Συγκεκριμένα χρονοδιαγράμματα για την υλοποίηση από την ΕΡΓΟΣΕ «μελέτης σκοπιμότητας για τη διερεύνηση εναλλακτικών σεναρίων με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση της Λάρισας, σε συνδυασμό με την αναβάθμιση της σιδηροδρομικής διέλευσης μέσα από την πόλη», έθεσε ο γγ. του υπουργείου Υποδομών & Μεταφορών Θάνος Βούρδας μιλώντας στο «Αναπτυξιακό Συνέδριο» που διοργάνωσε η εφημερίδα «Ελευθερία» και η Περιφέρεια Θεσσαλίας.
Ο κ. Βούρδας είπε ότι η μελέτη θα ανατεθεί εντός του Απριλίου και θα ολοκληρωθεί εντός του φθινοπώρου του 2019. Σύμφωνα με τον κ. Βούρδα ο ορίζοντας σχεδιασμού είναι το 2020, «ώστε μέχρι το 2023 να μπορέσει η Λάρισα να αποκτήσει τις κατάλληλες σιδηροδρομικές υποδομές που θα εξασφαλίζουν τα μέγιστα δυνατά οφέλη για την πόλη».
Προσέθεσε ότι για την μελέτη που θα εκπονηθεί με πρωτοβουλία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, διασφαλίστηκαν οι σχετικοί πόροι. Τόνισε δε, ότι η μελέτη «θα επικεντρώνεται στην εξέταση ρεαλιστικών λύσεων που αφενός θα μειώνουν την όχληση των κατοίκων, όπως για παράδειγμα θα είναι λύσεις που θα μετακινούν τον Εμπορευματικό Σταθμό εκτός του πυκνοδομημένου αστικού ιστού και αφετέρου θα εξασφαλίζουν καλύτερες συνθήκες σιδηροδρομικής και οδικής κυκλοφορίας στην πόλη, όπως για παράδειγμα θα συμβεί εάν υλοποιηθεί η βύθιση ή η υπερύψωση της σιδηροδρομικής γραμμής όπου απαιτείται».
Ειδική αναφορά έκανε ο κ. Βούρδας για την μεταφορά του εμπορευματικού κέντρου (σταθμού διαλογής) από τη σημερινή του θέση σε άλλη θέση, έξω από το κέντρο της Λάρισας. Συγκεκριμένα εξετάζεται η τοποθεσία «Κουλούρι» όπου υπάρχει ακίνητο έκτασης 300 στρεμμάτων περίπου, επιπλέον των 100 στρεμμάτων που ανήκουν στο Δήμο. Σύμφωνα με τον γ.γ του υπουργείου Υποδομών δρομολογείται άμεσα μελέτη και για την αξιοποίηση και ανάπλαση του περιβάλλοντος χώρου του σημερινού Επιβατικού Σταθμού που είναι ιδιοκτησίας του ΟΣΕ, σε συνεργασία με τις τεχνικές υπηρεσίες του Δήμου Λάρισας. Επίσης θα εξετασθεί η αξιοποίηση άλλων εκτάσεων ιδιοκτησίας ΟΣΕ στην πόλη της Λάρισας.
Παράλληλα, σύμφωνα με τον κ. Βούρδα, ο ΟΣΕ προχωρά άμεσα στη κατασκευή των κατάλληλων προστατευτικών μέσων ώστε να μην επιτρέπεται η πρόσβαση πολιτών προς την υφιστάμενη σιδηροδρομική γραμμή και να παρέχεται η μέγιστη δυνατή ασφάλεια για το κοινωνικό σύνολο. Ήδη η σχετική εργολαβία, όπως ανέφεφε, είναι σε φάση υπογραφής και μέσα στον Απρίλιο αναμένεται η εγκατάσταση του αναδόχου.