Η κρίση με την Τουρκία έφερε στο προσκήνιο τα εξοπλιστικά, που ήταν στον «πάγο» για μιά 15ετία (τελευταία μεγάλη προμήθεια ήταν 30 F-16 Block 52+adv το 2005, τα οποία παρελήφθησαν στη συνέχεια).
Έτσι, θεωρείται σχεδόν σίγουρη με τα σημερινά δεδομένα η αγορά 18 μαχητικών Rafale, 4++ γενιάς, πλήρους δυνατότητας χρήσης οπλικών συστημάτων, με το επικρατέστερο σενάριο να αναφέρει 10 νέα της έκδοσης F3R και 8 παλαιότερα, ενώ διαρροές και δημοσιεύματα κάνουν λόγο σε 12 νέα και έξι παλαιότερα.
Τα αεροσκάφη αυτά, με δεδομένο τι ισχύει για τα σύγχρονα μαχητικά και εφόσον τρέξει άμεσα (εντός του δεκαημέρου) η υπογραφή της σχετικής συμφωνίας, αναμένονται σε βάθος έτους, ενώ πληροφορίες κάνουν λόγο για αιγυπτιακή διευκόλυνση, καθώς το Κάιρο είχε προχωρήσει στις πρόσφατα (αρχές Ιουλίου) σε παραγγελία 20 νέων μαχητικών και δέχεται να προηγηθούν τα "ελληνικά".
Σημειώνεται ότι η Αίγυπτος έχει σε υπηρεσία 24 Rafale (σ.σ. σύμφωνα με δημοσιεύματα, Rafale κατέστρεψαν τον Ιούλιο τουρκικά συστήματα σε βάση της Λιβύης).
Σημειώνεται ότι για τα μαχητικά αεροσκάφη της πολεμικής αεροπορίας, βρίσκεται σε εξέλιξη η αναβάθμιση των 84 F-16 σε V, που σύμφωνα με πληροφορίες φαίνεται να έχει καθυστερήσει, ενώ υπάρχουν οι δηλώσεις του πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη και του υπουργού Εθνικής Άμυνας Ν. Παναγιωτόπουλου για απόκτηση F-35, την αγορά των οποίων έχουν αποδεσμεύσει οι ΗΠΑ, η οποία και τοποθετείται μετά την ολοκλήρωση της αναβάθμισης των F-16.
Οι φρεγάτες
Παράλληλα συνεχίζεται το σήριαλ με την απόκτηση νέων φρεγατών, με τις γαλλικές Belharra να βρίσκονται σε πρώτο πλάνο, ενώ στο τραπέζι έχει πέσει και ο εκσυγχρονισμός των MEKO.
Το σήριαλ με την απόκτηση γαλλικών φρεγατών είχε ξεκινήσει από την κυβέρνηση Κ.Καραμανλή όταν κυριαρχούσε η επιδίωξη για αγορά 2+2 FREMM, πλοίων σημαντικά μεγαλύτερων από τις Belharra, που στην "αντιαεροπορική" τους έκδοση - σαν την ιταλική, την οποία έχουν υιοθετήσει και οι ΗΠΑ - ταιριάζουν στα επιχειρησιακά σχέδια την Ελλάδας (και για την Κύπρο).
Στη συνέχεια η απόκτηση απομακρύνθηκε, καθώς με την κυβέρνηση Γ. Παπανδρεου δόθηκε προτεραιότητα στην ολοκλήρωση του προγράμματος των υποβρυχίων και σε άλλα υπο-προγράμματα και αναθερμάνθηκε από τα μέσα του περασμένου έτους και τους τελευταίους μήνες βρίσκεται στην επικαιρότητα με τα σενάρια να δίνουν και παίρνουν.
Ωστόσο, ακόμη και με διαδικασίες express το πρώτο πλοίο δεν αναμένεται στο Πολεμικό Ναυτικό πριν το 2025.
Πάντως πληροφορίες από το Μέγαρο Μαξίμου αναφέρουν ότι η κυβέρνηση θα εστιάσει στα εξοπλιστικά και στην αμυντική βιομηχανία και θα είναι μέρος των εξαγγελιών του πρωθυπουργού στη ΔΕΘ.