνείς εκθέσεις αλλά και από τους συνεργάτες μας είναι άκρως ενθαρρυντικά, με αποτέλεσμα παρα τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η χώρα μας η Ελλάδα να μην θεωρείται μια φτήνή χώρα όσο αφορά τα προϊόντα που παράγει.

Ποια είναι τα σχέδια της πρωτοβουλίας ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ προκειμένου να γίνει γνωστή στους καταναλωτές;

Καταρχήν η κάθε εταιρία με τα προϊόντα της γίνεται πρεσβευτής της πρωτοβουλίας. Στα σχέδια είναι η δημιουργία ενός καλαθιού με προιόντα των εταιριών που συμμετέχουν στο ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ, η πραγματοποίηση RoadShows αλλά και η συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις. Στόχος μας είναι ο καταναλωτής να ψάχνει να βρει προϊόντα με το λογότυπο ΕΛΛΑ-ΔΙΚΑ ΜΑΣ και να επωφεληθεί από την υψηλής ποιότητα πιστοποίησς που προσφέρει η Eurocert.



Ποια είναι τα σχέδια της ΕΨΑ για το 2016;

Σε λίγες ημέρες κυκλοφορεί το νέο μας προϊόν η Pink Lemonade η οποία περιέχει χυμό λεμόνι και γκρέιπ φρουτ και απευθύνεται κυρίως σε πιο νεανικά κοινά με αρκετά μοντέρνα σχεδίαση και ευελπιστούμε να βγει στο λιανεμπόριο πριν από το Πάσχα.

Παράλληλα στοχεύουμε σε περαιτέρω αύξηση των εξαγωγών μας και αύξηση των χωρών που εξάγουμε όπου αυτή τη στιγμή ανέρχονται σε 22.  Παρά το γεγονός ότι ο αριθμός των εξαγωγών μας έχει αυξηθεί, υπάρχουν πολλά περιθώρια περαιτέρω ανάπτυξης. Αρκετά καλά πηγαίνουν οι εξαγωγές στην Μέση Ανατολή όπου υπάρχει αναγνωρισιμότητα των  προϊόντων μας και αύξηση του όγκου των αναψυκτικών που διαθέτουμε στη συγκεκριμένη αγορά.

Σήμερα η ΕΨΑ παραμένει εγκατεστημένη στον ίδιο χώρο στην Αγριά του Βόλου, διαθέτοντας σύγχρονες γραμμές παραγωγής αναψυκτικών. Το κτίριο που τη στεγάζει είναι φτιαγμένο σε παραδοσιακό πηλιορείτικο ρυθμό και χάνεται ανάμεσα στα υπόλοιπα σπίτια της περιοχής. Το νερό που χρησιμοποιεί είναι πάντα το νερό της Αγριάς. Εφαρμόζει συστήματα ελέγχου ποιότητας ISO 9001:2008 και ISO 22000 για να είναι σίγουρη για τα προϊόντα της.

Τα τελευταία χρόνια, δίπλα στις κλασικές πορτοκαλάδες, λεμονάδες, γκαζόζες και σόδες, έχουν προστεθεί πολλά προϊόντα: η cola λάΐτ, η βυσσινάδα, το τόνικ, το παγωμένο τσάι λάϊτ με στέβια σε δύο γεύσεις, η βιολογική πορτοκαλάδα και λεμονάδα, η λάϊτ αεριούχος λεμονάδα και πορτοκαλάδα με στέβια και το λάϊτ drops (γλυκαντικό από το φυτό στέβια σε υγρή μορφή). Τα αναψυκτικά της ΕΨΑ διατίθενται σε γυάλινο μπουκάλι, αλουμινένιο κουτάκι και πλαστικό μπουκάλι ΡΕΤ. Τη γκάμα συμπληρώνουν οι χυμοί σε συσκευασία TetraPak.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις