Στα 268 εκατομμύρια αυξήθηκαν οι επί πληρωμή συνδρομητές του Spotify το πρώτο τρίμηνο, 11% υψηλότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο και 3 εκατομμύρια πάνω από τις προβλέψεις.
Οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες (MAUs) έφτασαν τα 678 εκατομμύρια, αυξημένοι κατά 10% σε ετήσια βάση — αριθμός-ρεκόρ καθαρών προσθηκών για την πλατφόρμα μουσικής και podcasting — υπερβαίνοντας τις προβλέψεις κατά 10 εκατομμύρια.
Τα έσοδα ανήλθαν στα €4,2 δισ., αυξημένα κατά 16% σε ετήσια βάση, ξεπερνώντας τις προσδοκίες, ενώ τα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν στα €477 εκατομμύρια — επίσης ρεκόρ για την εταιρεία.
Η Spotify απέδωσε την αύξηση των μηνιαίων χρηστών κυρίως στις αγορές εκτός ΗΠΑ και Ευρώπης, και συγκεκριμένα στη Λατινική Αμερική και τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά σημείωσε ανάπτυξη σε όλες τις περιοχές.
Τα έσοδα από διαφημίσεις αυξήθηκαν κατά 8% σε ετήσια βάση, καθώς οι διαφημίσεις μουσικής και podcast ενισχύθηκαν από την αύξηση των εμφανίσεων, αν και αυτή αντισταθμίστηκε εν μέρει από χαμηλότερες τιμές και τη βελτιστοποίηση του podcasting περιεχομένου που ανήκει ή αδειοδοτείται από την ίδια την εταιρεία.
Παρά την καλή εικόνα, τα λειτουργικά κέρδη ήταν ελαφρώς κάτω από τις προβλέψεις, εξαιτίας €76 εκατομμυρίων σε κοινωνικές επιβαρύνσεις — ποσό κατά €58 εκατομμύρια υψηλότερο από τις εκτιμήσεις, λόγω της αύξησης της τιμής της μετοχής κατά τη διάρκεια του τριμήνου.
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης των οικονομικών αποτελεσμάτων, ο CEO της Spotify, Daniel Ek, αναφέρθηκε στο ευρύτερο μακροοικονομικό περιβάλλον, αλλά εξέφρασε την αισιοδοξία του για την ανθεκτικότητα της πλατφόρμας:
«Υπάρχει πολλή αβεβαιότητα στον κόσμο, και όταν αυξάνεται η μεταβλητότητα, είναι φυσικό να αναρωτιόμαστε ποιοι θα επηρεαστούν και πώς. Από εκεί που κάθομαι, πιστεύω πως η Spotify τα πηγαίνει καλύτερα από τις περισσότερες εταιρείες. Αν όμως συμβεί κάτι πραγματικά ακραίο, μπορεί να επηρεαστούμε κι εμείς. Ωστόσο, δεν πιστεύω ότι όσα βλέπουμε σήμερα αλλάζουν τη μακροπρόθεσμη εικόνα της Spotify. Η επιχείρηση είναι σταθερή, το μοντέλο μας αντέχει και η πορεία μας παραμένει ξεκάθαρη».
Τα νούμερα αυτά έρχονται μετά την ολοκλήρωση του πρώτου πλήρους κερδοφόρου έτους της Spotify, καθώς και έπειτα από αύξηση τιμών τον Ιούλιο του 2024. Η εταιρεία ενισχύει και την παρουσία της στα video podcasts, με 330.000 εκπομπές βίντεο διαθέσιμες και 270 εκατομμύρια χρήστες που έχουν παρακολουθήσει κάποιο video podcast στην πλατφόρμα.
«Βλέπουμε έντονο ενδιαφέρον — οι χρήστες περνούν 44% περισσότερο χρόνο συνολικά σε περιεχόμενο βίντεο,» δήλωσε ο Ek.
Τα audiobooks καταλαμβάνουν επίσης όλο και μεγαλύτερο μέρος της πλατφόρμας, με 350.000 τίτλους διαθέσιμους σε καθεστώς à la carte.
Ο Ek ανέφερε επίσης το Spotify Partner Program, που ξεκίνησε τον Ιανουάριο με στόχο την ανάπτυξη της διαφημιστικής δραστηριότητας στα podcasts. Σύμφωνα με τον ίδιο, το πρόγραμμα κατέβαλε πάνω από $100 εκατομμύρια σε δημιουργούς podcasts μόνο το πρώτο τρίμηνο.
Για το δεύτερο τρίμηνο, η Spotify προβλέπει πως οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες θα φτάσουν τα 689 εκατομμύρια (11 εκατ. περισσότεροι), ενώ οι συνδρομητές επί πληρωμή αναμένεται να ανέλθουν σε 273 εκατομμύρια (+5 εκατ.).
«Είμαι πολύ αισιόδοξος για το 2025 και νιώθω σιγουριά για το σημείο όπου βρισκόμαστε, τόσο ως προϊόν όσο και ως επιχείρηση» είπε ο Ek. «Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε μακροπρόθεσμες κινήσεις που φέρνουν αντίκτυπο, αυξάνοντας την ταχύτητά μας και διατηρώντας την αποδοτικότητα που πετύχαμε πέρσι. Αυτός ο συνδυασμός θα μας επιτρέψει να προσφέρουμε την καλύτερη και πιο πολύτιμη εμπειρία χρήστη, να αναπτυχθούμε βιώσιμα και να μεταδώσουμε δημιουργικότητα στον κόσμο».
Όταν ρωτήθηκε αν η Spotify θα καταφέρει να επιτύχει τον στόχο της για ετήσια αύξηση εσόδων 20% σε σταθερό νόμισμα, ο Ek απάντησε πως το θεωρεί εφικτό, εφόσον η εταιρεία συνεχίσει να εκτελεί με ταχύτητα και κάνει χρήση χαμηλότερων τιμών σε ορισμένες αγορές, ενώ στη συνέχεια προχωρά σε αυξήσεις καθώς βελτιώνεται η πλατφόρμα.
«Μακάρι να μπορούσα να σας πω ότι αυτή η πορεία είναι απόλυτα γραμμική, ότι μπορούμε να την χαρτογραφήσουμε ανά μήνα και κάθε τρίμηνο να έχουμε μια προβλέψιμη αύξηση τιμών. Δεν λειτουργεί έτσι. Αλλά αυτό που μου δίνει αυτοπεποίθηση είναι ότι το έχουμε ξανακάνει πολλές φορές στο παρελθόν» πρόσθεσε ο Ek.