Διεθνή

Bloomberg για Ορμούζ: "Χαρακτηριστική η προειδοποίηση του ελληνικού ΥΠΑΝΠ"


Διπλή αναστροφή δεξαμενόπλοιων - Είχαν γυρίσει πίσω, αλλά σήμερα τελικά πέρασαν

Στην προειδοποίηση του ελληνικού υπουργείου Ναυτιλίας προς τους Έλληνες πλοιοκτήτες, να εξετάσουν σοβαρά το ενδεχόμενο αποφυγής των Στενών του Ορμούζ και να προτιμήσουν ασφαλέστερα περάσματα και λιμάνια, αναφέρεται το Bloomberg σε δημοσίευμά του, ως ιδιαίτερα χαρακτηριστική του παγκόσμιου προβληματισμού για την ασφάλεια στο πιο νευραλγικό πέρασμα του πετρελαίου.

Το πρακτορείο τονίζει τη μεγάλη σημασία της ελληνικής παρέμβασης, επισημαίνοντας ότι η Ελλάδα διαθέτει τον μεγαλύτερο στόλο δεξαμενόπλοιων παγκοσμίως και κάθε απόφαση πλοήγησης από ελληνικά συμφέροντα επηρεάζει άμεσα τη ροή του παγκόσμιου πετρελαίου.

Η ελληνική προειδοποίηση ήρθε σχεδόν ταυτόχρονα με την καταγραφή δύο εντυπωσιακών ελιγμών: δύο υπερδεξαμενόπλοια, το Coswisdom Lake και το South Loyalty, αφού είχαν εισέλθει στο Στενό του Ορμούζ την Κυριακή, άλλαξαν απότομα πορεία και απομακρύνθηκαν από την περιοχή, σύμφωνα με δεδομένα ναυσιπλοΐας του Bloomberg. Σήμερα, Δευτέρα, και τα δύο πλοία επανήλθαν στον δίαυλο, με το ένα να πλησιάζει την έξοδο και το άλλο να επιχειρεί εκ νέου είσοδο. Κάθε ένα από αυτά μπορεί να μεταφέρει περίπου 2 εκατ. βαρέλια πετρελαίου.

Η είσοδός τους στην πιο κρίσιμη θαλάσσια αρτηρία του παγκόσμιου εμπορίου ενέργειας συνιστά μια ένδειξη διστακτικής επιστροφής στην κανονικότητα, την ώρα που ναυλομεσίτες και εταιρείες αναφέρουν αυξανόμενη –αλλά ακόμα επιφυλακτική– προθυμία να διαπλεύσουν την περιοχή.

Ωστόσο, οι ενδείξεις ανασφάλειας παραμένουν έντονες. Πέραν της ελληνικής παρέμβασης, δύο μεγάλες ιαπωνικές ναυτιλιακές εταιρείες ανακοίνωσαν ότι θα περιορίσουν την παρουσία των πλοίων τους στο Στενό. Η περιοχή μεταφέρει σχεδόν το 20% των παγκόσμιων εξαγωγών πετρελαίου και οποιαδήποτε διαταραχή μπορεί να προκαλέσει σοβαρές επιπτώσεις στις αγορές.

Όσο αφορά τα δύο VLCCs (Very Large Crude Carriers), το Coswisdom Lake διαχειρίζεται η Cosco Shipping Energy και το South Loyalty η Sinokor Merchant Marine. Αν και δεν ανήκουν σε ελληνικά συμφέροντα, η κινητικότητά τους εντός και εκτός του Στενού υπογραμμίζει το νευρικό κλίμα που επικρατεί στις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές.

Οι αναλυτές προειδοποιούν ότι μια παρατεταμένη κρίση θα μπορούσε να οδηγήσει τις τιμές του πετρελαίου πάνω από τα 120 δολάρια το βαρέλι, επιβαρύνοντας τον πληθωρισμό και τις αποφάσεις νομισματικής πολιτικής των κεντρικών τραπεζών.

Η επιφυλακτικότητα των πλοίων και η διεθνής ναυτιλιακή αναμονή αντανακλούν το εύθραυστο ισοζύγιο ανάμεσα σε γεωπολιτικό ρίσκο και οικονομική αναγκαιότητα, σε έναν δίαυλο που λειτουργεί ως αρτηρία της παγκόσμιας ενέργειας.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα