Χρηστικά

Νέα παγίδα της Εφορίας με το ψηφιακό πελατολόγιο!


Οι ελεύθεροι επαγγελματίες θα αναγράφουν σε αυτό όχι μόνο όσους έφτασαν στην επιχείρηση αλλά και όσους έχουν κλείσει ραντεβού

Νέα παγίδα στους ελεύθερους επαγγελματίες στήνει η ΑΑΔΕ, με την ψηφιοποίηση του πελατολογίου, το οποίο δεν θα αναγράφει μόνο όσους έφτασαν στην επιχείρηση αλλά και όσους έχουν κλείσει ραντεβού.

Στόχος είναι η πάταξη της φοροδιαφυγής στον χώρο των αυτοαπασχολούμενων και ελεύθερων επαγγελματιών, οι οποίοι από τους ελέγχους που διενεργεί η Εφορία προκύπτει πως δεν κόβουν αποδείξεις στην πλειονότητά τους.

Ειδικότερα, όπως ανακοίνωσε ο διοικητής της ΑΑΔΕ Γιώργος Πιτσιλής, δρομολογούνται τα ψηφιακά πελατολόγια, σε αντικατάσταση των χάρτινων, τα οποία όμως θα αποκτήσουν και βάθος χρόνου.

Ενώ στο κανονικό πελατολόγιο αναγράφονται οι πελάτες που έχουν φτάσει στο χώρο της επιχείρησης, στο ψηφιακό πελατολόγιο θα αναγράφονται και τα ραντεβού που έχουν κλειστεί για τις επόμενες μέρες.

Με τον τρόπο αυτό οι ελεγκτικές υπηρεσίες της ΑΑΔΕ θα έχουν πλήρη εικόνα για τη δραστηριότητα της ελεγχόμενης επιχείρησης και θα είναι πολύ πιο εύκολος ο έλεγχος της ενδεχόμενης παραβατικότητας.

Τα ηλεκτρονικά πελατολόγια θα είναι πρόσθετα ηλεκτρονικά φορολογικά βιβλία και θα υποχρεωθούν να τα τηρούν και να τα ενημερώνουν τα συνεργεία αυτοκινήτων, τα πλυντήρια, οι γιατροί, οι δικηγόροι, καθώς επίσης και οι επαγγελματίες που παρέχουν υπηρεσίες εκδηλώσεων όπως δεξιώσεις γάμων, βαπτίσεων, συνεδρίων, συναυλίες και άλλες κοινωνικές εκδηλώσεις.

Μάλιστα, οι επιχειρήσεις που διοργανώνουν εκδηλώσεις θα πρέπει να ενημερώνουν την ΑΑΔΕ για τον αριθμό των προσκεκλημένων και των εν τέλει συμμετεχόντων στις διοργανούμενες εκδηλώσεις καθώς και για άλλα στοιχεία αναγκαία για την παροχή πληροφοριών σχετικά με την προεκτίμηση των εσόδων, που θα εισπράξουν από τις συγκεκριμένες δραστηριότητες.

Στόχος της ΑΑΔΕ είναι όλοι οι ελεύθεροι επαγγελματίες των οποίων η δραστηριότητα σχετίζεται με την προσέλευση πελατών, να ενημερώνουν εκ των προτέρων ηλεκτρονικά την αρμόδια υπηρεσία του Taxisnet για τον αριθμό των πελατών τους.

Το πιθανότερο είναι το ψηφιακό πελατολόγιο να διασυνδεθεί με την πλατφόρμα myData, όπου είναι τα ηλεκτρονικά βιβλία που τηρούν ήδη οι επιχειρήσεις και οι ελεύθεροι επαγγελματίες.

Πού θα χρησιμεύουν

Τα στοιχεία αυτά θα χρησιμεύουν στον φορολογικό έλεγχο της επιχείρησης, καθώς θα συγκρίνονται με τα δηλωθέντα ακαθάριστα έσοδα και καθαρά εισοδήματα των ελεγχόμενων επιτηδευματιών, σε αναζήτηση φοροδιαφυγής.

Στελέχη της ΑΑΔΕ εξηγούν ότι θα έχει σημαντικά αποτελέσματα η εκ των προτέρων ενημέρωση του ψηφιακού πελατολογίου.

Αυτό σημαίνει, ότι αν γίνει επιτόπιος έλεγχος σε μια επιχείρηση και βρεθεί πελάτης ο οποίος δεν έχει εγγραφεί στη λίστα του ψηφιακού πελατολογίου, τότε στην επιχείρηση θα επιβληθεί πρόστιμο και εξ αφορμής αυτού, θα γίνει εξονυχιστικός φορολογικός έλεγχος.

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα