Σε μια εποχή που η εξωστρέφεια απαιτεί όχι μόνο ποιοτικά προϊόντα αλλά και στρατηγικό σχεδιασμό, η Intercomm Foods αποτελεί παράδειγμα ελληνικής εταιρείας που διαπρέπει σε διεθνές επίπεδο. Με εξαγωγές σε περισσότερες από 80 χώρες και παρουσία σε κορυφαίες αγορές, η εταιρεία επενδύει συστηματικά σε ποιότητα, καινοτομία και τεχνολογικό εκσυγχρονισμό.
«Επιδιώκουμε να προσφέρουμε προϊόντα που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και την αυθεντικότητά τους. Παράγουμε μόνο προϊόντα της ελληνικής γης», δηλώνει ο CEO της εταιρείας Γιώργος Μπραΐμης (φωτο), σε συνέντευξη του στο Sofokleousin, περιγράφοντας το όραμα που καθοδηγεί την εξαγωγική της επιτυχία.
Η προσήλωση στην ποιότητα και η συνεχής τεχνολογική αναβάθμιση αποτελούν θεμέλια του επιχειρηματικού της μοντέλου. Από την παραγωγή και τον έλεγχο της πρώτης ύλης, μέχρι το τελικό προϊόν ιδιωτικής ετικέτας ή το brand DELPHI, η διαδικασία είναι αυστηρά επιτηρούμενη, επιστημονικά τεκμηριωμένη και πλήρως πιστοποιημένη.
«Διαθέτουμε εξειδικευμένο δίκτυο γεωπόνων και συνεργατών που επιβλέπουν όλα τα στάδια παραγωγής των γεωργικών προϊόντων», αναφέρει ο κ. Μπραΐμης, δίνοντας έμφαση στις πρακτικές που ενισχύουν τη βιώσιμη ανάπτυξη και τον σεβασμό προς το περιβάλλον.
Υψηλές επιδόσεις και επενδύσεις
Η χρονιά που πέρασε ήταν ιστορική για την Intercomm Foods, με κύκλο εργασιών 126 εκατ. ευρώ, «ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων από την ίδρυσή μας», όπως τονίζει. Επιτεύχθηκε μάλιστα σε μια περίοδο ανασυγκρότησης, μετά τις σοβαρές ζημιές από τη θεομηνία Daniel. Αυτό δείχνει την ανθεκτικότητα του επιχειρηματικού μοντέλου.
Ιδιαίτερα σημαντική είναι η συνεισφορά της στην τοπική κοινωνία:
«Η Intercomm Foods συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, δίνοντας προτεραιότητα στην απασχόληση εργαζομένων από τις γύρω περιοχές».
Με επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ την επόμενη τριετία, στόχο την πράσινη μετάβαση και τεχνολογικές εφαρμογές στο πλαίσιο του Industry 4.0, η Intercomm Foods «παραμένει προσηλωμένη στη διασφάλιση ποιότητας και στην ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος», επιδιώκοντας όχι μόνο τη διατήρηση αλλά και τη διεύρυνση της παρουσίας της σε παγκόσμιο επίπεδο.
Όπως δηλώνει ο CEO, «η καινοτομία αποτελεί σταθερή προτεραιότητα για εμάς», ενώ το brand DELPHI προχωρά σε πλήρες rebranding, ενισχύοντας την εξωστρεφή του ταυτότητα.
Συνέντευξη στον ΤΑΣΟ ΤΣΟΜΠΑΝΙΔΗ
-Είσαστε μιά εταιρεία με έντονη εξωστρέφεια. Ακολουθείτε κάποια στρατηγική με στόχους και προτεραιότητες;
- Η στρατηγική μας για την επίτευξη υψηλής εξωστρέφειας περιλαμβάνει αναπροσαρμοζόμενους στόχους και βασίζεται στους ακόλουθους άξονες:
- Διασφάλιση υψηλής ποιότητας προϊόντων: Επιδιώκουμε να προσφέρουμε προϊόντα που ξεχωρίζουν για την ποιότητα και την αυθεντικότητά τους, αφού παράγουμε μόνο προϊόντα της ελληνικής γης.
- Άριστη εμπειρία πελάτη: Δίνουμε ιδιαίτερη έμφαση στην άμεση, ίση και αποτελεσματική εξυπηρέτηση όλων των πελατών μας ανεξαρτήτου μεγέθους σε όλο τον κόσμο.
- Συμμετοχή σε κορυφαίες διεθνείς εκθέσεις και fora (κυρίως) του εξωτερικού. Προβάλλουμε την εταιρεία και τα προϊόντα μας σε νέες αγορές, ενώ ενισχύουμε παράλληλα τις σχέσεις μας με υφιστάμενους και νέους συνεργάτες.
- Στοχευμένη έρευνα αγοράς: Παρακολουθούμε τις διεθνείς τάσεις και τις εξελίξεις στον κλάδο των τροφίμων και διατροφής, ώστε να προσαρμόζουμε τη στρατηγική και την γκάμα των προϊόντων μας στις απαιτήσεις κάθε αγοράς.
- Επενδύουμε σε ανθρώπινο δυναμικό και σε τεχνολογικό εξοπλισμό, ώστε να διατηρούμε τα υψηλότερα standards ποιότητας και ικανοποίησης πελατών, και να ενισχύουμε την ανταγωνιστικότητά μας.
- Ποιά είναι τα βασικά οικονομικά μεγέθη της Intercomm Foods;
- Στην τελευταία χρήση, το 2024, ο κύκλος εργασιών της εταιρείας ανήλθε σε 126 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων από την ίδρυσή μας. Το αποτέλεσμα αυτό αποκτά ακόμη μεγαλύτερη αξία, καθώς επιτεύχθηκε σε μια χρονιά που παράλληλα ανακάμψαμε πλήρως από τις σημαντικές επιπτώσεις της θεομηνίας Daniel, χάρη στην αφοσίωση και την προσπάθεια των ανθρώπων μας.
-- Σε ποιες αγορές έχετε κατακτήσει τα υψηλότερα μερίδια αγοράς;
- Οι κυριότερες αγορές όπου έχουμε κατακτήσει μεγάλα μερίδια αγοράς και πραγματοποιούμε σημαντικές πωλήσεις είναι κατά σειράν η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ρουμανία και η Πολωνία. Αυτές μαζί με τις ΗΠΑ συμπληρώνουν ένα σημαντικό ποσοστό του τζίρου της εταιρείας μας.
Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία μας δραστηριοποιείται 100% εξαγωγικά, διαθέτοντας προϊόντα σε περισσότερες από 80 χώρες παγκοσμίως (incl ΗΑΕ, Σαουδική Αραβία, Βραζιλία, Ιαπωνία κ.ά.)
Διασφάλιση ποιότητας
- Πώς διασφαλίζετε την ποιότητα των προϊόντων σας τόσο κατά τη διαδικασία της συλλογής όσο και κατά την παραγωγή-τυποποίηση των τελικών προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας;
- Η διασφάλιση της ποιότητας αποτελεί πρωταρχικό μας μέλημα, τόσο κατά τη διαδικασία συλλογής της πρώτης ύλης όσο και στην παραγωγή προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας. Εξειδικευμένοι γεωπόνοι, τεχνολόγοι τροφίμων και άλλοι ειδικοί επιστήμονες επιβλέπουν όλα τα στάδια παραγωγής των γεωργικών προϊόντων: από την επιστημονική υποστήριξη και επίβλεψη των καλλιεργειών και τη συγκομιδή, μέχρι την παραλαβή της πρώτης ύλης στο εργοστάσιο.
Εκεί πραγματοποιείται και δεύτερος ενδελεχής έλεγχος πριν την επεξεργασία και τυποποίηση στην παραγωγή. Επιπλέον, αναπτύσσουμε συνεχώς ομάδες παραγωγών πιστοποιημένων κατά GLOBAL G.A.P., διασφαλίζοντας ορθές καλλιεργητικές πρακτικές με σεβασμό στο περιβάλλον.
Η επεξεργασία και συσκευασία των προϊόντων μας ακολουθεί τα αυστηρότερα πρότυπα και προδιαγραφές private labeling (για μεγάλες ευυπόληπτες πολυεθνικές εταιρείες), με έμφαση στην επιλογή σύγχρονου εξοπλισμού, εκπαιδευμένου προσωπικού και υλικών υψηλής ποιότητας.
Η εταιρεία μας έχει αναπτύξει ολοκληρωμένο σύστημα διασφάλισης ποιότητας, το οποίο έχει πιστοποιηθεί σύμφωνα με τα πιο αυστηρά πρότυπα ασφάλειας τροφίμων όπως BRC, IFS και ISO 22000 και τα οποία εγγυώνται την άριστη ποιότητα και ασφάλεια των προϊόντων μας.
Το θέμα των δασμών
- Θεωρείτε ότι η επιβολή δασμών θα επηρεάσει μακροχρόνια τις εξαγωγικές σας επιδόσεις;
-Όπως είναι λογικό, όσο κι αν εξελίσσουμε και βελτιστοποιούμε τις οικονομίες κλίμακας, μια αύξηση του κόστους από εξωγενείς παράγοντες, όπως οι δασμοί, είναι πολύ πιθανό να μετακυληθεί στον τελικό καταναλωτή. Αυτό, για κάποια προϊόντα περισσότερο και για κάποια λιγότερο, ενδέχεται να επιφέρει μείωση της κατανάλωσης. Ετσι θα επηρεάσει συνολικά τις παραγόμενες ποσότητες προϊόντων και συνεπώς τη μείωση του κύκλου εργασιών και ενδεχομένως την αύξηση του κόστους παραγωγής.
Παρά τις προκλήσεις αυτές μέσα σε ένα «ρευστό» περιβάλλον, εμείς παραμένουμε προσηλωμένοι στη διασφάλιση ποιότητας και στην ανάπτυξη ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, ώστε να διατηρούμε ισχυρή θέση στις αγορές που ήδη έχουμε παρουσία, αλλά και να διεισδύουμε σε νέες αγορές.
Επενδύσεις και νέα προϊόντα
-Έχετε στα σχέδιά σας τη δημιουργία νέων προϊόντων;
- Η καινοτομία αποτελεί σταθερή προτεραιότητα για εμάς, καθώς είναι απαραίτητη για τη διαρκή εξέλιξη και την ικανοποίηση των απαιτήσεων των διεθνών αγορών. Κάθε χρόνο ενισχύουμε το προϊοντικό μας μείγμα με νέες γεύσεις (π.χ. γεμιστές ελιές με πιπεριά / σκόρδο / αμύγδαλο) που συνάδουν με τις εκάστοτε διατροφικές συνήθειες.
Αναζητούμε επίσης ευκαιρίες για εμπορική δραστηριότητα σε άλλα συναφή προϊόντα (π.χ. antipasti). Αν και διαθέτουμε το δικό μας brand Delphi, ειδικευόμαστε στο private labeling, δημιουργώντας προϊόντα σύμφωνα με τις αυστηρές προδιαγραφές και τις ανάγκες κάθε πελάτη που μας εμπιστεύεται.
Επενδύουμε στην ανάπτυξη του brand DELPHI, με ολοκληρωμένο χαρτοφυλάκιο σε ελιές και φρούτα, το οποίο διαθέτει ήδη σημαντική αναγνωρισιμότητα στις αγορές του εξωτερικού, ιδιαίτερα στην Ευρώπη και Ρωσία. Τη φετινή χρονιά προχωρούμε σε ολιστικό rebranding του DELPHI, με ανανέωση συσκευασίας και ετικετών, ενισχύοντας περαιτέρω την παρουσία μας στη διεθνή αγορά.
- Ποιες είναι οι επενδύσεις που προγραμματίζετε;
- Για την επόμενη τριετία προγραμματίζουμε επενδύσεις 20 εκατ. ευρώ με στόχο την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητάς μας, τον πράσινο μετασχηματισμό και την κυκλική οικονομία.
Στα πλαίσια του Industry 4.0, έχουμε σε λειτουργία ρομποτικά συστήματα στην παραγωγική διαδικασία. Στόχος μας είναι η επίτευξη ταχύτερης, πιο αξιόπιστης και αποδοτικής παραγωγής, ώστε να ανταποκρινόμαστε στις αυξανόμενες απαιτήσεις της διεθνούς αγοράς με ανταγωνιστικό κόστος.
- Πώς και πόσο συμβάλλετε στην ανάπτυξη της περιοχής όπου συγκεντρώνεται η δραστηριότητά σας;
- Η εταιρεία μας συμβάλλει ουσιαστικά στην ανάπτυξη της τοπικής κοινωνίας, δίνοντας προτεραιότητα στην απασχόληση εργαζομένων (πάνω από 1.000 εργαζόμενοι στο peak του καλοκαιριού) από τις γύρω περιοχές, ενισχύοντας έτσι την τοπική οικονομία.
Παράλληλα, υλοποιούμε επενδύσεις σε πρακτικές κυκλικής οικονομίας, όπως ο βιολογικός καθαρισμός και η παραγωγή λιπάσματος από τα απόβλητα, που διατίθεται σε τοπικούς αγρότες με ιδιαίτερα χαμηλό κόστος, ενισχύοντας την αγροτική παραγωγή και επιστρέφοντας αξία στην κοινότητα.
Επιπλέον, συμμετέχουμε σε προγράμματα συνεργατικής καινοτομίας με ακαδημαϊκά ιδρύματα, προάγοντας τη βιώσιμη ανάπτυξη και την περιβαλλοντική υπευθυνότητα. Η κοινωνική μας συνεισφορά ενισχύεται με συνεχείς δωρεές σε τοπικούς φορείς, εκπαιδευτικά ιδρύματα, αθλητικά σωματεία και δράσεις αλληλεγγύης.
Τέλος, φροντίζουμε για τη συνεχή εκπαίδευση, υγεία και ασφάλεια των εργαζομένων μας, προωθώντας ένα υγιές, δημιουργικό και ασφαλές εργασιακό περιβάλλον.
Καινοτομία και νέες τεχνολογίες
- Πώς αξιοποιείτε τις νέες τεχνολογίες τόσο στις διοικητικές σας αποφάσεις όσο και κατά την παραγωγική σας διαδικασία;
- Επενδύουμε διαρκώς σε νέες τεχνολογίες τόσο σε εξοπλισμό όσο και λογισμικό, ώστε να είμαστε πάντα up-to-date και να οργανώνουμε τη λειτουργία μας με τον βέλτιστο δυνατό τρόπο. Αυτό μας επιτρέπει να λαμβάνουμε διοικητικές αποφάσεις βάσει αξιόπιστων δεδομένων και να ανταποκρινόμαστε άμεσα στις ανάγκες των πελατών μας.
Στην παραγωγική διαδικασία, χρησιμοποιούμε σύγχρονα μηχανήματα όπως νέας τεχνολογίας εκπυρηνωτικές μηχανές, συστήματα ανίχνευσης ξένων σωμάτων (metal detectors, X-rays), προηγμένα μηχανήματα συσκευασίας, γραμμές εγκιβωτισμού και παλετοποίησης με ρομποτικούς βραχίονες, καθώς και νέα τεχνολογία αποφλοίωσης φρούτων με ατμό, που ήδη εγκαθιστούμε αυτή την περίοδο για την επερχόμενη παραγωγή φρούτου. Έχουμε επενδύσει πρόσφατα και σε συστήματα μέτρησης της παραγωγικότητας ώστε να επιτηρούμε τη διαρκή βελτίωση του κόστους.
Όλα τα παραπάνω συμβάλλουν στη βελτίωση της παραγωγικότητας, της ποιότητας και της ασφάλειας των προϊόντων μας, ενώ δεν σταματάμε να αξιοποιούμε τις δυνατότητες της τεχνολογίας για τη συνεχή ανάπτυξη των ανθρώπων μας και της εταιρείας.
- Είναι στο στρατηγικό σχεδιασμό σας οι εξαγορές;
- Η Intercomm Foods είναι μια υγιής χρηματοοικονομικά εταιρεία με διεθνή παρουσία. Παρ’ όλο που δίνουμε έμφαση στην οργανική μας ανάπτυξη, αξιολογούμε τις ευκαιρίες που υπάρχουν στην αγορά στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Εκτίμησή μας είναι ότι το consolidation, ιδιαίτερα στην Ελλάδα, θα αποφέρει πολλά οφέλη.