Οικονομία

Ανατιμήσεις «φωτιά» στα τρόφιμα – Στο +37% το φυσικό αέριο τον Φεβρουάριο


Υποχώρησε στο 6,1% ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο, λόγω μείωσης της τιμής ηλεκτρικής ενέργειας, όμως οι τιμές στα τρόφιμα πήραν ξανά την ανιούσα

Τι και αν ο πληθωρισμός συνέχισε την κατηφορική του πορεία και τον Φεβρουάριο, υποχωρώντας στο 6,1%; Οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα βάζουν φωτιά στους οικογενειακούς προϋπολογισμούς, καθώς βασικά είδη και αγαθά πρώτης ανάγκης εκτινάχθηκαν τον μήνα που μας πέρασε. 

Ο δείκτης των τροφίμων διαμορφώθηκε στο +15%, με το ανοδικό σπιράλ να «αγκαλιάζει» όλες τις βασικές ομάδες τροφίμων όπως τα γαλακτομικά και αυγά 25,2%, έλαια και λίπη 22,9%, κρέατα 22%, ψωμί και δημητριακά 16,8%. Αξιοσημείωτη ήταν και η ισχυρή άνοδος κατά 37,1% που κατέγραψαν οι τιμές του φυσικού αερίου, ενώ η πλειοψηφία προϊόντων και υπηρεσιών κινήθηκαν ανοδικά.

Εξαίρεση αποτέλεσε η ηλεκτρική ενέργεια, όπου καταγράφηκε πτώση των τιμών κατά -22,4%, το πετρέλαιο θέρμανσης -5,1% και τηλεφωνικές υπηρεσίες -1,5%.

Παρά τις παρεμβάσεις στην αγορά και τις παροχές (market pass) η ακρίβεια αναφορικά με τα τρόφιμα, εξακολουθεί να αποτελεί το «μεγάλο» αγκάθι» για τα ελληνικά νοικοκυριά. Δεν προκύπτει ίχνος αποκλιμάκωσης, τουναντίον οι ανατιμήσεις συνεχίζουν να είναι ισχυρές.

Όπως ανακοίνωσε η ΕΛΣΤΑΤ ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε στο 6,1% τον Φεβρουάριο, από 7% τον Ιανουάριο, και έναντι 7,2% τον Φεβρουάριο 2022. 

Στα είδη διατροφής, ανατιμήσεις καταγράφηκαν σε:

  •  Ψωμί και δημητριακά (16,8%)
  • Κρέατα- γενικά (20%)
  •  Ψάρια- γενικά (2,6%)
  • Γαλακτοκομικά και αυγά (25,2%)
  • Έλαια και λίπη (22,9%) Λαχανικά- γενικά (8,6%)
  •  Ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά (9,2%)
  •  Λοιπά τρόφιμα (13,1%), Καφέ- κακάο- τσάι (13%)
  • Μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων (9%)
  •  Αλκοολούχα ποτά- μη σερβιριζόμενα (7,2%).

Συνολικά η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση του γενικού δείκτη τιμών καταναλωτή τον Φεβρουάριο προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

1. Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

  • 14,8% στην ομάδα «Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη- σοκολάτες- γλυκά- παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ- κακάο- τσάι, μεταλλικό νερό- αναψυκτικά- χυμούς φρούτων.
  • 2,9% στην ομάδα «Αλκοολούχα ποτά και καπνός», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
  •  7,1% στην ομάδα «Ένδυση και υπόδηση», λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης.
  •  10,5% στην ομάδα «Διαρκή αγαθά- Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά- επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
  •  5,3% στην ομάδα «Υγεία», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
  •  6,5% στην ομάδα «Μεταφορές», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα- μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
  •  3,5% στην ομάδα «Αναψυχή- Πολιτιστικές δραστηριότητες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής- άνθη- κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους- θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών.
  •  2,2% στην ομάδα «Εκπαίδευση», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
  •  8,1% στην ομάδα «Ξενοδοχεία- Καφέ- Εστιατόρια», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια- ζαχαροπλαστεία- καφενεία- κυλικεία, ξενοδοχεία- μοτέλ- πανδοχεία.
  •  5,8% στην ομάδα «'Αλλα αγαθά και υπηρεσίες», λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας.

2. Από τη μείωση του δείκτη κατά:

  •  4,9% στην ομάδα «Στέγαση, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών σε: ηλεκτρισμό, πετρέλαιο θέρμανσης». Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από την αύξηση κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, υγραέριο, στερεά καύσιμα.
  • 1,6% στην ομάδα «Επικοινωνίες», λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

 

Ακολουθήστε το Sofokleousin.gr στο Google News
και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Σχετικά Άρθρα